Olajra léptünk - Suzuki Swift 1,25 DDiS GLX

Vágólapra másolva!
A mi autónk is halad a korral, kedvenc Swiftünk már dízelmotorral is kapható. Nem bírtunk magunkkal, sokan és hamar kipróbáltuk, videónkban pedig összehasonlítjuk az Év Autója-díjas Clióval.
Vágólapra másolva!

Találós kérdés! Mi az: piros, négy kereke van és MSC van ráírva? Ha arra gondolnak, hogy Michael Schumacher F1-es Ferrarija, akkor tévednek, mert én nem rá gondoltam, hahahaha! A kollégák a poén hallatán ugyanazt csinálták, mint amit most ön, kedves olvasó, a monitor előtt tesz. Nem esik jól. Tudom, hogy vicces volt, hiába is fanyalog...

Még mindig bejön

Swiftet már minden utcasarkon látni, mégis a formája még mindig bejön. Én még nem untam meg. Feszes fenék, nagy, őszinte szemek, és ami a legbájosabb, óriási fülek (értsd visszapillantó tükrök). Kiérződik belőle korunk egyik legjobb retrós kultuszautójának, az új MINI-nek a formája, arányai. Persze nem akkora sztár, de ha nincs Monica Belluccink, attól még szerethetjük Gregor Bernadettet! Gyanítom, ha nálunk nem volna ilyen "előélete", akkor bizony trendi cikk is lehetne belőle. Persze úgy sohasem lesz divatos, hogy egyszerre pozícionálják Vilmos bácsinak - gazdálkodó -, aki lecserélné 8 éves régi Swiftjét, és annak a fiatal párnak is, aki végigszáguld vele a Fővámtér és a Vásárcsarnok között a Kálvin tér felé, cinkosan összekacsintva, őrültködve! Az is igaz, hogy sohasem adnának el belőle annyit, amennyit most, ha nem akarnák mindenkinek eladni. Valamit valamiért! Istenuccse', szerintem jól csinálják, hisz végül is az a cél, hogy sokat értékesítsenek, azt meg számokkal lehet bizonygatni, amik ugye komoly dolgok.

Piros

Nem szeretem a piros autókat. Vagyis nem pontosan így, sokkal inkább emígy: általában nem szeretem a piros autókat. Alfa (volt is), Ferrari, RX-8, egzotikum jöhet, de kommersz nem. Akkor már inkább én is elsüllyedek a közönyben, és választom az ezüstöt (nem szürkét, mert az az egér és a szamár - az autó az ezüst, még ha sokan nem is tudják). Szóval nem! De ez meg piros. És még tetszik is. Hihetetlen! Előjöttek az ösztrogénjeim és benőiesedtem? Tetszik. Így, pirosban.

Nem nagyon, nem nagyon...

...megy. Én kérem, értetlenkedem. Miért a kisautókba dízel? Na jó, nem a túlmotorizált ördögökre gondolok (pédául egy Fabia RS-re), hanem általában. A kis autó kis benzinmotorral nem fogyaszt annyira rosszul, hogy feltétlenül dízel után kelljen kiáltani! Ráadásul a kisautóba lehet jó kis pörgős négyhengerest tenni, ami ebben a párosításban ki is merítheti a "városi vadóc" témakörét. No meg Swift - azaz fürge (fordítva Shakespeare anyanyelvéből) - ami olyan asszociációkat kelt, ahol az ember villámgyorsan felpörgő motort sportoltat a gyorsan kapcsolható és szűk váltófokozatok segítségével. A Swift benzinmotorjai majdnem teljesen meg is felelnek ennek az illúziónak, de a dízel, az nem.

Forrás: [origo]

Képek a dízel Swiftről (is) > Videó a dízel Swiftről (is)

Nem döglött, csak alszik!

Igazi újdonság most nemzetgazdaságunk egyik büszkesége és a dízelmotor házasítása. A GM motorpolcáról leemelt 1,25-ös dízel már ismerős az Ignisből (hogy más konszerntársakat ne emlegessek). Elméletileg ütős, mert 70 paci és 170 Newtonméter. De mégis, a valóságban más. Hidegen olyan, mint amit ilyenkor a kollégák unottan copy-paste-eznek megannyi dízelcikkből. Hangos, kerreg és elijeszti a macskát még a szomszéd ablakából is. Ha felmelegszik, akkor már nyugodtabb. Csak melegedjen már fel! Ugyanis mínusz öt fokban - míg beérek az irodába - nehezen mozdul a vízhőfokmérő mutatója. Mondjuk, már van vagy 25 fokos a hűtővíz. Brrrr! Ha marketingelnék, azt mondanám, hogy annyira modern a motor, hogy ilyen elenyészően pici a veszteséghője. Ami igaz is!

Azonban nem csak motor kell az autóba, hanem komplett hajtáslánc! Váltó is, meg difi is szükségeltetik. A dízelnél ez különösen fontos, hisz' csak akkor tudjuk a nyomaték áldásos hatását élvezni - az egyébként szűkös tartományban -, ha ügyesen van belőve a hajtáslánc, és sikerül egy-egy váltásnál még a turbó által nyomott tartományba visszakerülni.

A Swift 2000-es fordulat környékén éledezik, és 3500 felett válik borzalmasan aggodalmassá a vezető arca, köszönhetően a motor hangjainak. Pedig állítólag nem fáj neki, hisz ötezerig szabad...

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Elindulás, pici torpanás 1500 körül, majd finom tolás 2000-től. Aztán jönnek a hangok, megijedünk és váltunk. Ekkor a fordulatszám leesik, a nyomaték, mint hajnali jégvirág az ablakon a kelő nap fényénél, eltűnik... Torpanás, szinkron fejbólintás utasainkkal, majd újból elérjük a nyomaték mámorító mezejét. Persze, ha nem hagyjuk magunkat és gyorsan váltunk, akkor ez megúszható. A váltó néha partner erre, néha meg nem. Aztán meg olyan érzésem van, hogy ez egy Opel-váltó. Nem akartam ezzel semmi rosszat sem mondani, úgyhogy ne is értsék se félre, se így, se úgy!

Illumi Cancel

Ez a legmókásabb belül. Minimum olyan ennek a gombnak a neve, mint egy Dan Brown könyv címe, amelyben az író bebizonyítja - történelmi hitelességgel -, hogy Jézus valójában holografikus kivetülése volt egy, a miénkénél sokkal fejlettebb kultúrával rendelkező marsi zöldmoszat-telepnek.

Forrás: [origo]

Szóval "Illumi Cancel". Ismételgessék! Még! Most némi áhitattal: "Illumi Cancel". Helye: bal oldalon, a műszerfalon. Funkciója: két fokozatban váltja a fényerősséget a műszerfalon, de nem az órák, műszerek körül, ahogy szokás, hanem a rádió, a háromfunkciós kijelző (középen a szélvédő alatt) és a kilométerszámláló mezőiben. Hehe.

Én tényleg...

...kedvelem ezt az autót. Még ha nem is passzol hozzám ez a dízel. Na de visszautalva a cikk elejére, ez az autó aztán mindenkié! Nyugodtabb lelkivilágú emberek kedves társra lelnek a kis kerregőben, míg a "fürgébbek" úgyis a pörgőset keresik. Jól is van ez így! Zsák a foltját, vagy mi?

Bertalan Gábor