Budapest-Bamako, január 6., péntek, Mauritánia, a 12. nap krónikája.

Hajnalban a Budapest-Bamako mezőnye rendben elrajtolt a nuaksoti pihenőhelyről, és nekivágott az igencsak hosszú, 607 kilométeres szakasznak Kiffáig. Már a nap elején kisebb homokviharok borzolták a kedélyeket, és ez egész nap így is maradt. A folyamatos homokátfúvások és a dűnék most is többeknek keserítették meg a napját. Horváth András motoros egy dűnén bukott, de szerencsére egy benzincsövön kívül semmi és senki nem sérült meg.

Kiffától néhány kilométerre eddig ismeretlen okból gyerekek kővel dobálták meg a mezőny nagy részét, minek következtében Kovács Lajos Lada Nivájának betört az ablaka. Feltehetően a gyerekek összetévesztették a Budapest-Bamako mezőnyét a Dakaréval, amely Mauritánia ezen vidékén legalábbis nagy közutálatnak örvend.

Az új 00-ás felvezető autó is átesett a tűzkeresztségen, eltört a féktárcsája. A mezőny nagyobb része rendben megérkezett a kiffai célba, kivéve a 00-ás, a 13-as, a 10-es, a 39-es autókat és a két motorost, amelyek különböző technikai okok miatt vesztegelnek a szavannán, és feltehetően a ma éjszakát a szabad ég alatt töltik. A jó hír az, hogy mind együtt vannak.

A nap legnagyobb és egyben a Budapest-Bamako történetében eddig egyedülálló eseménye, hogy a 10-es autó pilótája, Kovács Miklós egy homokdűne tetején, a lemenő nap fényénél megkérte Sívó Viktória kezét. Megbízható forrásból tudjuk, hogy Viktória igent mondott.

Kayes (Mali) felé száguld tovább a flúgos futam, most már földúton.