Az autós gyorsasági ob második versenyhétvégéjét rendezik. A Mecsekben, Orfűn, hegyen. Szombaton érdekes eredmények születtek.

Pécsről Orfűre költözött a mecseki hegyiverseny helyszíne gyorsabb, bevállalósabb pályára. A versenyzők a szombat délelőtti edzéseket követően délután kategóriánként két-két felfutáson mérték össze tudásukat, autóik erejét. A Suzuki Swift Kupában a Hungaroringen nagy fölénnyel diadalmaskodó, a vérkeringésbe szimulátorbajnokként bekapcsolódó Michelisz Norbertnek (Zengő Motorsport) ezúttal nem ment, de a másik nagy felfedezett, gokartbajnok Hatvani Bálint (Kecskeméti Motorsport) sem alkotott maradandót. A tavaly astrás bajnok Farkas Lászlónak sem ment. Dobogóra kizárólag Zengő Motorsportos (autós) újságírók állhattak. Két "szép" bukás is volt (Elekfy és Elliot részéről), ezzel az amúgy sem túl népes mezőny tovább fogyatkozott. A Swift most debütált hegyen, slick gumin.

Suzuki Swift Kupa (élcsoport):
1. Lamara Roland (Zengő Motorsport) 4:41.49 p
2. Vida János (Zengő Motorsport) + 2.09 mp
3. Pantl Péter (Zengő Motorsport) + 3.02 mp

A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában mindenki azt várta, hogy Wéber Gábor (Zengő Motorsport) visszavág a még zöldes fülű Kiss Norbertnek a mogyoródi verésért, de a tavaly Astrával berobbant, s idén följebb lépő Proexes titán Orfűn is gyorsabbnak bizonyult. Harmadik a rutinos Gál Szabolcs (Servo Motorsport) lett. Érdemes még tán a ralistából lett médiaszakember Kőváry Barna (Zengő Motorsport) negyedik helyét is kiemelni. A hungaroringi mezőnynek egyébként csak kábé fele állt rajthoz.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa (élcsoport):
1. Kiss Norbert (Proex AMSE) 4:14.40 p
2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) + 1.31 mp
3. Gál Szabolcs (Servo Motorsport) + 6.5 mp

Az Opel Astra Classic Kupában Molnár Zoltán (J.B. Motorsport) volt a legjobb, ahogy a szezonnyitó hungaroringi versenyeken is. Tizedekkel maradt csak le a csapattárs Virágh István. Az A csoportban Kavecz István (BMW M3), az N-ben Ficza Ferenc (Honda Integra Type-R) nyert nagyon. Az F csoport győztese természetesen Bódis Kálmán lett Porschéval. Érdekes, hogy Tárnok Tamás is "benézett", idén nem ralizik A7-es Renault Mégane Maxijával. Harmadik lett (egy átállított Mégane-nal). A Wankel-csoportban (Mazda RX-8) Assenbrenner Tibor diadalmaskodott, a formaautósok versenyét Chanoch Nissany (Nissan WRL) nyerte.

Folytatás vasárnap, délelőtt (reggel 7-től) szintén két-két edzés, délután két-két felfutás Orfű és Magyarhertelend között, szép a vidék, tópart, erdő, kiváló gyemeknapi program.