F1: Alonso nyerte a Bahreini Nagydíjat

Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő spanyol Fernando Alonso (Renault) sikerével kezdődött a 2006-os F1-szezon. Második a német Michael Schumacher (Ferrari), harmadik a finn Kimi Räikkönen (McLaren) lett.
Vágólapra másolva!

A szombati, új rendszerű időmérő alapján az első sorból két Ferrari indul, a pole-ból a német Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok 65. rajtelsőségével beállította a brazil Ayrton Senna 12 éves rekordját. Schumi mellett csapattársa, a brazil Felipe Massa, mögöttük a brit Jenson Button (Honda) és a címvédő Fernando Alonso. A Renault spanyolja (és olasz pilótája, a csak a kilencedik helyről startoló Giancarlo Fisichella is) vélhetően több benzinnel, ergó nehezebb géppel edzett, ami a verseny szempontjából nem mindegy.

Forrás: EPA

Alonso ott folytatta, ahol abbahagyta

A harmadik sorban a kolumbiai Juan Pablo Montoya és a brazil Rubens Barrichello, azaz Honda és McLaren (és Michelin a Ferrari Bridgestone-jával szemben). A Toyota leszerepelt, a McLaren finnje, Kimi Räikkönen szivarjának jobb hátsó felfüggesztése kiszakadt, csak az utolsó pozícióból rajtol.

Újfent lehet kereket cserélni, plusz taktikázás, esetleges előzés a boxutcában. A futamot megelőző főbb vitatémák: miért használhat a Toro Rosso fojtott V10-est? Miért olyan a Ferrari-szárny, amilyen?

A bahreini versenyen amúgy a pilóták és az autók mellett főszerepben a homok, a szél, így a csúszós aszfalt a sivatag közepén. Egy kör 5,4 km. A verseny 57 körből áll. A levegő huszonfokos.

Rajt

Ismét 22 autó a rajtrácson, jó sok. Illetve 21, mert Monteiro (Midland) a boxból indult. A teljesen új csapat a Super Aguri, a teljesen japán. Rajt: egész simán eljöttek, Button beragadt, Alonso megelőzte Massát. Az első kör után az első nyolc: Schumi (Ferrari), Alonso (Renault), Massa (Ferrari), Montoya (McLaren), Barrichello (Honda), Button (Honda), Fisichella (Renault), Webber (Williams).

2. kör: Klien (Red Bull) Webber előtt. Nico Rosberg (Williams) máris a boxban.

Forrás: EPA

Rosberg az elején hibázott, aztán viszont fantasztikusan ment

3. kör: Klien a célegyenes végén kikerülte Fisichellát, már hetedik. A hondások jól elvannak, Button most visszaelőzte Barrichellót. Albers (Midland) már nincs versenyben. Räikkönen már a 12. helyen... Liuzzi (Toro Rosso) veri Coulthardot (Red Bull). V10 a V8 ellen, hülye egy házi verseny...

4. kör: Fisichellának beszóltak, hogy nyomja csak, de ne lepődjön meg, ha mindjárt jól kiesik... Valami technikai bibi van a Renault-nál. Az első nyolc: Schumi, Alonso (3 mp hátrány), Massa, Montoya, Button, Barrichello, Klien, Fisichella. Kimi már a 11. helyen.

6. kör: Ide (Aguri), gyere be ide, most! Áthajtásos bünti. Ó, és Massa elcsúszott a poron, kellett neki támadni Alonsót, visszaesett ötödiknek. Sőt, box, sok idő el.

9. kör, első nyolc: Schumi, Alonso, Montoya, Button, Barrichello, Klien, Fisichella, Webber.

10. kör: Button megelőzte Montoyát, és nem engedte vissza. Majd hamar elnyúlt. Újra övé az a harmadik hely, amit összeedzett.

Forrás: EPA

Button és Barrichello, a két Honda itt még egymás mellett

11. kör, első nyolc: Schumi, Alonso, Button, Montoya, Barrichello, Klien, Webber, Fisichella. Fisico bénázik rendesen, mögötte ott figyel Villeneuve és Räikkönen. Akinek a versenyautója nyilván tele van tankolva... Aztán Massa, aki nem kicsit került hátrébb, hanem nagyon.

Schumi leggyorsabb köre: 1:33.553.

13. kör: Schumi előnye 5,3 mp Alonsóval szemben. A többiek messze. Hogy hol vannak a Toyoták (amely csapatról csapilag is az folyik, hogy a, vagy legalábbis az egyik legnagyobb költségvetésű)? Trulli a 14., Ralf Schumi a 18. helyen, utóbbi már volt a boxban.

15. kör: Schumi a boxban, 8,2 mp. 67 liter, 18 körre elegendő. Barrcihello elé jött vissza. Még kétszer fog kimenni, háromkiállásos a taktikája. Räikkönen a célegyenes végén Villeneuve-öt is megelőzte.

16. kör: Háát, Fisichella is kint, sokkal tehát mégsem volt több benzinje. Húsz körre elegendőt kapott. Barrichello is belátogatott a boxba, akkor meg miért volt olyan lassú csapattársához, Buttonhoz képest?

17. kör: Alonso még a pályán, Button a boxban, 22 körre elég anyag, az sok.

18. kör: Aha, Alonso is végre a boxban, benzin, finom, friss gumi, de nem jött be Schumi elé, maradt második (vagy harmadik, mert Montoya még nem volt kint). Most akkor mi van? Ide közben elütött pár szerelőt, akik bosszúból arrébb rakták az autóját, öö, kiesett tán.

Forrás: EPA

Räikkönen körbeautózta a mezőnyt

20. kör: Rájöttünk, hogy Montoyával is számolni kell. És amúgy Räikkönent se felejtsük el. A McLaren vicceskedik. Fisichella Renault-jának annyi. Váltó. Kiesett.

21. kör: Klien a boxban, Liuzzi is. Már csak páran nem, például a két McLaren... Meg Webber.

22. kör: Montoya is úgy gondolta, hogy benzin nélkül nem megy, negyediknek jött vissza. Mert Räikkönen éppen a harmadik. Montoya is tuti kijön még, nem lehet egykiállásos taktikán.

24. kör, az első nyolc: Schumi, Alonso, Räikkönen (0 kiállás), Montoya, Button, Colthard (0), Webber, Klien. Schumi és Alonso között nem nagy a difi, csak 1,1 mp, Monteirónak adtak egyet, megkezdődött a lekörözés is.

Alonso: 1:33.431. Ha Schumi háromszor tankol, Alonso meg csak kétszer, Alonso fog nyerni. Elvileg. Haha, azt viszont nem tudjuk, azt sem tudjuk, hogy kinek milyen és mennyi gumija van.

26. kör: Räikkönen még mindig nem jött ki. Ő tudja. Ha így folytatja, és csak egyszer boxol... Különben semmi érdekes, körözget a mezőny. Alonso gyorsabb Schuminál, Räikkönen Alonsónál.

Coulthard sem volt még kint. a 13. helyről indult, mostan a hatodik. Button közben gyönyörűen megelőzte féktávon Montoyát. Naná, hogy a célegyenes végén, többnyire ottan vannak a meccsek. Eddig Button adja a sót, csak ne aludta volna át a rajtot meg az első pár kört.

Forrás: EPA

Ez egy Super Aguri - nem sok vizet zavartak

30. kör: Räikkönen is kijött. A verseny felénél járunk... Alonsóra rászóltak, hogy tartsa a távolságot Schumi mögött. Villeneuve autója kigyulladt, eldurrant a BMW-blokk. Räikkönen többet nem jön ki.

32. kör, első nyolc: Schumi, Alonso, Button, Montoya, Webber, Räikkönen, Klien, Liuzzi. Szóval Coulthard is csak bement. Schumi: 1:33.269. Ralf Schumacher megelőzte Trullit a századik helyért, a két Toyota sajnos borzasztó messze az élbolytól. Körözik őket. Mármint Schumiék. Jaj.

33. kör: Kiderült, hogy Schumi és Alonso is két kiálláson van. Mert Schumi nem ment ki, ezek szerint az előző pár körben spórolt mindennel, benyával, gumival. Nohát. Háromesélyes, nem? Schumi, Alonso vagy Räikkönen. Á, Kiminek majdnem 40 mp a hátránya, nem nyerhet. De azért így sem egyszerű, amit művel.

34. kör: A pontszerző zóna közvetlen közelében Coulthard és Heidfeld autóversenyezgetnek. Coulthard szétfékezte a gumijait, nehezebb az autója, de így is tartja Heidfeldet.

36. kör: Schumi másodszor a boxban. 8,7 mp. Alonso nyomja, mint atom. Ha most nem fogja meg Schumit, sose. Vagy a pályán "kell". Mondjuk az látványosabb lenne.

37. kör: Alonso gyilkolja a Rönót. Integet mindenkinek, hogy tűnjenek előle. Aerodinamikailag biztos nem használ, ha sokat kalimpál. Tudnám, milyen köridőt repesztett.

38. kör: Persze Schumi is elég gyorsan megyen. Friss gumikon, kicentizett üzemanyagszinttel. Alonso mindjárt jön.

39. kör: Kijött. Aztán Schumi mellé ért vissza. Pont. Övé a belső ív. Megcsinálta. A Renault számolt jobban. Jól fogyaszt ez a francia V8-as (is). Schumi lecsúszott egy kicsit a következő kanyarban, Alonso elment.

Forrás: EPA

Alonso Schumacher előtt

40. kör: A többiek is a boxban. Már, aki kettő darab kiálláson van. Majd mindjárt meglesz, hogy is néz ki az első nyolc. Liuzzi driftelt egyet, szép volt.

42. kör, az eleje: Alonso (2), Schumi (2), Montoya (1), Räikkönen (1), Button (2). Hova tűnt Barrichello? Nem nagyon jó neki az autója.

1:32.408: Rosbergé a leggyorsabb kör. Tök öreg, 21 éves. Meg ez az első F1-es versenye.

45. kör, első nyolc: Alonso (2), Schumi (2), Räikkönen (1), Button (2), Montoya (2), Webber (2), Klien (2), Coulthard (1). Schumi 1,3 mp-re Alonsótól, de sansztalan tán. Ide kiesett, most már tényleg.

46. kör: Jenson és Kimi között van kisebb meccs, aztán Rosberg (háromkiállásos taktikával) üldözi Coulthardot a pontért. Massa eltűnt. Barrichello eltűnt. A Toyoták sehol.

48. kör: Rosberg hatalmas csatározások után elment Coulthardnak. Sokkal gyorsabb volt, de az előzés nem volt egyszerű. Pontszerző helyen. Nem lesz rossz.

51. kör: Schumi soha a büdös életben nem fogja utolérni Alonsót. Tökegyformán mennek. Az első nyolc: Alonso (2), Schumi (2), Räikkönen (1), Button (2), Montoya (2), Webber (2), Klien (2) , Rosberg (3).

52. kör: Alonso és Schumi között 1.064 mp van. Tökmindegy. Egyszerűen nem fér oda a címvédőhöz a trónfosztott. Lényeg, a kívülállónak, hogy jó a Renault (már, amelyik nem esik ki), jó a Ferrari (már, amelyik nem áll keresztbe a célegyenes végén féktávon, érthetetlenül), jó a McLaren (a versenyen), jó a Honda (már, amelyik nem lassul be).

54. kör: kábé Rosberg a legjobb, a leggyorsabb a Williamsszel, Klien nyakában, mondjuk hát el, hogy a Williams is jó. Naná, hisz' Webber is pontszerző.

55. kör: Rosberg Klient is bedarálta. A második Redd Bullt is megitta. Vígan. Öö, már nem Buttoné, hanem Nico Rosbergé a pálma. Aki német, nem finn.

Forrás: EPA

Finis

Vége van, erről ennyit, Alonso nyert Michael Schumacher és Räikkönen előtt, kilencedik futamgyőzelme. Ők pezsgőzhetnek. Räikkönen a 21. helyről. A többi pontszerző: Button, Montoya, Webber, Rosberg, Klien. Gratula. Viszlát, egy hét múlva máris jön a Malajziai Nagydíj.

Korábban: Az időmérő edzés > További hírek, nyilatkozatok