Tökre nem jó egy gyorsaságin lassan menni. Mégis látni napos oldalát, próbálom azt nézni. És bemutatni a Suzukit, a mi versenyautónkat.

Szezonnyitó gyorsasági versenyhétvége volt a Hungaroringen a minap, például itten olvashatni róla, még. Meg jelen cikkben, de mindenképp szubjektíve. A szerző tavaly opelozott, idén meg suzukizik. Izgalmas, mert új, zsírúj márkakupa csupa ismeretlennel, tanulnivalóval, tapasztalattal.

Először is a kocsiról. Alapja a háromajtós Swift 1.3 GC 92 lóerővel 5800-as fordulaton, 116 Nm-rel 4200-on, 175 km/órás végsebesség, 11 mp-es sprint százra, a mi nagyon-nagyon autónk, változó szelepvezérlés, mokány felépítés, divatos külső és belső. Mondjuk ez utóbbi sokadlagos. Jóval fontosabb a szériában is remek futómű, a direkt kormányzás, a pontos váltó, a határozott, erős fék. Meg a kábé egytonnás üres súly. Na ja, és a kétmilliós induló ár.

Hiszen így uszkve 3,5 mikulásból kész a patent versenyautó. Minden fölös cucc kidobálva, se rádió, se pohártartó. Überbiztonságos bukókeret belecsinálva, Sabelt felszerelések (ülés, öv, kormány), tömeg 9 mázsa környékén, hangyányival több. Lóerőből fékpadon mérve 107 - a növekedés a sportlégszűrőnek és a Proex kipufogórendszernek köszönhető. Aztán sportfutómű, amilyen az Astrában is volt, ültetés, maximum tízcentis hasmagasság. És rövidebb végáttétel. Ennyi.

Még mielőtt bárki kipróbálhatta volna a Suzukit, alaposan le lett sajnálva. Hogy legalább miért nem az erősebb, az 1.5-ös váltja a nyugdíjazott, 1.6 Si Astrákat... Egyrészt mert az drágább, gazdagabban felszerelt, másrészt a pár extra köbcenti meg lóerő meg Nm nem feltétlen éri meg. Akkor már, most komolyan, miért nem a dízelből lett márkakupa, na, attól mindenki szétröhögné magát... Ahogy a kis kályhák odavernének például egy Evo IX-es Mitsubishit...

DuEn-fotók > életképek > videó a Swiftről

Oké, most lehet, hogy túloztam, de tény, hogy egy ilyen 100 lóerő körüli versenygép az ő kis technikájával pályán bizony alázhatja a kétszer-háromszor izmosabb utcai csodákat, fantasztikus. A már említetteken túl szükségeltetik még (Pirelli) slick gumi, esetleg egy jókezű, tehetségesen bevállalós pilóta.

Forrás: Duen

A legjobb astrás idő a Hungaroringen tavaly 2:21 vége volt, ha jól emlékszem. A Suzuki már most majd' másfél mp-cel gyorsabb, naná, hogy slick-előny itt. De azért döbbenet, nem? A másik márkakupás, a kétliteres, 180 lovas Renault (szintén Pirelli) semi slick köpenyeken 2:12 elejét tud, eddig. Gondolom, legkésőbb ősszel a swiftes rekord bőven 2:20-on belül lesz, a cliós is karcolhatja a 2:10-et. Szerintem. De erről Wéber urat kéne megkérdezni, ő a guru. (Ööö, meg is kérdeztem. Nagyjából egyetért, Swiftre 19-et, Clióra 11-et mond.)

Forrás: Duen

És még a Suzuki Swift versenyautóról annyit, hogy baromi hangos, ordít, bömböl repedtfazekasan, fűnyírósan, füldugósan, fejfájósan, nem egyszerű. A GC-ben fordulatszámmérő nem lévén ledes bigyó került bele sárgán, zölden, végül pirosan jelezve, leszabályzásnál (6500?) minden "ég".