A negyedik nap krónikája.

Reggel a murciai La Paz kemping nyomasztó hangulatát nem hagyták nehéz szívvel maguk mögött a Budapest-Bamako résztvevői. A motorok már fél hétkor felbőgtek. A Bamako elit gárdája pontban 7-kor úton is volt, míg az előző éjszakai bulitól másnapos versenyzők csak 9 körül ültek a volán mögé.

A csütörtöki 540 kilométeres etapot Murcia és Tarifa között többen autópályán, míg mások a malagai országút festői szerpentinjein tették meg. Kora délután hagyta el a mezőny Algecirast és Gibraltárt. Tiba Tamás, a 05-ös Audi pilótája is a festői útvonalat választotta. "Nem érdekel, hogy ha perceket vesztek ezen az úton. A látvány és a kanyarok kárpótolnak."

A 00-ás Lada Niva csapata reggel még egy utolsó esélyt akart adni a Nivának. Az autó, melynek elveszett olajsapkáját egy fél energiaitalos dobozzal és szigetelő szalaggal sikerült megszerelni, végképp beadta a derekát. A murciai kemping előtt a Budapest-Bamakót szemlélő marokkói vendégmunkások nem kis meglepetésére az autó utasterét sűrű füst öntötte el. Villám Géza és Dulai Zoltán fuldokolva ugrottak ki a járműből. "Itt betelt a pohár számunkra" - nyilatkozta Dulai Zoltán navigátor. A Nivát ott hagyták a kemping parkolójában, és autóstoppal folytatták a versenyt.

budapestbamako.org

Leszerelték, otthagyták

"Számunkra az autó csak egy eszköz a cél elérésében. Azért, mert az autónk tönkrement, eszünk ágában nincs feladni a versenyt" - mondta Villám Géza, a Niva sofőrje. A két résztvevő autóstoppal folytatta az utat Bamakóba.

A 04-es Coimbra Racing csapatának is kiadatott a gondokból. Közel 40 percet vesztettek, amikor a Trabant gyújtását kellett kijavítaniuk Algecirastól 34 kilométerre az út mentén. "Meleg helyzet volt, de úgy néz ki, sikerült megoldani a gondot" - nyilatkozta Polgár András.

A kompnál délután feltűnt az eddig eltűntnek hitt Truppauer Hümér Roham Brigád is, akik egy szebb napokat is látott Toyota mikrobusszal vágtak neki a Budapest-Bamakónak. "Az első éjszakánkat egy útmenti bozótban töltöttük Genova mellett, míg a másodikat egy dél-spanyol erdő szélén" - mondta Leitner Gábor, a brigád egyik tagja. "Hideg volt a szabad ég alatt, két hálózsákban aludtam" - tette hozzá Tatár "Dzsó" Zsolt.

A Budapestről 34 órás késéssel rajtolt Aravind Patel Kumar és Pavel Smirnov vezette Lada 1500 reggel megelőzte a mezőnyt, és elsőként ért be a tarifai kikötőbe. "Számunkra egy percig nem volt vitás, hogy négy napon belül megelőzzük a mezőnyt" - mondta az indiai versenyző. "Ahhoz sem fér kétség, hogy mi fogjunk megnyerni a Budapest-Bamakót" - tette hozzá orosz navigátora.

budapestbamako.org

Száguld a Trabi

Délután 2 és 3 között szinte mindegyik csapat beérkezett a célba, a tarifai kikötőbe. Az átkelés a Földközi tengeren Afrikába felemelő és izgalmakkal teli érzés volt mindenki számára. A szikrázó napsütésben a Budapest-Bamako résztvevői izgatottan vetették tekintetüket Észak-Afrika partjaira. A behajózás gondtalanul és remek hangulatban zajlott.

Marokkóban egy új és teljesen furcsa világ köszöntötte az indulókat. Európát és 3400 kilométert maguk mögött hagyva este müezinek hangjaira gördültek be a tangieri táborhelyre.

Pénteken egy több, mint 600 kilométeres etap vár a versenyzőkre Tangier és Essauira között.