Belehabarodás - Toyota Hilux 4x4 D-4D Double Cab

2006.01.26. 13:58

Lehetne erősebb, de sebaj. Nem kicsi, de gyerekjáték boldogulni vele. Szállításra, terepjárásra is kiváló, de utazni is közel személyautós. Csapatós, és még jól is néz ki. Teszt és videó az új Toyota Hiluxról.

Van nála erősebb, divatosabb, szebb is tán, de objektíve jobb nem biztos. És nem drága, annyira már személyautós, hogy bárkinek bejövős legyen, funkciója pedig ezer. Próbáltuk külföldön, jobbára aszfalton, vezettük itthon, hóban, koszban, ez itt meg még egy kis teszt.

Karácsonyig egy nap vissza, este, fenyővásárlás, gyökereset, nem nagyot, de kövéret, szépet, formásat. Húsz perccel később fa a platón, elégedetten, frissen, szaloncukrokra ácsingózva. Persze, hogy adott a lehetőség, betevés a hátsó ülésre, akárhová, hiszen régen is behajtogatás, még a 105-ös Skodába is, lazán. De akkor is, ez így olyan jól levés. Kikukucskálás kanyar után, nem mozdulás, ott figyelés, gyantaillat elképzel, de nemcsak, mert a kézre ragadt, finom.

Azon is csak hülyén mosolygás, amikor kari után pár nappal moziba igyekezés, mélygarázsba le, naná, hogy pickuppal, centizés, helykeresés, meglelés, épphogy beférés, bal oldalon oszlop, se előre, se hátra, de megoldás. Nem átkászálódás a jobb egybe, piszkolás, bénázás, váltóba akadás, káromkodás, hanem kiszállás, platóra fel, átlibbenés, leugrás, ennyi, filmnézés.

Vagy durva havazás, emlékezés, fővárosi forgalom pillanatok alatt lebénulás, erre nem számítás, csúszkálás. Áltlában nem szándékosan. Na de ha direkt, élvezetből! Erőhiány alulról, hóilag megoldva, pici gáz, fenék indul, nagyon megy, a gumi olyan semmilyen, nem is nyári, nem is téli, "offroader", ebben partner. Ökörködés, a biztonságosabbik fajta, meg nem ijedés, elsokallásnál vigyorgós összeszedés.

Lecsillapodás. Forgatás. Havas-jeges, felületileg fagyott, de alapvetően saras szántó, földutak, kanyarok, kisebb tavak, medencék, bukkanók, rönkök, kövek. És? Mindenen simán átkelés. Ha kell, felezőt kapcsolás, ha első kerekek a jeges emelkedő közepén, a hátsók szintén taknyon, de vízszintesen, és elpörgés, hát pár centit visszagurulás, leheletnyi lendülés, győzés. Önzáró difiéltetés. Kimagasló gázlóképesség. És tényleg.

Forrás: [origo]

képek > videó

Kis pörgés-forgás, hátulhajtás, lecsillapodás. Fejcsóválás. Összekoszolás. Legyintés, hazahaladás, autópályázás. Kényelemben utazás. Nem panaszkodás. Fűtés. Zenehallgatás. 120-130-cal nyugodtan, takarékosan, nem hangosan suhanás. Aha, jó gumiválasztás. Elmélázás, szétnézés, tetszés. Tapogatás, semmi extra, de rendben találás.

Esés, kicsit tisztulás, körbejárás, megtekintés, legeltetés. Tetszés. Nagyon tetszés. Átgondolás. Minden idők második legnagyobb darabszámban gyártott és értékesített Toyotája a hatodik generációs Hilux, ez a pickup. Eddig 12 milliót vettek belőle, az sok.

Forrás: [origo]

Hitetlenkedés. Mert toyotaság. Példás összeszerelési minőség, semmi nyöszörgés, semmi olcsó, muszájműanyagság (csak a fapadban). Egyszerűség, profi céltudatosság. Nevetgélés, szemlesütés. Hisz' BMW-megszállott ismerős be, mondja, suzukis. Ráhagyás, de másképp vélés. Végigszaladás: központi zár, elektromos ablak, MP3-as, cédés hifi, mélyedések, polcok, pohártartók, ha hátsó ülés gyorsan és egyszerűen fölhajtás, akkor pickup ide, pickup oda, zárt csomag- és szerszámtartás, három fejtámla, a középső a legviccesebb, parány.

A Terra alapkivitel nettó ára 4 385 000 Ft, a manuális légkondicionálóé 335 ezer, őt csak Comfort csomaggal (195 ezer) együtt rendelhetjük. Ebbe ilyenek tartoznak: központi zár, elektromos ablak, 4 hangszóró, például. És már szövetülés, szövet az ajtón is. A metálfény 100 ezer. A puccos SR kivitel még 830 ezer. A szimplakabinos kétkerekes 3,5-ről indul.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Belekötés? Nem megy. Haladás A-ból B-be, fáradtság, fülelés, de semmi zavarót nem hallás, rángatás, kátyúzás, kájn problém, durva kanyarodás, némi elpattogás, nem erre kitalálás, gyorsítás, húzatás, fékezés, jóság, visszaváltás, ismétlés, sokszor, unatkozás, morfondírozás. Navara-felötlés, B2500-ra emlékezés. Más. Elfogadás.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Nyilván nem fontos, hogy lesz-e erősebb. Lehetne ugye ebből a 2.5 D-4D-ből is többet kihozni, vagy ott az háromliteres a Land Cruiserben, meg a dettó bivaly 2.2-esek az Avensisben, a Corolla Versóban és most már a RAV4-ben is, de a Hilux a maga 102 lóerejével és 260 Nm-ével a megbízhatóságról, az élettartamról szól. Nem a kihegyezésről, a versenyhelyzetről. Illetve másképp. Amúgy meg mi a francért vennék ilyen irdatlan számban, ha nem azért, mert frankó?

Szomorkodva visszaadás, előtte tankolás, némi mormogás. A terepezéssel fogyasztás-megugrás, persze, normális. Importőrnél felfedezés, csillivilli testvér, nem bánkódás, hidegtől félholtan sietős kattintás, csak úgy, inkább szabados disznólkodás, mint krómos, féltéses diszkóság, magamutogatás. Platótakaróra sem vágyás. Fényezéses összekarcolás? Vállrándítás.

Forrás: [origo]

A kétszemélyes Single és az akár családos Double Cabet Dél-Afrikában, a Single plusz Extra Cabet Thaiföldön gyártják. Ami nem összkerekes (H4), az hátulhajtott (H2). A zárójelezések most nyernek értelmet: ha az ötgangos mezei váltó melletti kis kart L4-be dugjuk, felező. H4 80-ig, L4 8 km/h-ig, teljesen nem kell megállni.

Összegzést írás, überminimálás, nyugodt szívvel ajánlás.

ki

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK