Az olasz Logan és néhány különleges Panda

Vágólapra másolva!
A Fiat Magyarországon is bemutatta a felfrissített Albeát, és ha már ennek apropóján összecsődítették az autós újságírás színe-javát, elhoztak nekik még két érdekes Panda-változatot és a némileg átpofozott Doblót is.
Vágólapra másolva!

Az olcsó, lépcsőshátú autók közül az Albea némileg kiemelkedik azzal a tulajdonságával, hogy az emberek nem riadnak meg tőle az utcán, ám szépnek még így is csak a legelfogultabb Fiat-fanok nevezhetik anélkül, hogy rájuk szakadna a plafon. A legfrissebb Albeáról is nagyjából elmondható ugyanez, hiszen az arányok, főbb vonalak nem változtak, csupán az autó elején és a műszerfal környékén lehet feltűnőbb módosításokkal találkozni.

A frontrész például sokkal markánsabb lett az elődhöz képest az új, első fényszórókkal, légbeömlőkkel és lökhárítóval, ám az emberben azért ott motoszkál a szörnyű gyanú, hogy egy másik emblémával díszített járgányon már látott valami hasonlót. Az autó hátuljánál már visszafogottabban láttak munkához, a különbséget szinte csak az jelenti, hogy a Fiat-embléma kerek lett, és felkerült a csomagtartó közepére.

Az autó felfrissített belterében állítólag javult az anyagminőség, ám a próbakör alatt azért kiderült, hogy az új Albea sem a prémiumkategória babérjaira tör, szépen kopog minden, de ezért a pénzért rendben van. A sajtóanyag szerint a hátsó lábtér és a csomagtartó mérete a kategóriában a legnagyobb, ez utóbbi befogadóképessége egyébként még az etalonnak számító Dacia Logan 510 literes poggyászterét is lepipálja kerek 5 literrel.

Forrás: [origo]A korábbi - egyetlen választási alternatívát jelentő - 1,2 literes benzinmotor helyett ezentúl egy 1,4 literes, 77 lóerős benzinmotorral lesz rendelhető az Altea kétféle felszereltségi szinttel, Active, illetve Dynamic fantázianeveken. A Törökországban készülő Albeát egyébként Kelet-Európában csak hazánkban és Lengyelországban forgalmazzák, a többi piacon nem lesz kapható.

Próbakör

A mindössze néhány kilométeres próbaút alatt sok minden nem derült ki az autóról, a motor - a várakozásokat meg nem haladó módon - szépen elcipeli A pontból B pontba a családot, egyedül csak a futómű árulta el rögtön magáról, hogy a hirtelen kormánymozdulatokat és gyorsabb kanyarokat nem szereti, mert ekkor veszett billegésbe és hullámzásba kezd a karosszéria.

Forrás: [origo]A beltér kidolgozása megfelelő, semmi felesleges csiricsáré, minden a funkcionalitásnak lett alárendelve, apát semmi sem zavarhatja meg a vezetés közben. Hely van rogyásig elöl-hátul, ami különösen a csomagtérre igaz, ugyanis méretével még a román autóipar rettegett termékét is veri, bár szemre kisebbnek tűnik.

És végül az anyagiak: a Renault Thalia és a Dacia Logan legnagyobb ellenfelének is tekinthető Albea ára 2,4 millió forinttól kezdődik, ezt további 300 ezerrel lehet még növelni az alapváltozatnál gazdagabb, Dynamic felszereltségi szinttel, de még ebben sincs benne az ABS, amely feláras extraként, 100 ezer forintért rendelhető.