A Porsche a Genfi Autószalonon mutatja be legújabb, utcára és pályaautózásra is alkalmas sportos modelljét.

A nemrégiben bejelentett 911 Turbo mellett a GT3 is ott díszeleg majd a Porsche standján a Genfi Autószalonon.

Nem is lehetne ez másképp, hiszen nemrégiben kémfotók láttak napvilágot az álca nélküli autóról, ez pedig azt jelenti, hogy a gyár befejezte a fejlesztést, és nem maradt takargatnivalója.

A GT3 kialakításakor előtérben a vezetési élmény áll, valamint a többcélúság, hogy - természetesen bizonyos keretek között - az autót közúton is lehessen használni.

Mivel vélhetően a tulajok nagy többsége mégis utcán használja autóját, ezért ők közúton is élvezhetik a hathengeres boxer adta élményt. Ez az élmény abból a 415 lóerőből táplálkozik, amelyet a 3,6 literes erőforrás 7600-as percenkénti fordulaton produkál.



A motort egyébként nem hagyták érintetlenül a mérnökök, hiszen az új GT3 az előzőhöz képest 200 fordulattal tovább, 8400-ig elforog, köszönhetően annak, hogy megváltoztatták a befecskendező szelep méretét, alakítottak a szelepfedeleken, valamint a kipufogórendszeren is.

Az átdolgozott hatfokozatú váltóval a GT3 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 310 km/óra. A modell első ízben kapott aktív felfüggesztéseket, és 19 colos kerekek járnak hozzá, mechanikus differenciálművel, valamint kikapcsolható kipörgésgátlóval.

Az új Porsche 911 GT európai alapára 93 ezer euró, vagyis körülbelül 23,5 millió forint lesz adók nélkül, Németországban. Az első sorozatgyártású darabok 2006 májusától érkeznek majd a szalonokba.