Megújult a Mercedes E osztály

A New York-i Autószalonon mutatkozik be az apró ráncfelvarráson átesett Mercedes E osztály, a vadiúj generáció 2009-ben érkezik.

A Mercedes rendkívül óvatos kézzel nyúlt az E osztályhoz, kívülről szinte nem is változtatott semmit a középső modelljén. Hanem a műszaki tartalmat illetően már vannak újdonságok, de előbb arról, hogy elöl-hátul kalapáltak kicsit a lökhárítókon, új a hűtőrács vonalvezetése, lecserélték az oldalküszöböket, oldalra nagyobb visszapillantókat, a csomagtartóra meg hosszabb krómcsíkot pakoltak.


A kombi új tetősínnel és antennával büszkélkedhet, messzebbre nyújtózkodik a tetőbe épített harmadik féklámpája, minden más maradt változatlan. A belsőt új színekkel, elliptikus gombokkal zsúfolt kormánykerékkel és új klímavezérlő-panellel dobták fel, emellett a szériafelszereltség része lett az eső- és guminyomás-szenzor.


Ami a biztonságot illeti, immár az E osztályban is alapból szolgál a Pre-Safe balesetmegelőző rendszer, amelyhez aktív fejtámlák is járnak. Újdonság az Intelligent Light System elnevezésű fényszórórendszer is (erről bővebben itt olvashat), a kötelező köröket illetően meg aktívabb lett a kormányzás, és újrahangolták a futóművet.


Frissültek a motorok is, az E 200 (163 LE > 184; 240 Nm > 250), az E 200 CDI (122 > 136; 270 > 340), az E 220 CDI (150 > 170; 340 > 400), valamint az E 320 CDI (224 > 224; 510 > 540) nyomatéka és - egy kivétellel - teljesítménye is nőtt (zárójeles adatok). A paletta csúcsára az S osztályban debütált új, 5,5 literes V8-as került, amelynek maximális teljesítménye 388 lóerő, segítségével az új E 500 hat helyett 5,3 másodperc alatt futja a százas sprintet. Az AMG-változatba 6,3 literes V8-as került 514 lóerővel. Az új E osztály a New York-i Autószalonon mutatkozik be, Európában nyártól kapható. A teljesen új, minden porcikájában friss generáció 2009-ben érkezik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK