Van, aki használthoz, van aki új autóhoz ragaszkodik. De nézzük a tényeket, gondolkodjunk számszerűen. Vajon melyik mennyibe kerül három év alatt? Kiszámolták már?

Használt autók 1,8 - 2,2 millió között

Ha nem, most segítünk. Egy új és két használt autót vettünk górcső alá. Három alanyunk mindegyike majd 2 millió forintba kerül, és benzines. Mint minden autóvásárláskor, itt is fizetéssel kezdünk. A használtakat átvizsgáltatjuk, átíratjuk, az újat szintén a nevünkre vesszük. Három év használatot veszünk figyelembe, értékcsökkenéssel, évi 20 ezer km-es futásteljesítménnyel (összesen 60 ezer km), 100 ezer forintos casco-önrésszel, természetesen kötelezővel, gyári átlagfogyasztással, egy garnitúra gumi cseréjével, rendszeres szervizzel.

Tulajdonosuk mondjuk legyen 30 éves, A0-s és C0-s bónusszal, budapesti lakos. Kikötésünk még, hogy a használt autókat nem visszük márkaszervizbe, mert Magyarországon sajnos nem szokás. A fogyasztás alapjául a gyári katalógusok által megadott értékeket vesszük figyelembe. Biztosításnál, guminál és szerviznél pedig referenciával rendelkező, internetes portálokon is megtalálható helyeken kerestük meg a legjobb ajánlatokat. A harmadik év végén természetesen virtuálisan el is adjuk őket.

Vadiúj autónk legyen például egy Fiat Punto 1.2 8v (2006. évi), közepes használtunk egy Toyota Avensis 1.6 (2000-es évjárat), majd az abszolút luxus egy BMW 730i (1995-ös). Hát lássuk, számszerűen, majd érzésre.

 Fiat Punto '06Toyota Avensis '00BMW 730i '95
    
beszerzési ár2 000 0001 950 0001 890 000
garázsba állítás85 00062 24097 920
kötelező 3 évre127 950206 910273 000
casco 3 évre327 888506 95296 000*
benzin 60 ezer km-re957 5001 176 0001 797 000
karbantartás**170 00073 60082 885
új gumi (4)36 80048 00090 000
valószínű meghibásodás0100 000300 000
eladási ár***1 300 0001 600 0001 450 000
    
összesen****2 405 1382 523 7023 176 805

* Mivel ilyen idős autóra nem kötnek cascót, és általában a felhívott, hasonló korú BMW-tulajdonosoknak sem volt, ezért helyette rakattunk bele váltózárat, gravíroztattuk és UV-vel megjelöltettük minden porcikáját, plusz kapott egy rablásgátlós riasztót is

** A Toyotánál és a BMW-nél az alkatrészek árait és 5000 forintos rezsi órabért vettünk figyelembe, egy alkalomra 1 órát, a négyre összesen 20 ezer forintot

*** Internetes portálokon tíz, hasonló autó eladási árának átlagát figyelembe véve

**** Összesen ennyit költöttünk az autóra 3 év alatt, levonva az eladásból származó összeget