Az élet szép - Alfa Romeo 159 SW próba

Vágólapra másolva!
Megérkezett a 159-es Alfa Romeo kombiváltozata, az új Sportwagon alapára 6,3 millió forint. Elődjénél nagyobb, praktikusabb, biztonságosabb, és hát nem kevésbé gyönyörű.
Vágólapra másolva!

A 156 SW az egyik legszebb sportkombi, még mindig az tán, pedig egyrészt konkurencia is van bőven, meg házon belül is itt az új, a friss, a váltótárs, a 159 Sportwagon. Hej, hogy szerettük a bitang 2.4-es dízelmotorral, nagyon.

De a nemrég bemutatott 159-es limuzinnal is felettébb elégedettek voltunk. Voltak - Koncz és Nógrádi bajtársak. Dávidunk aztán az SW külföldi menetpróbájáról jött haza fülig érő szájjal. És a Brera is lenyűgözte. Attila, aki nem mellékesen még kiváló motoros rovatunkat is szerkeszti, Albeát, Pandákat és Doblókat próbálgatott a minap.

Mindezeket azért soroltam föl itten hirtelen, hogy lássuk, rendesen zajlik az élet a Fiat/Alfa ház táján. És jön a Brera Spider is - modelloffenzíva vagyon. Jut eszembe, a Punto Grandéval is csak mostanság barátkozik az utca népe.

Jelen cikkünk főszereplőjéről nem megfeledkezve: a 159 SW-ről kvázi mindent tudunk (ezért ha ismétlünk is, csak dióhéjban), lényeg, hogy a csinos Sportwagon már minálunk is kelleti magát. A bevezető alapár egészen pontosan 6 345 000 magyar forint, ezért 1,8-as, 140 lóerős benzinmotort és Impression felszereltséget kap a kedves vásárló.

Hogy ez mit is takar? Nos, a 159 SW alapfelszereltsége is gazdag, benne foglaltatik a vezető- és utasoldali, az oldal- és a függönylégzsák, a sofőr 6, az anyós 4 irányban állíthatja ülését, van nekik kartámaszuk is, a kulcs elektronikus, távirányítós, az indítás gombos, a tükrök elektromosak, fűtöttek, akad még ABS, pollenszűrő, mechanikus, egyzónás klíma, automatán villanyos első ablakemelő, 8 hangszórós CD-s rádió, 16-os kerék. Csak mazsolázva.

Eggyel följebb, a Progression kivitelekben már kétzónás, automata a légkondi, a kerék könnyűfém, a hátsó ablakokat is motor mozgatja, a volán és a váltógomb is bőrös, van ködlámpa, fedélzeti számítógép, miegymás. A Distinctive szint része a VDC menetstabilizáló dombsegéddel is, a kerék már 17-es, a kormány multinfunkciós, jár a tempomat, az Alfatex kárpit, satöbbi. Rendelni meg még annyi mindent lehet, hogy.

Az SW felára a négyajtóshoz képest 350 ezer forint. Ahogy a "sima" 159-esbe, úgy az SW-be is négyféle benzines (1.8, 1.9 JTS 160 lóval, 2.2 JTS 185-tel, 3.2-es V6-os már 260-nal és Q4-ként, azaz összkerékhajtással), illetve három dízelmotor (1.9 JTDm 120 vagy 150 lóerővel, 2.4 JTDm 200 pacival) közül választhatunk.

Az egynyolcasokat leszámítva mindegyik modellt 6 sebességes kézi váltóval szerelik, később érkezik egy szintén hatgangos automata is, de nem Selespeed. A dízelek alapból részecskeszűrősek.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

fotók a hazai próbáról > a külföldiről > a szedánról > és videónk is van

Idővel a 2.4-es csúcsdízel is kapható lesz összkerékhajtással. Crosswagon verzióról, azaz emelt hasmagasságú 159 SW-ről is csiripelnek a verebek, hogy mikor érkezik, még nem tudni, idén biztosan nem.

159 SW árak (millió Ft):

  • 1.8 Impression > Progression: 6,345 > 6,845
  • 1.9 JTS Progression > Distinctive: 7,6 > 8,1
  • 2.2 JTS Distinctive: 9.1
  • 3.2 V6 24v JTS Q4 Distinctive: 11,945
  • 1.9 JTDm 8v Impression > Progression: 7,245 > 7,545
  • 1.9 JTDm 16v Progression > Distinctive: 7,945 > 8,445
  • 2.4 JTDm 20v Distinctive: 10,045

Mindebből látjuk, de legalábbis érezhetjük, hogy a 159 SW-vel az Alfa Romeo pazar riválist állított német/japán/francia felebarátainak, inkább előbbi kettőnek, mert prémiumság van.

Rövid próba, az is hátul, hiszen

A bemutatót követő tesztvezetésen aztán behuppantam hátra, megállapítottam, hogy több hely van, mint az elődben (na ja, a méretek: 4660, 1828, 1425, 2700 mm), a csomagtartó továbbra sem nagy, de a 156-os 360-jához képest a 445 valóban előrelépés, és végre így a kombinak öblösebb a raktere a limuzinénál (405). Hogy a perem magasan van, és, hogy a nyitás is bonyolult (gomb fent, a lámpáknál, vagy a kulcson), az egy dolog, az meg a másik, hogy nem szakítottak a nem rontjuk el az ötödik ajtót holmi fogantyúkkal, és kész irányzattal. Tény, hogy felettébb szépek az Alfa-hátsók, is.

Forrás: [origo]

fotók a hazai próbáról > a külföldiről > a szedánról > és videónk is van

Vezetni nem vezettem, mert Dávidunk ugye már megtette, nagyon rövidesen meg majd vallatunk egy 2.2 JTS tesztautót, addig is utasként még annyi, hogy a sötétszürke kárpitot nem értem, elképesztően komor. Sebaj, van másik. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés az SW-t is magabiztossá teszi, ezt kell, hogy gondoljam. A kormányzás is direkt, és ami vicces, hogy állítólag hiába a növekedés, a fordulókör mégis csökkent. A 150 lóerős JTDm erőforrásnak meg parádés mind a tudása, mind a hangja, és akkor ez még csak a középső (dízel)szint...

A Giugiaro- (és Alfa Romeo Style Center) féle 159 SW elvileg már nem pusztán szépségről, dizájnról, sportkombiságról szól, de racionalitásról is. És egyre komolyabb arányban fogy - összevetésben a lépcsőshátúval. Érthető.

ki