Az új modellek növekvő értékesítése miatt már a második egymást követő negyedévben ért el nyereséget az olasz Fiat-csoport autóipari részlege. Előzőleg 18 negyedéven át halmozódott a veszteség.

Az adózott eredmény 138 millió euró lett az első negyedben az egy évvel korábbi, 295 milliós veszteség helyett. A teljesítményt jobban tükröző, úgynevezett kereskedelmi profit (az átszervezési költségek és az értékpapír-befektetésekből származó egyszeri tételek nélküli eredmény) 57 millió euró lett, egy évvel korábban még 129 millió euró volt a veszteség. Az elemzők csak 42 millió eurós kereskedelmi profitra számítottak most.

Az átalakításoknak köszönhetően a Fiat-csoport egésze is jó eredményekre tett szert az első negyedben: az Iveco teherautógyárral és a mezőgazdasági gépgyártással együtt az adózott eredmény 151 millió euró volt, egy évvel korábban még 212 millióra rúgott a veszteség. A kereskedelmi profit 323 millió euróra emelkedett 47 millióhoz képest, az elemzők 300 milliós várakozásával ellentétben.

A autóipari részleg nettó árbevétele 23,7 százalékkal 5,6 milliárd euróra nőtt az első negyedben az egy évvel korábbihoz képest, az egész csoporté 16,7 százalékkal 12,6 milliárd euróra nőtt.

Miközben a Peugeot 0,9 százalékkal növelte, a Renault 7,1 százalékkal fogyatkozni látta eladott autóinak számát az első negyedévben Nyugat-Európában, a Fiat, a nagyságra hatodik európai autógyár 17 százalékkal növelte eladásait, új modelljeinek köszönhetően.