Belvárosi ficsúr - Honda FMX 650

Sárdagasztó vonásokkal és felmenőkkel rendelkezik az FMX 650, pedig egy igazi belvárosi piperkőccel van dolgunk. A divatos külsejű supermotót ennek megfelelően leginkább a városban maceráltuk, de - biztos, ami biztos - elvittük egy kis friss levegőt is szívni távol a város zajától.

Nem idei újdonság a 650-es FMX, az, hogy ismét bekerült a Honda tesztflottájába, annak köszönhető, hogy az egyhengeres masina kapott egy csinos teljesítménynövelő kitet.

Az új dugattyúnak, vezérműtengelynek és a karburátor átfúvókázásának köszönhetően mintegy 47 lóerőt sikerült előcsalogatni a - gyárilag 38 lovas - 644 köbcentis ősöreg blokkból, amely lassan már hivatalosan is kiérdemli a nagykorú jelzőt. Akármilyen hihetetlenül hangzik, az FMX-ben dolgozó motor eredetije még 1988-ban debütált a szépemlékű Dominatorban, hogy azóta számos egyéb Honda-modellben tűnjön fel megbízható igáslóként.

A japán gyár raktáraiban a jelek szerint nem kevés ilyen blokk lapul még, ezért a leleményes mérnökök legutóbb az FMX-et találták ki a nagymennyiségű állóeszköz elsütésére. A recept pofonegyszerű: fogták a már korábban bemutatott blokkot, és belecsavarták egy acél gerincvázba (amely nem mellesleg megszólalásig hasonlít a Hornetben is megfigyelt darabra, így túl sok munka bizonyára ezzel sem volt), majd a félig kész műre ugyancsak a raktárból válogattak alkatrészeket, így kerülhettek az FMX-re Hornet-indexek és Fireblade-hátsó lámpa.

A kissé poros műszaki tartalmat szerencsére nagyon divatos műanyag elemekkel sikerült bebugyolálni, ezért az FMX-szel nem vallhatunk szégyent egyik kávézó előtt sem. Az izgalmas külsőt egyedül csak az oldszkúl első fejidom és a kilométeróra töri meg, amelyre rápillantva néhány másodperce évtizedeket ugorhatunk vissza az időben, és szinte hallhatjuk, ahogy B. Tóth László felkonferál valami örökzöldet.

Jópofák és szerethető megoldások viszont a két kipufogódob hátsó fekete "kupakjai", így úgy néz ki, mintha nem is lenne hátul kipufogó-nyílás, miközben de. A turpisság csak akkor derül ki, ha benézünk a motor alá, és kiszúrjuk a két, lefelé mutató kiömlőt. Ezt egyébként az autós pajtások is értékelhetik, ha az álló sorok között cammogunk előre, ugyanis nem közvetlenül az arcukba kapják az egyhengeres blokk végtermékét.

Forrás: [origo]

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK