Budapest-Bamako - a 9. nap krónikája: átkelés a mauritániai határ előtti aknamezőkön.

Az utolsó nyugat-szaharai nagyvárosban, Dakhlában érte a reggel a Budapest-Bamako résztvevőit. Szeles, hideg időre ébredt a tábor. Többek sátrát majd elfújta a vihar. A kopár sziklasivatagot teljesen felváltotta a homokos, szaharai táj. A versenyzők várakozással teli indultak meg egy újabb ország és egy új, ismeretlen világ felé. Ma léptek át a Mauritániai Iszlám Köztársaságba. A járművek nagy része pont akkor ért a határhoz, amikor két és fél órás ebédszünetre bezárt a határátkelő.

Az átkelés nem mindennapi izgalmakkal járt. A nyugat-szaharai és mauritániai határ nemrég még háborús övezet volt, és ezért a mai napig tele van aknákkal a vidék. A háború hatása a helyi hatóságok mentalitására is rányomja a bélyegét. Az átkelés több órába telt. A két ország közti senki földjén a betonút is véget ér. Ez volt eddig a Budapest-Bamako történetének legkomolyabb próbatétele. Többen elakadtak, elsüllyedtek a homokban. A tapasztalatlan, amatőr résztvevők nehezen tudták kiszámítani, hogy a homok hol járható és hol nem. A dolgokat csak nehezítette, hogy a környék tele van taposóaknákkal. Erről az út mentén felrobbant autók sora tanúskodott.

A 08-as Lada 1500 csapata erős benzinszaggal kellett, hogy megküzdjön a nap folyamán. Az esti célba félig kábultan értek be. Az ő járművük is elmerült a homokban. A 04-es Trabant ma rekordot állított be. Az autójuk 120 kilométeres sebességet ért el, amikor rövid időre átvette a felvezető autó szerepét. A homokos, sivatagi távot könnyedén teljesítették. A fiúk ismét hősiesen küzdöttek.

A nap másik nagy híre, hogy a mauritániai határ után megérkezett a Budapest-Bamako új felvezető autója, egy Toyota Hilux pickup. Villám Géza és Dulai Zoltán örömmel foglalták el az új 00-s felvezető autót. Ez alkalommal előrelátóbbak voltak, és az autóhoz szerelő személyzetet is szerződtettek. A csapat hivatalos tagja Maouloud Ould Ibrahim mauritániai versenyző, aki a csapatot Nouakchottig kíséri.

A nap nagy nyertese a szlovák Ulrich házaspár volt, akik jóval az ebédszünet előtt értek a vám- és útlevélvizsgálatra. Ezáltal jó háromórás előnyre tettek szert. Természetesen ők értek be elsőnek. Cupákék Audija simán gurult át a homokos szakaszon, de a szerelő autójuk alaposan elsüllyedt a homokban.

A Budapest-Bamako csapatához nem hivatalosan csatlakozott egy svájci lakó-teherautó és két francia is, akik mopeddel akarják átszelni a Szaharát.

budapestbamako.org

Az estét a versenyzők Nouadhibou-ban töltötték, ahol az este legnagyobb kihívása az volt, hogy honnan lehetne sört szerezni. Az iszlám köztársaságban az alkohol tiltott áru.

Szerda reggel a mezőny két részre szakad. A kétkerékhajtásúak Nouakchottba mennek, míg a terepjárósoknak egy sivatagi szakaszt kell teljesíteniük a Banc D'Arguin Nemzeti Parkon keresztül. Ez a nap lesz a verseny egyik legnehezebb szakasza.