Győzelemmel kezdett az Audi R10 TDI

2006.03.21. 9:03

Túl az első éles teszten, pontosabban versenyen az Audi foradalmi, dízel versenyautója, és hát a jelek szerint az R10 TDI éppen olyan ütőképes, mint amilyen a benzines R8-as volt. A floridai Sebringben naná, hogy Kristensenék nyertek.

A 12 órás megbízhatósági versenyen, az észak-amerikai Le Mans-sorozat idei első viadalán három körös előnnyel győzött a Kristensen, McNish, Capello trió. A másik 650 lóerős, V12-es dízel R10-es bezzeg a meccs harmadát sem bírta, technikai gondok adódtak, elmelegedett a gázolajos erőforrás (Bielával, Pirróval és Wernerrel a volánjánál).

americanlemans.com

Kristensenék hiába szerezték meg az időmérőn körrekorddal a pole pozíciót, a futamot kisebb gubanc miatt a boxutcából, a 35. helyről kezdték. A dán Kristensennek ez a negyedik sikere, csúcs a verseny 54 esztendős története során. A skót McNish is duplázott.

"Hihetetlenül jól reagált az autó a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagra. A következő pár hónapban keményen dolgozunk azon, hogy a megfelelő felkészültségben indulhassunk a Le Mans-on" - nyilatkozta a mérföldkövet jelentő esemény után a hétszeres Le Mans-i győztes Tom Kristensen.

"Technológiai áttörést és kimagasló eredményt jelent, ha egy autó elsőre teljesíteni tudja a 12 órás versenyt - a verseny megnyerése pedig egyenesen meghökkentő teljesítmény. Egyértelmű, hogy a Shell V-Power Diesel üzemanyag-technológia hosszantartó erőt biztosít a közúton és a versenypályán is. A technológia határainak feszegetésével felbecsülhetetlen tapasztalatokat szereztünk, amely segítségével a Shell V-Power Diesel a versenytársak előtt járhat a jövőben is" - tette hozzá Mike Copson, a Shell Motorsport műszaki igazgatója.

Hogy sokan nem indultak ezen a versenyen az Audi nagy vetélytársai közül? Például a Pescarolo-autók... Ez igaz, így aztán a sebringi győzelem ellenére sem vehető biztosra, hogy a Le Mans-i 24 órás futamon (június 17-18.) is nyerni tud a német konstruktőr.

Második amúgy egy privát Lola (LMP2), harmadik egy GT1-es Corvette C6-R, negyedik egy szintén GT1-es Aston Martin DB9-es lett (olyanok keze alatt, mint a francia Sarrazin vagy a portugál Lamy). A GT2-es kategóriában abszolút kilencedikként egy Panoz végzett az élen.

A tíz futamból álló sorozat következő versenye május 12-én lesz Houstonban.

KAPCSOLÓDÓ CIKK