Nagy és tép - Volkswagen Passat Variant 2.0 PD TDI Trendline

2005.12.23. 11:03

Volkswagen, kombi, kétliteres dízel. Nyugat-Európában, különöst Németországban a kombináció eleve sikerre hivatott, nálunk egyelőre a négyajtósok hódítanak. A Passat Variant kényelmes, tágas, jól variálható, s kétezres fordulat felett igazán szép az élet vele.

A Passat Variant Németországban az, ami nálunk a Suzuki Swift. Cukor. Csak veszik és veszik, arrafelé a Passat-eladások hetven százalékát a kombik teszik ki. Nyugat-Európában egyébként mindenfelé hasonló a trend, a limuzinok helyett a nem sokkal drágább, de annál praktikusabb kombikból fogy több.

Ez a fajta szemlélet ide, keletre még nem érkezett meg, régiónkban a vásárlók makacsul ragaszkodnak a négyajtós konstrukciókhoz. Szó mi szó, bennem sem buzog a kombik iránt érzett túlzott imádat, ha most azonnal vásárolnom kéne, képtelen lennék a szépséget az előbb emlegetett praktikum oltárán feláldozni. Inkább égetném le a kezem, semmint hogy Mitsubishi Galantból puttonyosat vegyek a gyönyörűséges limuzin helyett. Például.

Németék az "igazi" Passat megérkezéseként ünnepelték a Variant piacra dobását, ezzel szemben az októberi bemutató óta itthon nem lett belőle tucatdarab. Pedig a tesztautón hatalmas betűkkel virított, hogy nagy és szép, ennél agybahasítóbb, "Ezt vedd meg!"-üzenetet talán el se lehet képzelni. Amúgy fene tudja, nekem a szépségről alkotott elképzeléseim kicsit másfélék, de biztos csak azért írom ezt, mert az előző bekezdésből (is) kitűnően nem vagyok egy potenciális kombi-vásárló. A lépcsőshátú Passatot, na azt szeretem, formailag nagyon bejövős, de úgy egyébként sincs túl sok bajom vele.

A Variant a B oszlopig megegyezik a négyajtós kivitellel, onnan viszont másképp, méretes puttonyt kialakítva haladnak tovább a vonalak. Unalmas és elcsépelt, de nem kerülhető ki a bálna szó, hiába ugyanis a lágyan lefelé ívelő tetővonal, a kombi Passat egy az egyben olyan, mint egy hatalmasságos cet. Hol a dinamizmus, hol az ötlet, kérem? Oké, nem csinálhat mindenki Alfa 156 SW-t és BMW 3 Touringot, de látszik, hogy ezzel a formatervvel nem pöcsöltek sokat a mérnökök, vinni fogják úgyis, minek megszakadni alapon rajzoltak valami egyszerűt. Elnézést, ha mégsem így volt.

A lámpák hátul a már jól ismert LED-esek, ám a Variant farán kicsit esetlenül mutatnak, nem olyan különlegesek, mint a limuzinon. Az viszont rögtön látszik, hogy a csomagtartó jókora, alapból 513 literes (érdekes, hogy a Jetta ennél 14-gyel többet tud), döntögetéssel pedig egészen 1641-ig bővíthető. Tulajdonképpen ez, a szinte végtelenségig pakolhatóság a Passat Variant lényege, nagyot is alakít ebben a műfajban.

A fedél eleve jó magasra nyílik, termetesebb figurák számára is gyerekjátékká téve a nyílás megközelítését, a sokzacskós nagybevásárlást az alapcsomagtartó simán benyeli. Tesztautónkban ugyan nem volt, de felárért rendelhető sok-sok pakolássegítő extra is, ezek jól jönnek, ha nem akarjuk a frissen vásárolt felvágottat, mackósajtot, ropiszacskót a puttony különböző sarkaiból összeszedegetni.

Forrás: [origo]Nincs gond akkor se, ha lapraszerelt bútort kell hazaszállítmányozni, a Passat Variant hátsó ülései egészen a csomagtartó szintjéig dönthetők. Jó dolog ez nagyon, még ha kicsit szenvedni is kell érte: ülőlapok felrántása, fejtámlák kihúzogatása, borítás a sorrend, de ha azt nézzük, hogy némi polifoam és pokróc segítségével akár az alvás (vagy miegymás) is megoldható benne, ez az autóipar egyik legjobb találmánya. Tényleg. Zöldségesek azért figyeljenek, a nagyüzemi ládázás felszakíthatja a kissé érzékeny kárpitot.

Forrás: [origo]A beltérről csak röviden, hiszen ugyanolyan tágas, kényelmes, jól összerakott, mint a limuzinban, azt pedig már fényeztük eleget. Hatalmas láb-, kellő fejtér, dehát sohasem a helykínálat miatt kritizálták a Passatokat. Felszereltségileg alap Trendline Variantot kaptunk sima, fekete szövetkárpittal, a négyajtós Highline bőrjét izzadás miatt nem szerettem ugyan, továbbra is tartom viszont, hogy világos színe hangulatilag sokat dob a belsőn, jobb. Még mindig furcsa, hogy csak előre-hátra, fel-le nem elektromos a sofőrülés, 69 ezres felárért az anyósüléssel is lehet liftezni. Kedvesem ennek hiánya miatt sokat szokott morogni, most legalább csendben volt. Halleluja.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK