Alonso nyerte a kaotikus Ausztrál Nagydíjat

2006.04.02. 8:02

A Renault világbajnoka, Fernando Alonso győzelmével zárult az Ausztrál Nagydíj, ahol egy pillanatig sem lehetett unatkozni. Komoly kicsúszások, számtalan biztonsági autós periódus után az első három sorrendje Alonso, Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher lett. Jenson Button autója 50 méterrel a cél előtt füstölt el.

Kaotikus körülmények között vette kezdetét az Ausztrál Nagydíj, ahol már a felvezető körben történtek furcsaságok. A hűvös, poros aszfalton a versenyzők cikázva melegítették abroncsaikat, amikor a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya a célegyenes előtti kanyarban megpördült, keresztbeállt, és az egész mezőny megelőzte. Aztán a második helyről rajtoló Giancarlo Fisichella integetve jelezte, hogy valami baj van autójával, így újabb felvezető kör vette kezdetét. Az olasz pilóta a boxból várhatta a rajtot, Montoya viszont visszatérhetett az ötödik pozícióba.

Button jól kapta el a rajtot, ám Alonso nála is jobban. A spanyol kis híján meg is előzte a Honda versenyzőjét, ám hatalmasat fékezett a külső íven, és maga elé engedte a britet. A mezőny ezúttal nem úszta meg az első kanyart. Az első kieső a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa volt, aki az első kanyarban akadt össze Rosberggel és Kliennel, majd a gumifalba csapódott. A Williams versenyzője leszakadt hátsó szárnnyal tért vissza a boxba, ám mivel autója oldallemeze is komolyan megsérült, a fiatal pilóta a futam feladására kényszerült.

Forrás: EPA

Még az első körben összeakadt Jarno Trulli és David Coulthard, az incidenst az olasz Toyotája bánta. Fisichella eközben a boxból rajtolva kezdhette meg a felzárkózást, ám már az első kanyarban megpördült. Nem kellett sokat várni, és a biztonsági autó a pályára gördült a Massa-féle roncsok eltakarítása miatt.

Forrás: EPA

Az új rajtot fantasztikusan kapta el Alonso, aki rátapadt Buttonra, és a célegyenes után sikeresen megelőzte. A brit pilóta szemmel láthatóan küszködött az abroncsaival, így kis híján Räikkönen is átlépett rajta. Többen is előzgettek, miközben Alonso komoly előnyre tett szert az élen. A spanyol pilótának azonban nem volt szerencséje, mert Christian Klien első körben megsérült Red Bullja minden előzetes jelzés nélkül kitört, és nekivágódott a falnak, ami miatt a biztonsági autó ismét megfogta a mezőnyt.

Forrás: EPA

A nyolcadik körben újra szabaddá vált az út, Button meg ismét pórul járt. Alonsóhoz hasonlóan Kimi Räikkönen is simán elment a brit pilóta mellett, aki a harmadik kanyarban még kakaskodott a finnel, ám visszaállt a harmadik helyre.

Tíz kör után így nézett ki az első nyolc sorrendje: Alonso, Räikkönen, Button, Montoya, Webber, R. Schumacher, Heidfeld és M. Schumacher - aki az első etapban meglepő módon a két Toro Rossóval harcolt.

Időközben Liuzzi megelőzte a szemmel láthatóan küszködő Schumachert, míg a mezőny hátsó régiójában Szato a Super Agurival a tizenharmadik helyen autózva igencsak megnehezítette Rubens Barrichello és David Coulthard életét, akik egyszerűen képtelenek voltak támadási pozícióba kerülni a japánnal szemben. Az élen Alonso tovább növelte előnyét Räikkönennel szemben, akit tisztes távolságból követett a pole-ból rajtoló Jenson Button.

Forrás: EPA

Az élmezőny tagjai közül Juan Pablo Montoya hajtott ki elsőként a boxba. A kolumbiai versenyző a 18. körben vételezett üzemanyagot, egy körrel később Jenson Button és Ralf Schumacher követte. A boxból rajtoló Fisichella is meglátogatta szerelőit, miközben Montoya az első kiállásokat követően sikeresen megelőzte Buttont. A 20. körben az élen autózó Alonso is kiállásra szánta el magát, egy körrel később Räikkönen következett.

Időközben a hazai hős, a Williams ausztrál pilótája, Mark Webber vette át a vezetést, aki nem sokáig örülhetett, hiszen autója a 23. körben megadta magát, így kiállásra kényszerült. Ezzel a BMW versenyzője, Nick Heidfeld vette át a vezetést. A német versenyző honfitársával, Michael Schumacherrel együtt a 25. körben látogatott ki a boxba üzemanyagot és új gumikat vételezni.

Heidfeld nagy meglepetésre Button elé ért vissza, így az első kiállásokat követően az élmezőny a következőképp nézett ki: Alonso, Räikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, M. Schumacher, Villeneuve, R. Schumacher, Liuzzi és Fisichella.

Michael Schumacher rohamléptekben zárkózott fel az ötödik helyen autózó Buttonra. A 33. körben a Ferrari hétszeres világbajnoka olyan keményen nyomta, hogy a célegyenesre ráfordító kanyart túlságosan szélesen vette, a kerékvető megdobta, és a szalagkorlátnak vágta autóját. A biztonsági autót immáron harmadszor küldték ki a pályára, a csapatok kihasználva a lehetőséget, letudták utolsó kiállásaikat.

Forrás: EPA

Mivel Räikkönen autóján orrkúpot cserélt a csapat (eközben Montoya meg várakozni kényszerült), Heidfeld bejött a második helyre az élen autózó Alonso mögé. Őket Räikkönen, Button, R. Schumacher, Montoya, Fisichella és Villeneuve követte a biztonsági autó mögött körözve.

A mezőnyt a 37. körben engedte el a biztonsági autó. Alonsónak jól jött a két Midland botladozása, akik egyszerűen nem eszméltek rá, hogy a célegyenes előtt nem tudják elengedni a mögöttük autózókat. Hatalmas volt a torlódás, aminek meg is lett az eredménye: Liuzzi nekivágta autóját a gumifalnak, így a biztonsági autó egy körrel később ismét pályára gördült.

A 40. körben újra elrajtolt a mezőny. A Midland versenyzői most sem voltak a helyzet magaslatán, ám Räikkönennek sikerült a célegyenes végén megelőznie az őt feltartó Monteirót. Az első nyolc sorrendje 18 körrel a futam vége előtt a következőképp nézett ki: Alonso, Räikkönen, R. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve.

Forrás: EPA

Alonso hat tizedre növelte előnyét Räikkönennel szemben, miközben a finn csapattársa, Montoya keményen támadta a harmadik helyen autózó Ralf Schumachert. Michael Schumacher után a kolumbiai versenyző is szélesen vette az utolsó kanyart, és német kollégájához hasonlóan ő is kirongyolt a kerékvetőre, amely komolyan megdobta autóját. Bár Juan Pablo fantasztikusan fogta meg a cikázó autót, azonnal félreállt, ugyanis megsérült McLarenje.

A futam végén az ötödik helyért komoly küzdelem alakult ki Jenson Button és Giancarlo Fisichella között, ám a brit versenyző tartani tudta az olaszt. Legalábbis úgy nézett ki...

Forrás: EPA

Alonso fantasztikus teljesítményt nyújtva megnyerte a szezon harmadik megmérettetését, amellyel tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben. A spanyol pilóta mögött a verseny leggyorsabb körét a legvégén megfutó Kimi Räikkönen, és hatalmas meglepetésre - az első két futamon komoly gondokkal küszködő Toyotával - Ralf Schumacher futottak be. Őket Nick Heidfeld követte a negyedik helyen.

Forrás: EPA

Az utolsó pillanatokra is maradt még esemény, ugyanis Jenson Button autójának motorja az utolsó kanyarban hatalmas lángcsóvát eregetve megadta magát, így Fisichella megörökölte tőle az ötödik helyet. Mivel a brit pilóta el sem jutott a célvonalig, a hatodik helyen Villeneuve ért be Rubens Barrichello és Scott Speed előtt. Elvileg pontot szerzett tehát a Toro Rosso, a kilencedik David Coulthard viszont állítja, hogy az amerikai sárga zászló alatt előzte meg. A skót szerint ezt bizonyítani is tudják, így az újonc 25 másodperces büntetést kaphat.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:

1. Alonso - Renault (M) 1:34:27.870
2. Räikkönen - McLaren-Mercedes (M) +1.829
3. R.Schumacher - Toyota (B) +24.824
4. Heidfeld - BMW-Sauber (M) +31.032
5. Fisichella - Renault (M) +38.421
6. Villeneuve - BMW-Sauber (M) +49.554
7. Barrichello - Honda (M) +51.904
8. Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) +53.983
9. Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) +1:18.817 - 25 másodperces büntetés
10. Button - Honda (M) +1 kör
11. Albers - MF1-Toyota (B) +1 kör
12. Szato - Super Aguri-Honda (B) +2 kör
13. Ide - Super Aguri-Honda (B) +3 kör

Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:26.045 (57. kör)

Kiesett:

Montoya - McLaren-Mercedes (M) 47. kör
Monteiro - MF1-Toyota (B) 43. kör
Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 39. kör
M.Schumacher - Ferrari (B) 34. kör
Webber - Williams-Cosworth (B) 24. kör
Klien - Red Bull-Ferrari (M) 6. kör
Trulli - Toyota (B) 2. kör
Rosberg - Williams-Cosworth (B) 2. kör
Massa - Ferrari (B) 2. kör

Faludi Zoltán, F1hírek

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK