Új útra lép a hazai rali utánpótlásnevelése

Vágólapra másolva!
A számos különböző fórumon elhangzottak és a sportágban rendkívül "jól" működő szájhagyomány útján felmerültekre is reagálva az illetékesek szeretnék tájékoztatni a sportolókat és a szurkolókat a hazai ralisport utánpótlás-sorozatainak jövőjével kapcsolatban. Íme.
Vágólapra másolva!

Minden a magyar raliról DuEn oldalán!

Az utánpótlás-nevelés egyik alappilléreként az RSB létrehozta az Amatőr Rallye Kupát, amely regisztrálja az ebbe jelentkező összes amatőr rendezvényt vagy sorozatot, mint amilyen például az RTE. Egy egységesített értékelési rendszerben díjazza az ARK licencet váltott versenyzőket, akik közül a legjobbaknak továbblépési lehetőséget kínál a magasabb osztályokba.

Ahogy az már többször is elhangzott a szakágvezetés részéről: a sportág második vonalát képviselő és az utánpótlást szolgáló Junior Bajnokság rendszere nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, ezért az idei évre alapos átalakításra került.

Az utánpótlás sorozat a Rallye2 nevet kapta, hogy a Junior névvel ne sértse, és ne degradálja a sorozatban eddig is szép számmal induló idősebb sportolókat. Az új név mellé szerencsére egyből egy új névadó szponzor is kerülhetett a szlovák Matador gumiabroncsmárka hazai forgalmazójának a jóvoltából.

A legfontosabb változás, hogy a Rallye2 bajnokság hét fordulósra tervezett versenyeiből három az Országos Rallye Bajnokság I. osztályú futamaival együtt kerül megrendezésre, valamint a Rallye2 két önállóan rendezett futama a Historic kategória futama is lesz egyben.

Az első osztállyal közösen bonyolított futamok jelentősen növelik majd a Rallye2 indulói által elért eredmények sportértékét, hiszen ugyanazokon a pályákon autózva, közvetve összemérhetik tudásukat a sportág élmezőnyével is, ráadásul megmutathatják magukat az ORB futamok igen népes közönsége előtt.

Annak érdekében, hogy az utánpótlás-nevelést szolgáló sorozat minél hatékonyabban és sikeresebben működjön, az RSB létrehozott egy Rallye2 Munkacsoportot, ahol a nagy szakági bizottsághoz hasonlóan minden szakmai területnek megvan a felelőse, a versenyzői összekötőtől kezdve a rendezőkkel és médiával kapcsolatot tartó személyig bezárólag.

A munkacsoport célkitűzése, hogy egy sokkal látványosabb és magasabb sportértékű eredmények elérésének lehetőségét magában rejtő versenysorozatot működtessen az utánpótlás számára, mely egy jól látható továbblépési lehetőséget is kínál a sportolóknak.

A megújulás keretében az alapkiírás is fontos változásokon esett át. Továbbra is kiírásra kerül a Suzuki Kupa, változatlanul pénzdíjakkal párosított önálló értékeléssel is. Pontosításra került a Magyar Suzuki Swift homologizációja, és minden kategóriában szigorodtak a technikai szabályok. Újdonságként kiírásra került a Lada Kupa, melyben külön értékelnek minden ilyen típussal induló versenyzőpárost.

Az F csoportban továbbra is bármilyen autóval rajthoz lehet állni, amely megfelel a biztonsági és technikai szabályoknak. Itt 1600 cm3 alatti és feletti géposztályokra osztják a mezőnyt. Valamint homológ 1600 cm3 feletti autókkal is lehet nevezni ide azoknak, akik esetleg túl magasnak tartják az I. osztályú futamok költségeit. Az M csoport továbbra is megmarad a versenykörülmények között tesztelni kívánó I. osztályú versenyzők és az egyéb meghívott indulóknak. WRC és Super1600-as kategóriájú autókkal továbbra is csak ebben a kategóriában lehet majd rajthoz állni.

A versenyzők igénye alapján nőnek majd a versenytávok is, és a gyorsasági szakaszok hossza öt és húsz kilométer között változhat egy futamon. A Matador Rallye2 Bajnokságnak köszönhetően ismét visszatér a ralisport Esztergom környékére is, ahol egy önálló lebonyolítású futam lesz majd.

Az új alapkiírás szerint továbbra is csak utcai, E jelzéssel ellátott gumiabroncsok, versenyabroncsokból pedig csak a Matador típusúak lesznek használhatók. Ezzel is kapcsolatos, hogy március elején megrendezésre kerül egy versenyzői értekezlet, melyen a szakágvezetés tájékoztatja a sportág minden versenyzőjét és konzultál a 2006-os évaddal kapcsolatban.

Ehhez a rendezvényhez szorosan kapcsolódva lesz egy előadás is, melyet a Matador gumigyár egyik mérnöke tart majd a versenyabroncsok használatával kapcsolatban.

Az újításoknak köszönhetően biztosan még érdemesebb lesz az idén kilátogatni a hazai ralipályák szélére, hiszen az I. osztályú versenyek a Rallye2nek köszönhetően egy újabb színfolttal gazdagodnak majd, és az utánpótlás-sorozat versenyei is jóval látványosabbak lesznek!

Országos Rallye2 Bajnokság:

04.28-30.: 13. Vredestein Rallye, Rallye2, Miskolc (J-Sport Egyesület)

06.17-18.: 2. Kapos Rallye, Rallye2 + His, Kaposvár (Laroco MSC+Marco Racing Team)

07.15-16.: I. Viadom Esztergom Rallye, Rallye2 + His, Esztergom (Rawex SE)

08.11-13.: Budapest Rallye, Rallye2, Budapest (Budapest Autósport Egyesület)

09.15-17.: 39. Allianz Hungária Rallye, Rallye2 + His, Pécs (J-Group Fotoprint Hungary)

10.07-08.: 4. Palota Rallye, Rallye2, Várpalota lőtér (Mex-Press kft)

egyeztetés alatt: I. Maxx Street Rallye, Rallye2, Kiskörös (ASC Kiskörös)