Tejesüveg - Saab 9-3 Sportcombi 1.8t Vector

Vágólapra másolva!
Prémium kombi megkapó formatervvel, izmos motorral, viszonylag kis csomagtartóval. Meg rengeteg műszerfali gombbal, hátul viszonylag szűk hellyel, de azért sok-sok ötlettel. Kipróbáltuk a Saab 9-3 Sportcombit.
Vágólapra másolva!

Régóta vártunk rá, és most végre a kezeink közé került. Még tavaly júniusban történt, hogy a Saab 9-3 Sportcombi hazai bemutatkozásáról tudósítottunk (mit ad isten, történetesen pont én jártam a sajtótájékoztatón), azóta ha az utcakép állandó része nem is lett a svédek új puttonyosa, azért már jó pár rohangál belőle az utakon. Ha csak a formát nézzük, én már tavaly "beleszerelmesedtem", még azt is elhittem a sajtóanyagnak, hogy igazán különleges érzés vezetni, de hát ugye azt már az általánosban megtanultuk: nem mindegy, hogy nedves kőre, vagy kedves nőre, azaz egy dolog az elmélet, és teljesen más a gyakorlat, hogy ezzel a fura hasonlattal éljek.

Ahogy azt közel egy éve is (meg)írtam, a 9-3 Sportcombi a Saab belépését jelenti a középméretű prémium kombik szegmensébe. Konkurensből itten akad egynéhány, úgy hirtelen a 3-as BMW, az Audi A4, illetve a Mercedes C-Klasse jut eszembe, meg persze a Volvo V50-ese, és a nemrég bemutatott Alfa Romeo 159 SW. Ha lenne az új Lexus IS-ből kombi, ő is itt sorakozhatna, minthogy azonban nincs, kimarad a felsorolásból.

A 9-3 Sportcombi az olyan, hogy a formájával hódít. A vastag, mélyen ülő küszöbökkel, meg úgy egész megjelenésével olyan (sportos), mintha nem is utcára teremtették volna. Elején a saabos, kopoltyús hűtőmaszk, olyan masszív tőle az egész, a hátulja meg erődszerű az ablakok felső, illetve alsó szegélyének egymáshoz közelítő kialakításával. De a kedvenc, ahogy egy jó nő esetében is, egyértelműen a szépen ívelt (szinte megtört) far, amelynek oldalain egy-egy tejesüveg tornyosul. Ezek különben a hátsó lámpák lennének, tőlük eltéveszthetetlen a Sportcombi, és tőlük igazán egyedi is. Telitalálat.

Bent szinte tapintható a saabság. Rengetegsok gombos, a vezető felé forduló műszerfal, joystickkal állítható szellőzőrácsok, slusszkulcs-hely a két ülés között, a váltókar mögött. Ez annyira megszokós dolog különben, tudtam, hogy Saabba ülök be, mégis a szokott helyen kezdtem keresgélni. Meg kell őrülni. A bal egy különben kényelmes, jól tart, a Vector felszereltséghez dukáló egyszerre bőr- és szövetkárpitnak hála jól is néz ki, nekem csak egy dolog nem tetszett: a beszállás.





Itthon is bemutatkozott a Saab 9-3 kombi/auto/ujdonsag/20050606saab.html