Kettős látás - Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

2006.04.24. 8:30

Az új Mitsubishi Lancer nem egy nagy egyéniség. A parkolóban kétszer mentem el mellette, és harmadjára sem nagyon akartam megismerni. Aztán összebarátkoztunk. Nem nagypofájú, nem melldöngető, nem kihívó, nem kirívó. Mondhatnánk, hogy unalmas, de inkább szolid, elegáns, hűséges.

És drága! Hátsó szárny, magnó és riasztó nélkül, metálfénnyel 3,8 millió forint. A jelzett kiegészítőkel együtt kb. 4 millió! És ez adja a kettőség alapját... Ha innen nézzük, nagyon rossz üzlet, ha onnan, hmm..., elgondolkodtató, sőt!

Lássuk csak kettőzve:

  • Nincs különleges, izgalmas forma, de van klasszikus, szedán alak.
  • Nincs lendületes, izgalmas műszerfal, de van letisztult, áttekinthető dizájn.
  • Nincs fedélzeti számítógép, de van egyszerű, roppant logikus kezelhetőség.
  • Nincs kártyás indítás, de van megbízhatóság, ésszerűség.
  • Nincs tolatóradar, de van hátsószárny segítségnek.
  • Nincs bőséges fejtér, de van 430 literes, teljesen kárpitozott csomagtartó.
  • Nincs négy irányban állítható kormány, de jó fogású, négyküllős, bőrös.
  • Nincs elég nagy könyöklő, de van könnyen és pontosan kapcsolható váltó.
  • Nincs deréktámaszos, jól tartó ülés, de van jó vezetési helyzet.

Forrás: [origo]

  • Nincs kényelmes rugózás, de van sportos, több lengőkaros felfüggesztés
  • Nincs süketszoba-effektus, de van kellemes, mélyhangú motor.
  • Nincs sebességtartó automatika, de van jó pedálrend.
  • Nincs kormányról vezérelhető rádió, de van hat, szépen szóló hangszóró.
  • Nincs ködlámpa, de van elektromosan állítható külső tükör.
  • Nincs kipörgésgátló, de van pörgős-morgós, soros négyhengeres.
  • Nincs több mint 98 lóerő, de van 11,8-as százas sprint és 6,8-as fogyasztás.
  • Nincs hókusz-pókuszos vezérlés, de van nyomatékos, lentről húzó motor.
  • Nincs ESP, de van pontos kormányzás.

Minden az, ami...

Tény, nem lehet ma divatosnak tűnő dolgokat rendelni az autóhoz. Nincs varázslat, kanyarfényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető vibrátor az ülésben, automata ablaktörlő és fényszóró, visszagurulás-gátló, agyonbonyolított fedélzeti számítógép, Follow me rendszer, kamerás tolatóradar, stb.

Forrás: [origo]

De ami fontosabb a kütyüknél: minden az rajta, ami. A Lancer arra megy, amerre akarjuk, úgy lehet vele váltani, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, lentről húz és keveset fogyaszt. Pontosan régimódiságával arathat tetszést a szolid sportosságot, egyszerűséget, megbízhatóságot kedvelők körében. Ami viszont nagyon nem tetszett, hogy miért kellett három, bazi nagy fejtámlával mindössze 15 cm-es lőrésre szűkíteni hátrafelé a kilátást.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK