Nem táltosodott meg ugyan a kis francia dízelmotortól a Toyota Aygo, ám nagyobb nyomatékával és minimális fogyasztásával mégis megfontolandó választás a benzines mellett. Hiába azonban a divatos külső és olcsó fenntarthatóság, az árérzékeny hazai piacon nem lesz könnyű dolga a gázolajos miniautónak.

Aygo-képdömping:  dízeltesztbenzines teszt > hazai bemutató > nemzetközi bemutató

Voltunk a nemzetközi menetpróbán, járt nálunk hosszabb ideig egy benzines példány, ám az Aygo-gyűjteményünk a most piacra dobott dízelváltozat kipróbálása után vált teljessé. A pöttöm motortérbe gyömöszölt 1398 köbcentis HDi erőforrás a PSA-konszerntől érkezett, így ennek köszönhetően most egy sereg Peugeot- és Citroën-modellt lehetne referenciaként előrángatni, amelyekben ugyanez a kis dízelmotor ketyeg, de persze nem tesszük, tessék utánajárni!

A motor felmenőinek tudatában azért el lehet töprengeni, hogy az Aygót mennyire illik japán autónak nevezni, hiszen a francia motort szorgos cseh kezek szerelik be a karosszériába, egy futószalagon a Citroen C1-gyel és a Peugeot 107-tel. A globális nemzeti összeborulás eme szép példája persze nem egyedi eset az autóiparban, ahol - micsoda meglepetés - minden csalafintaságot kitalálnak a fejlesztési és gyártási költségek minimalizálására.

Erre a költséghatékony szemléletre az Aygo egyébként is remek példa, ugyanis beleülve szinte még halljuk a tervezők lázas ötletbörzéjét, honnan lehetne még itt-ott egy kicsit faragni a végeredményből. Az áldozatok közül ki kell emelni a zárt kesztyűtartót, az ülés fölötti kapaszkodókat, a csomagtér világítását, a kétmadzagos kalaptartót és a fordulatszámmérőt is, amely egy extracsomag részeként azért megrendelhető. A kárpitozás és szigetelés minimális voltára a motor hívja fel a figyelmet elsőként, amely hidegen traktoros dübörgéssel, átmelegedve haszonjárműves kerregéssel adja a külvilág és a bentülők tudtára, hogy ez még csak az alapjárat.