Benik nyerte az Eger-ralit

Vágólapra másolva!
A hétvégi Eger-ralival megkezdődött az ob, a szezonnyitón Benik nagy hajrával verte ifj. Tóthot. A harmadik helyen Spitzmüller zárt. Turi és Tagai kiesett, Asit kizárták, megannyi néző volt, esett is.
Vágólapra másolva!

Millió DuEn-fotó a hétvégéről

Három abszolút bajnokkal a mezőnyben indult a verseny, a 2004-es hamar kiesett, aztán a 2003-as vette át a vezetést, majd a hétszeres legjobb, a címvédő ideje jött el, hogy végül mégiscsak a 2003-as győztes, a tavalyi szezon ezüstérmese diadalmaskodjon.

Szóval a helyi menő Turi Tamás versenye sajnos nagyon korán befejeződött, az egri pilóta vezető helyről, váltóhiba miatt kellett, hogy feladja. Sokat hát nem láthattuk a Skoda Fabia WRC-t...

A másik két - itthon - új gép legénysége bezzeg nagyot vívott, a szombati pihenőre elsőként aztán Janika térhetett (a napi 12-ből 9 szakaszgyőzelemmel, de csak alig 4 mp előnnyel Benik Balázzsal szemben). Ifj. Tóth Peugeot 307 WRC-jéről kiderült, hogy elképesztően halk, a 03-as Ford Focusnak pedig tényleg nagy a szárnya, hát így.

Forrás: Duen

Ja, még a pénteki prológon (a mezőkövesdi volt katonai reptéren) Turi és Asi egyforma időt autózott, de az A8-as szuper Mitsubishi Lancer Evót hajtó Aschenbrenner rajtengedélyét bevonták, és kizárták a további küzedelmekből, mert a rendőrség csúnya gyorshajtáson érte a pályabejáráson...

Még a szombatról: a Tagai, Zsiros kettős az ötös, egerszalóki gyorson a híd előtti lassítónál eltrafált egy gumit, az megdobta az autót, és a Skoda Octavia WRC rendesen felborult. A nézők segítségével ugyan visszaálltak és több sebből vérezve is folytatták, de a negyedik helyből tizedik lett, vasárnap reggel meg elégett a kábelkötegük, kiestek.

És ha már szó esett a publikumról: ahogyan azt várni lehetett, óriási tömegben lepték el a ralifanok a környéket. Több mint százezren voltak. Ami pedig a vasárnapot és a végeredményt illeti: a szombati szárazságot követően esős lett a verseny, s ezt a Focus kedvelte jobban, azaz Benik fordított és nyert, Janikának maradt a második hely, Spiciéknek meg a harmadik, akik az öregecske 206 WRC-vel nem tudtak igazából partiban lenni a legelejével.

Az állva maradt negyedik World Rally Car végzett negyedikként, egy szintén nem fiatal Toyota Corolla Vizin Laci "bácsi" kezei alatt. A8-ban (és az A csoportban) a Mitsubishivel visszatérő ifj. Angyalfi volt a legjobb (Botka Dávid előtt), Super1600-ban pedig a már suzukis Bútor, aki a szlovák Béressel meccselt nem kicsit. Az N és az N4 győztese Botka Krisztián lett Mitsubishivel.

A további kategóriák győztesei abszolút helyezésük sorrendjében:

  • A7: Vas (Nissan Almera)
  • N3: Bessenyey (Opel Astra OPC)
  • A6: Balázs Öcsi (Lada 21074)
  • H10, H: Spindler (Opel Kadett GSI)
  • H9: Szabó (Lada VFTS)
  • N2: Papp (Peugeot 106 GTI)
  • A5: Molnár (szlovák, Skoda Felicia)
  • N1: Pollák (szlovák, Skoda Fabia)

Eger-rali, végeredmény (élcsoport):

  • 1. Benik, Varga (Ford Focus WRC) 1:25:19.2 ó
  • 2. Ifj. Tóth, Bahor (Peugeot 307 WRC) + 16 mp
  • 3. Spitzmüller, Kazár (Peugeot 206 WRC) + 2:00.9 p
  • 4. Vizin, Táborszky (Toyota Corolla WRC) + 4:02.9 p
  • 5. ifj. Angyalfi, Nyirfás (Mitsubishi Evo VI) + 4:55.5 p
  • 6. Botka D., Gabura (Mitsubishi Evo VI) + 5:05.2 p
  • 7. Bútor, Tóth (Suzuki Ignis S1600) + 5:14.6 p
  • 8. Botka K., Mihalik (Mitsubishi Evo VI) + 5:18.4 p

Következik az ob második futama Miskolcon, április 28. és 30. között.