Tejesüveg - Saab 9-3 Sportcombi 1.8t Vector

2006.03.29. 10:25

Prémium kombi megkapó formatervvel, izmos motorral, viszonylag kis csomagtartóval. Meg rengeteg műszerfali gombbal, hátul viszonylag szűk hellyel, de azért sok-sok ötlettel. Kipróbáltuk a Saab 9-3 Sportcombit.

Régóta vártunk rá, és most végre a kezeink közé került. Még tavaly júniusban történt, hogy a Saab 9-3 Sportcombi hazai bemutatkozásáról tudósítottunk (mit ad isten, történetesen pont én jártam a sajtótájékoztatón), azóta ha az utcakép állandó része nem is lett a svédek új puttonyosa, azért már jó pár rohangál belőle az utakon. Ha csak a formát nézzük, én már tavaly "beleszerelmesedtem", még azt is elhittem a sajtóanyagnak, hogy igazán különleges érzés vezetni, de hát ugye azt már az általánosban megtanultuk: nem mindegy, hogy nedves kőre, vagy kedves nőre, azaz egy dolog az elmélet, és teljesen más a gyakorlat, hogy ezzel a fura hasonlattal éljek.

Ahogy azt közel egy éve is (meg)írtam, a 9-3 Sportcombi a Saab belépését jelenti a középméretű prémium kombik szegmensébe. Konkurensből itten akad egynéhány, úgy hirtelen a 3-as BMW, az Audi A4, illetve a Mercedes C-Klasse jut eszembe, meg persze a Volvo V50-ese, és a nemrég bemutatott Alfa Romeo 159 SW. Ha lenne az új Lexus IS-ből kombi, ő is itt sorakozhatna, minthogy azonban nincs, kimarad a felsorolásból.

A 9-3 Sportcombi az olyan, hogy a formájával hódít. A vastag, mélyen ülő küszöbökkel, meg úgy egész megjelenésével olyan (sportos), mintha nem is utcára teremtették volna. Elején a saabos, kopoltyús hűtőmaszk, olyan masszív tőle az egész, a hátulja meg erődszerű az ablakok felső, illetve alsó szegélyének egymáshoz közelítő kialakításával. De a kedvenc, ahogy egy jó nő esetében is, egyértelműen a szépen ívelt (szinte megtört) far, amelynek oldalain egy-egy tejesüveg tornyosul. Ezek különben a hátsó lámpák lennének, tőlük eltéveszthetetlen a Sportcombi, és tőlük igazán egyedi is. Telitalálat.

Bent szinte tapintható a saabság. Rengetegsok gombos, a vezető felé forduló műszerfal, joystickkal állítható szellőzőrácsok, slusszkulcs-hely a két ülés között, a váltókar mögött. Ez annyira megszokós dolog különben, tudtam, hogy Saabba ülök be, mégis a szokott helyen kezdtem keresgélni. Meg kell őrülni. A bal egy különben kényelmes, jól tart, a Vector felszereltséghez dukáló egyszerre bőr- és szövetkárpitnak hála jól is néz ki, nekem csak egy dolog nem tetszett: a beszállás.

Forrás: [origo]

Galéria


Mondjuk, hogy szeretem a sportos üléspozíciót. Nem szeretek olyan magasan pöffeszkedni, mintha szekérről bámulnék lefele a forgalomra, a széket így a Sportcombiban is viszonylag alacsonyra állítottam be. A kormányt ezzel összhangban közel a legfelső állásig toltam felfele, és mégis, minden egyes bekászálódásnál végigsimította a lábam. Felnyomtam hát, ameddig lehet, de úgy se sikerült csont nélkül a beugrás, nemtom, biztos velem van a baj.

Forrás: [origo]

Galéria


További gond, hogy a viszonylag rövid, 2675 milliméteres tengelytáv miatt a 9-3 Sportcombiban nincs túl nagy hely hátul. Sőt, kicsit szűk. A magam 173 centijével még úgy, ahogy elvoltam magam mögött, 180 centis sofőr mögött 180 centis utas azonban már csak kisebb térdbántalmak árán fér el. Vigasztalást a pad alsó részéből kipattintható dupla pohártartóból meríthet, aki tud, illetve aki olyan fajta, hogy az ilyen praktikus apróságok minden gondot-bajt feledtetnek vele.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK