Bioetanol programhoz csatlakozik a Ford

Ford két jelentős európai alternatív üzemanyag projekthez, a PROCURA és a BEST elnevezésű kezdeményezésekhez is csatlakozik, aláhúzva elkötelezettségét a bioetanolos programokhoz szerte Európában.

Mint a környezetvédelmi szempontból modern bioetanol-hajtású, flexibilis üzemanyag-felhasználású gépjárművek (FFV) gyártójának, a Fordnak az a célja, hogy segítse ezen kezdeményezéseket a még inkább fenntartható mobilitás megvalósítása terén.

A három évre tervezett Procura program a hollandiai Utrechtben indult el nemrégiben, azt követően, hogy Stockholmban a BEST (BioEthanol for Sustainable Transport) program is kibontotta szárnyait. Az Európai Unió támogatását élvező két program célja, hogy segítse az adott piacokon az alternatív üzemanyagok és gépjárművek kifejlesztését.

Az elsősorban a bioetanolra koncentráló BEST projekt részprogramjai már futnak Ford részvétellel Írországban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban és Hollandiában. A bioetanollal, a biodízellel és a földgázzal is foglalkozó PROCURA projekt tesztprogramjai hamarosan elindulnak Olaszországban, Portugáliában, Lengyelországban, Spanyolországban és Hollandiában.

"A bioetanol üzemanyagnak és a Ford FFV járműveinek kiugró sikere Svédországban kitűnő példája annak, mit lehet elérni különböző iparágaknak, helyi és nemzeti kormányoknak és nem-kormányzati szervezeteknek az együttműködésén keresztül" - hangsúlyozta Wolfgang Schneider, a Ford kormányzati és környezetvédelmi ügyekért felelős európai alelnöke.

Svédországban például, amelyik Európában elsőként 2001-ben vezette be az FFV gépjárműveket, a Ford eddig több mint 17.000 flexibilis üzemanyag-felhasználású Ford Focust és Focus C-MAX-et értékesített. Ez mintegy 80 százalékát teszi ki a Svédországban eladott Ford Focusoknak. Mitöbb, a környezettudatos gondolkodás erősödését jól jelezve a Svédországban eladott Ford autók mintegy 40 százaléka már FFV.

Ezt a sikert követve a Focus és Focus C-MAX FFV gépjárművek már megvásárolhatók Németországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában is. A Focus FFV már elérhető Ausztriában, Írországban és hamarosan Franciaországban is kapható lesz.

A Ford FFV autói képesek az úgynevezett E85 jelzésű üzemanyagot (amelynek 85 %-a bioetanol, 15 %-a benzin), vagy csak kizárólag benzint, vagy a kettő bármilyen arányú keverékét használni, ezáltal valóban rugalmas felhasználhatóságot biztosítani. A bioetanol használata az FFV technológiával kombinálva összességében mintegy 70 százalékkal képes csökkenteni a CO2-kibocsátást a hagyományos benzinhez képest.

A bioetanol olyan megújuló üzemanyag, amelyet növényekből (mint például cukornád), vagy biomasszából (például faforgács) készítenek. Elsődleges környezetvédelmi előnye az úgynevezett melegházhatás erősödéséért felelősnek tartott széndioxid-kibocsátás csökkentése.

Bill Ford, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója 2005 szeptemberében a cég jövőjével foglalkozó beszédében az innovációt határozta meg a cég alapvető fontosságú stratégiájaként, amely a vállalat minden tevékenységi területére kiterjed. Ebbe beletartozik az elkötelezettség az FFV gépjárművek iránt a Ford globális tevékenységében. Észak-Amerikában például 4 típus (a Ford F-150, a Ford Crown Vikctoria, a Mercury Grand Marquis és a Lincoln Town Car) képes bioetanollal működni, s ezekből legalább 250 000 ezer készül 2006-ban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK