Hétségek közt - Audi Q7 menetpróba

2006.03.23. 11:47

Pont akkora belülről, mint kívülről. Hatalmas a hely, a terpeszkedés nem is jó jelző a kínálkozó lehetőségekre: a fetrengés emlegetése talán helyénvalóbb lenne. A legoptimálisabb helykihasználás végett a Q7 hétszemélyesként (azaz két pótüléssel) is rendelhető, ez valami olyasmi, amit VW Touareg-estül, Porsche Cayenne-estül egyetlen német konkurens sem tud. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezeket az üléseket azért nem felnőtteknek, inkább gyerekeknek szánták, olyan 160 centis magasságig (vagy inkább mélységig) optimálisak. A prezentáción külön kérték, hogy ez említtessék meg, nehogy később morgolódás, elégedetlenkedés legyen belőle.

Forrás: [origo]

Galéria


A Q7-ben összesen 28-féle üléselrendezési, illetve rakodási lehetőség alakítható ki. Kicsit zavarban is vagyok, hiszen a hét üléssel, a tízcentis sínen mozgatható második üléssorral az egész autó egyterűs jelleget ölt, igazi sok az egyben konstrukció. A csomagtartó is elképesztően tágas, ötüléses üzemmódban 775 liter, mindent lehajtogatva több mint két köbméter (!), de ha heten ülnek bent, akkor is elfér 330 liternyi cucc. Nem rossz.

Forrás: [origo]

Galéria


Műszerfal és középkonzol tekintetében nincs meglepetés, a Q7 az A6-os, illetve A8-as megoldásaiból építkezik. Sebesség- és fordulatszámmérő csepp alakú ablakokban, jobbra multimédiás interfész, az ergonómia hibátlan. Nem lehet belekötni a felhasznált anyagokba se, tapintásra, szaglásra, mindenre érződik a tesztautók esetében több mint húszmilliós árcédula.

Forrás: [origo]

Galéria


Igen, sokmilliós felár, mert hát mit ér a Q7 extrák nélkül. Az előző oldalon már szó esett arról, hogy a vevők előszeretettel pakolják tele mindenfélével szemük fényét, ami azt illeti, ezt az autót nem is érdemes máshogy megvenni. A rendelhető extrák listája szinte végtelen (nem különben az alapfelszereltségé, amelybe beletartozik a terepfunkciós ESP is), itt van mindjárt az adaptív légrugózás, ami a bemutatóra kialakított "offroad-pályán" kifejezetten jól jött. A rendszer nem csak a hasmagasságot változtatja (a legmélyebb szint 160 km/óra felett 150 mm), de elektronikusan szabályozza a csillapítást is. Terepen 205 milliméter a szabadmagasság, de van 35 milliméternyi "tartalék", a liftezéssel fennakadás esetén lehet élni. Kuriózum, hogy nemcsak felfelé, hanem lefelé is lehet menni, nagybevásárlás után az autó gombnyomásra leguggol, csak hogy ne kelljen az égig emelgetni a szatyrokat.

Forrás: [origo]

Galéria


Aztán ott van az Audi Side Assist, amely egyfelől a visszapillantókba épített sárga LED-ekkel, másrészt hangjelzéssel figyelmeztet, ha autópályán rá akarnánk váltani valakire a sávot, és szinte kötelezően megrendelendő az adaptív tempomat is, amely szükség esetén akár állóra is fékezi az autót. Az Audinak ilyenje korábban nem volt, a Q7-tulajok viszont már megtehetik, hogy dugóban egyszerűen rábízzák magukat az elektronikára. Ami elindul, megáll és megcsinálja az összes piszkos munkát, egyedül a kormányzás marad emberi hatáskör.

A 45 perces menetpróbán leginkább az derült ki az autóról (csak dízelek voltak), hogy nagyon megy. A kötelezően kitöltendő felelősség-vállalási nyilatkozatban külön pont rendelkezett arról, hogy versenyzésről lehetőleg szó se legyen, csak hát a Q7-tel mindent lehet, lassan menni viszont pont nem. Az előzés kerülés, nincs ellenfele, mindenkit eltol maga elől.

Forrás: [origo]

Galéria


Beülés után egyébként kétszer néztem nagyot: egyszer azon tűnődtem, hogy mennyire kényelmes a bal egy, oldaltartás, deréktámasz, minden nagyon rendben. Aztán az tűnt fel, hogy ugyan a kilátással nincs gond, mégis csak sejtem, hol az autó eleje, mintha egy tankot, vagy hasonlót kormányoznék. Olyan uralkodós érzés.

Kar a támaszra fel, hömpölygés. Gázfröccsökre székbe préselődés, pedig üresen is 2,2 tonna a súly. A többi közlekedő bámul, mint borjú arra a bizonyos kapura, egy új S Merciben ülő fazon úgy elbambul, hogy kis híján az útmenti árokban végzi. Aztán útba esik egy RX-8, az egész autó ér vagy a motorháztetőig, nem csoda, hogy szegény gazdája az apokalipszis eljövetelének érzi a hátulról rátámadó Q7-est. Nyitva is a szája.

Forrás: [origo]

Galéria


Az autó picit hátsókerekesként viselkedik, a nyomaték alaphelyzetben ugyanis 60:40 arányban oszlik meg a hátsó és első tengely között. A tesztút nem hosszú, a szembejövő kanyarokon magabiztosan suhanunk át, a feszes futóműnek hála a billegés ismeretlen fogalom. A felfüggesztés legtöbb eleme egyébként alumíniumból készült, egyrészt súlycsökkentés, másrészt a rugózás tökéletesítése végett. Az offroad-pályán átgurulunk, nem nagy ügy, kis ügyeskedéssel talán a Logannal is sikerült volna. Még a Q7-ben ülve is világos, hogy a divat-SUV-ok sose lesznek igazi terepjárók, még ha rázós körülmények között az átlagnál jóval többet is tudnak.

A háromliteres dízel tökéletesen elég az autóba, de képzeljék, lesz 4,2-es is, több mint 600 Nm-es nyomatékkal. Hogy azzal mit tudhat... Nem marad érintetlen a benzines paletta sem, az év második felében érkezik majd egy 3,6 literes V6-os 280 lóerővel és 360 Nm-es nyomatékkal. Az Audi Q7-esre vonatkozó ez éves értékesítési célja 260 darab.

Koncz Dávid

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK