Sebringben debütál az Audi dízel versenyautója

Vágólapra másolva!
Ezen a hétvégén mérföldkőhöz érkezik az autósport:  a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott Audi R10 legelső versenyén a benzinnel hajtott versenyautók legjavával veszi fel a versenyt.
Vágólapra másolva!

A tavaly decemberben Párizsban bemutatott új autó a szombati 12 órás sebringi versenyen indul először. A júniusban megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órás verseny előtt ez lesz a Shell V-Power Diesel üzemanyag technológia szélsőséges körülmények között végzett legfontosabb tesztje. Ez az első alkalom, amikor egy, a gyártó által támogatott dízel autó elindul az egyik legjelentősebb hosszútávú pályaversenyen, ahol a kiváló teljesítmény, a megbízhatóság és az üzemanyag-takarékosság létfontosságú feltételei a győzelemnek.

Az Audi Sporttal való együttműködés - melynek célja az áttörést jelentő dízel versenyautó fejlesztése - az elmúlt évek legambiciózusabb motorsport-projektje. A tesztelések és a kezdeti előrejelzések is azt mutatják, hogy Sebringben figyelemre méltó erővel kell számolnia az ellenfeleknek. A kiváló Shell V-Power Diesel üzemanyag technológia és a többszörös Le Mans-győztes Audi Sport csapat együttműködésének eredményeként a januári teszteléskor az R10 már az első körben túlszárnyalta a sebringi pályán jegyzett legjobb futamidőt.

"Több hónapnyi intenzív fejlesztés után óriási eredménynek számít, hogy az Audi R10-es készen áll arra, hogy részt vegyen egy olyan erőpróbán,, mint amilyen a 12 órás sebringi verseny. A tesztelés során már bebizonyosodott, hogy az autó gyors, ugyanakkor a megbízhatósági verseny hosszan tartó teljesítményt és hatékonyságot is kíván - olyasvalamit, amelyre a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagot tervezték, így az Audinak minden esélye megvan a győzelemre" - nyilatkozta Mike Copson, a Shell Motorsport műszaki igazgatója.

Forrás: Audi Forrás: Audi Forrás: Audi

Elképesztő gyorsaságával és teljesítményével az autó még a legmegszállottabb motorsport-rajongókat is meglepheti a szombati versenyen. Ráadásként saját kategóriájában ez az egyik leghalkabb versenyautó, amelyet valaha gyártottak, és gyakorlatilag füstmentes. Össze sem lehet hasonlítani az elmúlt évek dízelautóival: a pilóták állítása szerint olyan csendesen fut, hogy még nagy sebességnél sem lehet hallani a V12 TDI motort - csak a légáramlatot.

A nemzetközi motorsport élmezőnyében eltöltött több mint öt évtized alatt, a versenypályán elért sikerekkel a háta mögött, a Shell számára nem ismeretlen a hosszútávú megbízhatósági verseny világa. Az elmúlt években a Shell látta el kenőanyaggal a Le Mans-i versenyt uraló Audi R8-as autót. Az ezt követő időszakban a Shell kifejlesztette, és Európa-szerte bevezette a Shell V-Power Diesel üzemanyagot. Ezt az üzemanyag-technológiát alkalmazták a versenyüzemanyag gyártásánál is, amelyet 2006-ban az Audi Sport tesztel.

Forrás: Audi

Forrás: Audi Forrás: Audi

"Többen is meglepődtek, amikor a csapat dízel üzemanyagot tankolt: azt gondolhatták, hogy a csapat kamionjának lesz. A dízel üzemanyag fogalma általában nem kapcsolódik össze az első osztályú versenyteljesítménnyel - a csapat egyik fő célja ennek ellenkezőjének a bebizonyítása. A korábbi tesztelések alapján ismerjük azt a többletet, amit a Shell V-Power Diesel teljesítménye jelent, és bátran kijelenthetjük, hogy az üzemanyag már beváltotta a hozzá fűzött reményeket" - tette hozzá Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi Sport igazgatója.

Az autó maximális teljesítménye 478 kW, maximális nyomatéka 1100 Nm, a csapat pilótái Tom Kristensen, Allan McNish, Frank Biela, Marco Werner, Emanuele Pirro és Dindo Capello.

Lehullt a lepel az Audi új szupersportautójáról/auto/ujdonsag/20051213lehullt.html