Idill - Nissan Note menetpróba

Vágólapra másolva!
Megérkezett, nagyon családi, ára is baráti. Vezettük a Nissan Renault-közeli egyterűjét, amely nem Tone, nem Tino, hanem Note.
Vágólapra másolva!

A legfontosabb: az új Note (ejtsd: nót) alapára 3,1 millió forint. Ezért a pénzért 1.4-es benzinmotort kapni bele 88 lóerővel, no meg Visia felszereltséget. Nem jár hozzá például klíma (manuális), ennek plusz egy cédés rádiónak a felára 150 ezer forint. Van első elektromos ablak, magasságában állítható, sebességfüggő szervokormány, indításgátló, távirányítású központi zár, vezető- és utasoldali légzsák, blokkolásgátló elektronikus fékerő-elosztóval, Isofix gyermekülés-rögzítési pontok, tologatható és 60/40 arányban dönthető hátsó üléssor.

A következő lépcső, az Acenta a Visiához képest úgy 300 ezer forint, a Tekna még egyszer ennyi. Utóbbiakban már minden földi jó vagyon. A metálfény ára 89 ezer forint. Teljes árlistát alapadatokkal amúgy a következő oldalon találni.

Ha pedig nem 1.4-essel, mégis benzinmotorral vágyunk a Note-ra, rendelhető a nemrég a 160 SR Micrában megismert 1.6-ossal, 110 lóerővel. És van két Renault-dízel (1.5 dCi) 68, illetve 86 lóval. Előbbi elég kell, hogy legyen, a nagyobbik a Cliót szépen viszi.

Forrás: [origo]

És akkor (a Micrával, az Almerával és a Primerával együtt) az Angliában, a Nissan sunderlandi üzemében gyártott Note-ról: a Micra (meg a Modus, Clio) féle platformra épült, toldva. A 2600 mm-es tengelytáv derék. A modell a 2004-es Párizsi Autókiállításon még Tone-ként mutatkozott be. Most ugye a két mássalhangzó helyet cserélt, hogy miért, passz. A Tino is ilyen volt, csak i, és nem e nem volt benne. Na mindegy.

Forrás: [origo]

A Note nagy! Jóval nagyobb, mint gondolná az ember a képek alapján. Azaz nem Renault Modus Nissan-jelvénnyel, de nem ám. Négy méternél is hosszabb, és az 1550 mm-es magassággal együtt a forma divatos, egyterűs, családias, bejövős. Elöl a micrás-buborékos, hátul bumerángos lámpatestek, a tetőben látni egy kis hullámot, vidám.

Forrás: [origo]

Bent az van, hogy a Note felettébb praktikus, elöl-hátul kényelmes. Hátul kiváltképp azért és akkor, ha a kétszintű csomagtartó rovására odébb tologatjuk az üléssort, akár 16 centivel. A poggyásztér alapból 280, ha az ülések első végállásban, hát 437 liter. Ha kell, 1,3 köbméternyi helyet nyerhetünk, hosszabb tárgyak is bepakolhatóak - használható, remekül kihasználható a Nissan-egyterű.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Rekeszek, zsebek, fiókok, csomó. Öblös kesztyűtartó, ráadásul egyedi kialakításban, a tetején térképzsebbel, ötletes. Az anyagok átlagos minőségűek, a hangulat úgy egészében kellemes.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

És, hogy vezetni milyen a Note-ot? Egy teszt után többet mondhatunk - a próbaút a 110 lovas 1.6-ossal arra volt elég, hogy megállapítsuk: egy kis család mosolygósan elutazgathat benne. A morgós motor ereje abszolút rendben van hozzá, a kormányzás tán lehetne közvetlenebb, a váltó pontosan kapcsolgatható. Futóművileg kicsit billegős, hintázós érzésünk volt.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Mert két kollégával, azaz hárman szépen, kézenfogva vittük el az egyik autót megkóstolni, családiasan. Jómagam többet utaztam hátul, mint vezettem, de így van ez jól. A Nissan Note remek választásnak ígérkezik, ismerkedjenek vele, vegyék, ha jön a gyerek, vagy, ha már megvan, ha kettő is boldogítja a famíliát, ha városba kell a kocsi, ha kirándulásra, akár külföldre is.

ki