Bitang - Seat Toledo 2.0 TDI DSG Power-Box

2006.03.07. 6:00

A Seat annak idején formabontó, mára megszokott Altea, Toledo kettőséhez nemrég csatlakozott a Leon is, ránézésre hát a legnagyobb, a puttonyos a házi dobogó legalsó fokára szorult. De egy motor- és egy optikai tuning közel csodákra képes, a DSG automata váltó meg egyszerűen zseniális. Újabb rámeredés korunkra.

A harmadik generációs, másfél éve bemutatott Seat Toledo állítólag limuzin. Lépcsőshátú. Nos, tőlem legyen, mindegy, minek hívjuk, lényeg, hogy sokoldalú, praktikus, variálható, (ki)használható, nagyon családi, ötcsillagos törésteszttel, ahogy kell. Szép-e, jól-e néz-e ki-e? Mármint profilból. Háát... Azzal tán a többség egyetért, hogy a donor Altea és az ifjonc, az arculatba csatlakozó Leon bejövősebb. Mindenesetre a klasszikusan limuzinos régi Toledót váltó egyterűféle, nos ő egy Altea plusz csomagtartó, jókora csomagtartó, kétszintes csomagtartó, a konszern toldott padlólemezén.

Erről ennyit, ismerjük jól a típust, mi is teszteltük már 1.6-os benzinmotorral, ötsebességes, manuális váltóval. A szintén nem fehér folt kétliteres PD TDI turbódízelt meg számtalan modellben próbáltuk, Seatként legutóbb a fincsi Leonban, egyébként meg a tűzforró Audi A3-asban és a szép nagy Volkswagen Passat Variantban. Szerettük, miként nyilván mindenki imádja, ki hajtja, élvezi ezt a technikát Magyarországon is. Hogy vált-e, mikor vált a konszern közös nyomócsöves befecskendezésre a drága pumpedüse helyett, passz.

De vissza Toledónkhoz. Tehát dízel, alapból 140 lóerős, 320 Nm-es nyomatékcsúccsal már 1750-es fordulattól. Százon 10 másodperc alatt, a vége 200 fölött. Több mint elég. Erre itten van ez a gyári chiptuning, reszelt vezérlés, lészen 166 LE és 380 Nm. Minden tartományban komolyabb tolás, egyenletesebb eloszlás, garanciálisan.

Mi kell még? Mondjuk egy 300 ezer forintos felárért kvázi kötelező DSG automata váltó, a híres duplakuplungos, nincs bólintás, a gyorsulás állandó, a kapcsolási idő minimális, zéró többletfogyasztás, szóval ígéretes.

Még ez sem elég? Nesztek, gizda optikai tuning: 18-as, király felnik, 225/40-es gumik, ültetés, sportrugók, dupla kipufogó, kályhacsöves, tetőspoiler, krómházas tükör, kötény, küszöb, evés-ivás. Zsír.

Végezvén az elmélettel, rögvest rátérünk a gyakorlatra, előtte még csak azt, hogy ez a csomag azért jó, mert más nem adja. A más tészta Alhambrát leszámítva legnagyobb Seat, ez a középkategóriás dízel egyterű a DSG váltóval unikum. Ár: 6,1 millió forinttól. Ennyi pénzért bőven kapni remek riválist, németet, japánt, franciát, olaszt is. Toledót is, sokkal olcsóbban. 4,25 milliótól. Gázolajosként (1.9 PD TDI) 5.2 milliótól.

Forrás: [origo]

Meg mást, limuzint, kombit, akármit. A Toledo kábé mindenhova és sehova sem skatulyázható, ez is jó benne. A Seatban meg mostanság az is komálandó, hogy sportos-tüzes-spanyolos, versenyileg külhonban és idehaza is túraautós sikerek mutatják az utat. Aki még nem látta a legvadabb fenevadat, az autós gyorsasági meccseken bambulja csak meg Zengő Zoltán kőkemény Alteáját.

Forrás: Duen

Hallani nem igen fogja, mert az átlag versenyautókhoz képest is nesztelen, legfeljebb a nem kis turbó füttyöl vidáman, viszont kormol, füstöl szépen, megy, mint állat, és hát nem csupán technikailag, de látványnak sem utolsó. Akárcsak tesztalanyunk.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK