A Detroiti Autószalonon a Porsche bemutatja a Cayenne-széria eddigi legerősebb darabját, az 521 lóerős Turbo S-t. Az új modell Németországban már január végétől kapható.

Porsche Cayenne-ből létezik alapváltozat, izmosított Turbo, január végétől pedig kapható az eddigi legerősebb darab, a Turbo S is. Az új modell lóerők tekintetében 71-gyel tud többet a sima turbósnál, az 521 lovat a töltőnyomás 0,2 baros megnövelésével, illetve a motorvezérlő-elektronika átprogramozásával préselték ki a mérnökök a 4,5 literes, V8-as blokkból.


Nőtt a maximális nyomaték is, 2750 és 3750 között immár 720 Nm áll rendelkezésre, a százas sprintet pedig 5,2 másodperc alatt teljesíti a Turbo S, négy tizeddel gyorsabban, mint a sima. A végsebesség 270 km/óra, ám ennél sokkal érdekesebb, hogy hiába a nagyobb erő, az átlagfogyasztás a gyár szerint ugyanúgy 15,7 liter, mint a Turbo esetében.


A Porsche nagyobb fékekkel szerelte fel új csúcsmodelljét, az első tárcsák átmérője 350-ről 380 milliméterre nőtt, hátul 28 milliméter a plusz (330-358). Újak a 20"-os alufelnik is, amelyekre 275/40-es gumikat húztak.


Amellett, hogy a csomagtartó-fedélen Turbo S-felirat díszeleg, az új modell szériafelszereltségéhez tartozik a teljes bőrkárpitozás, automata klíma, elektromosan állítható első ülések, Bose-hangrendszer, bi-xenon kanyarfényszóró, parkolóradar és keréknyomás-ellenőrző rendszer. A német alapár 117 573 euró, amely pontosan 15 500-zal több, mint a Turbóé.