Ha valahol valakik, hát a japán Mitsubishi mérnökei pontosan tudják, hogy kell feldobni egy alapból sem ingerszegény, minőségi szabadidőautót. Naná, hogy kétliteres turbómotorral, és az "élő legenda" Lancer Evo hajtásláncával!

Ahogy azt már a Coltok, a CZ3 és a CZT tesztelése után is írtuk: csak örülhetünk, hogy a háromgyémántosok új erővel támadnak minálunk is. A kisautók mellett itt a friss Lancer "mezei" családi személygépjárműként és brutális Evo IX-ként is, aztán akad a kínálatban egy formás egyterű, a Grandis, és a kőkemény pickupról, az L200-ról se feledkezzünk meg. Közülük minden bizonnyal a Grandis, illetve hát jelen cikk főszereplője, az Outlander az, amely a többségnek egyenlő egy méretes kérdőjellel. Nos, nemsoká nyilván változik a helyzet, minden kiváló Mitsu-modellel megismerkedünk mi is, és ami sokkal fontosabb, ön is, kedves olvasó, ha épp autóvásárlásra adja fejét.

Hisz' miért is ne venne Mitsubishit? Japán, ergó minőségi, megbízható, az egyik legnépszerűbb és legsikeresebb a raliban, versenymúltja és jelene is bőven van, tehát az élmény, a sportosság, a teljesítmény is garantált. Mondjuk az elitben, a WRC-ben még nem termett babér a gyári csapatnak, idén pedig számos pályatárssal egyetemben ki is szállt a konstruktőri meccsből. A Lancer utoljára a finn Tommi Mäkinennel a volán mögött uralkodott, 1996-tól zsinórban négy egyéni és egy csapatvilágbajnoki cím jött össze. De az még nem volt WRC. Csak majdnem. Bezzeg a terepraliban, a Dakaron a Pajeróval töretlen a sikersztori, gratula.

A hírhedt-híres Evo-sorozat meg ott tart, hogy már napvilágot látott egy-két kép a X-esről, mi meg csak most tegeződünk a IX-essel. Amúgy érdekes, aki a raliban valamennyire is otthonosan mozog, tudja: mindenki a VI-osra esküszik. Hogy azóta valami nem egészen kerek... Háát, annyi szent, hogy a vébés N-eseknél, a PWRC-ben a 2006-os, szintén friss fejlesztésű Subaru Impreza WRX STi-k ellenfelei Evo IX-es Mitsubishik, főleg. Így megy ez évről évre, a két japán hatalmasság rendre összeméri az erejét. És nem pusztán a gyorsasági szakaszokon.

De az utcán is. STi vs. Evo, Evo vs. STi, hívjuk akárhogy, közelítsük meg bármely térfélről. Ők autónak látszó majd' versenygépek, tárgynak tetsző csodák, csúnyán is gyönyörűek (eegen, sokak szerint randák, főleg az Impreza). Sebaj, a lényeg úgyis bent van, elöl, a motortérben, meg hát alul, a ruha takarásában.

Forrás: [origo]

tesztképek > fotók a hungaroringi nem csak Evo-bemutatóról > 2.4-es mozi

Ja, hogy ez egy Outlander-teszt? Az-az. Csak mivel hajtáslánca az Evo VIII-as Lanceré, már elnézést, de muszáj voltam (ezért az undorító kapcsolatért én kérek elnézést) a fentiekről is szót ejteni. Szóval Outlander. Ő egy crossover. Főleg városba, de kívülre is való. Sportkombis, terepjárós. Mindenes. Négykerekes. Japánban gyártott. Főbb riválisai a Subaru Forester, a BMW X3. Előbbivel egy árkategóriában vagyon, utóbbi sokkal drágább. Felsorakoztathatnók egy Honda CR-V-t, Nissan X-Trailt, Toyota RAV-4-et, miegymást. Kombikat is, de minek.

Forrás: [origo]

még az ár előtt > főszerepben a légbeömlő

A már tán vagy három éve is bemutatott Outlandert 2.4-es, 16 szelepes Mivec-benzinessel, optimalizált szelepvezérléssel, 160 lóerővel is kérhetjük - Turán és Kőváry kollégák, szakemberek szerint az sem gyenge, válasszuk nyugodtan. Van kisebb is, kétliteres, 136 lovas. Váltóból 5 fokozatú kézi, vagy 4 sebességes automata áll rendelkezésre.