Egyre több hír lát arról napvilágot, hogy az év végére megjelenik az Alfa Romeo évekkel ezelőtt bemutatott koncepciójának, a Ferrari-motoros 8C sportautónak a szériaváltozata.

Alfás autósmozik:  GT 1.9 JTD > 147 1.6 TS > 159 1.9 JTDm

A 2003-as Frankfurti Autószalonon szinte állandó csődület volt az Alfa Romeo standjánál, ugyanis ott csillogott egy 8C Competizione névre keresztelt tanulmányautó, amely gyönyörű formáival - és persze nevével - egyszerre volt tisztelgés a márka régi nagy modelljei előtt, ugyanakkor jól szemléltette, hogy az olaszok milyennek képzelik el a következő évek sportautóját.

Sajnos azonban az azóta eltelt évek alatt elég kevés konkrétum látott napvilágot a 8C-vel kapcsolatban, felröppent ugyan egy hír, hogy készül nyitott tetős, azaz Spider változat is, ám a sorozatgyártásról továbbra is hallgattak, mint a sír. A legfrissebb hírek szerint azonban idén végre történik valami, ugyanis a szeptemberi Párizsi Autószalonon - a cég jelenlegi tervei szerint - bemutatják a V8-as motorral szerelt sportautó szériaváltozatát.

A sorozatgyártás költségeit, egyebek mellett, a reklámbüdzsé megkurtításából fedezik, mert - mint fogalmazott Sergio Marchionne, a Fiat Auto elnöke - a 8C az egyik legtökéletesebb módja, hogy népszerűsítse az Alfa Romeo márkanevet.

A gyönyörű formájú autóról annyit érdemes tudni, hogy térhálós aluvázát szénszálas héjjal fedték be, a V8-as motor - amelyet az 8C orrába építettek, de a hátsó kerekeket hajtja - majdnem megegyezik a Ferrarikban is használt erőforrásokkal, teljesítménye ennek megfelelően bőven 400 lóerő feletti.