Talmácsi a nyolcadik helyen végzett Mugellóban

Vágólapra másolva!
Talmácsi Gábor a legjobb hondásként ért célba a világbajnokság soron következő futamán, Mugellóban az Olasz Nagydíjon.
Vágólapra másolva!

A tavalyi futamhoz hasonló izgalmakat élhettek át azok, akik figyelemmel kísérték a gyorsaságimotoros világbajnokság mugellói futamát.

Talmácsi Gábor szereplése sokáig bizonytalan volt, hiszen a Honda magyar versenyzője a két világbajnoki futam között balesetet szenvedett egy 600 köbcentis motorral. A vállát és térdét fájlaló Talmácsi ennek ellenére megtett mindent, hogy elindulhasson az olaszországi futamon, hiszen pontokat kell gyűjtenie, hogy megőrizhesse pozícióját a mezőnyben.

A magyar versenyző a hetedik helyről rajtolt, és a versenyen végig volt csapattársával, a KTM-es Mika Kallióval és a szintén KTM-es Simonnal küzdötte végig a futamot, a tizedik és a nyolcadik hely körül motorozva.

A befutó nem csupán a versenyt egy utolsó pillanatban véghezvitt előzéssel, legjobb hondásként a nyolcadik helyen záró Talmácsi számára volt izgalmas. Hasonló izgalmakat élt át Lukas Pesek is, aki élete első pole pozíciójából rajtolhatott el Mugellóban, és megkísérelte az elmúlt pár versenyen kiválóan szereplő, Aprilia Aspar csapattársakat maga mögé utasítani.

A verseny vége előtt Pesek kétszer is hihetetlenül bravúros előzést hajtott végre, ám az Apriliák újra és újra visszavették vezető pozíciójukat. A célvonalon elsőként végül egyetlen ezredmásodperccel csapattársa, Alvaro Bautista előtt Mattia Pasini motorozhatott át, és a versenyen végül remekül motorozó cseh Lukas Pesek pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

A mezőny másik magyar pilótája, Tóth Imre a huszonnyolcadik helyről rajtolhatott, később visszaesett pár hellyel, ám a mezőnyből kieső versenyzők miatt végül a huszonötödik helyen zárta a futamot.

Az Olasz Nagydíj tartogatott néhány csúnya balesetet is, és a rajt után tizennyolc körrel motorhibával kiállni kényszerült Talmácsi csapattársa, Lorenzo Baroni is.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Jobbra számítottam. Minden tőlem telhetőt megtettem, de ma ennyire volt képes a Hondám. Semmi különösebb probléma nem volt, egyszerűen ennyire volt elég a technika. Nagyon látszódott, hogy ez a pálya kifejezetten az apriliások pályája, akik ma is nagyon jól szerepeltek. Nagy volt a helyezkedés abban a bolyban, ahol mentem és nagyon jó érzés volt, hogy nekem sikerült elsőként áthaladnom a célvonalon közülük. A versenyen nem igazán éreztem a vállamat, nem arra koncentráltam, a leintést követően viszont egyre jobban fáj, örülök, hogy végig bírtam."

Végeredmény, 125 ccm

1. Mattia PASINI, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'00.412
2. Alvaro BAUTISTA, Master - MVA Aspar Team, APRILIA,40'00.413
3. Lukas PESEK, Derbi Racing, DERBI, 40'00.464
4. Sergio GADEA, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'01.615
5. Hector FAUBEL, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'01.646
6. Mika KALLIO, Red Bull KTM GP 125, KTM, 40'01.790
7. Julian SIMON, Red Bull KTM GP 125, KTM, 40'02.715
8. TALMÁCSI Gábor, Humangest Racing Team, HONDA, 40'13.732
9. Thomas LUTHI, Elit - Caffe Latte, HONDA, 40'13.749
10. Simone CORSI, Squadra Corse Metis Gilera, GILERA, 40'13.788
11. Fabrizio LAI, Valsir Seedorf Racing, HONDA, 40'14.277
12. Pablo NIETO, Multimedia Racing, APRILIA, 40'15.171
13. Joan OLIVE, SSM Racing, APRILIA, 40'17.700
14. Lorenzo ZANETTI, Skilled I.S.P.A. Racing Team, APRILIA, 40'29.875
15. Tomoyoshi KOYAMA, Malaguti Ajo Corse, MALAGUTI, 40'29.965
16. Stefan BRADL, Red Bull KTM Junior Team, KTM, 40'34.586
17. Raffaele DE ROSA, Multimedia Racing, APRILIA, 40'36.239
18. Nicolas TEROL, Derbi Racing, DERBI, 40'39.892
19. Bradley SMITH, Repsol Honda, HONDA, 40'51.637
20. Hiroaki KUZUHARA, Grillini Racing, HONDA, 41'15.663
21. Daniele ROSSI, Ticinohosting-MTR, HONDA, 41'18.627
22. Luca VERDINI, RCGM Team, APRILIA, 41'20.679
23. Roberto LACALENDOLA, Ticinohosting-MTR, HONDA, 41'22.768
24. Simone GROTZKYJ, Campetella Racing Junior, APRILIA, 41'22.982
25. TÓTH Imre, Team Toth, APRILIA, 41'22.984
26. Vincent BRAILLARD, Multimedia Racing, APRILIA, 41'23.000
27. Dino LOMBARDI, 3C Racing, APRILIA, 41'24.002
28. Roberto TAMBURINI, Matteoni Racing, APRILIA, 41'55.321
29. Michele CONTI, Valsir Seedorf Racing, HONDA, 41'55.274

Kiesők

Mike DI MEGLIO, FFM Honda Grand Prix 125, HONDA, 38'28.065
Aleix ESPARGARO, Wurth Honda BQR, HONDA, 34'30.300
Sandro CORTESE, Elit - Caffe Latte, HONDA, 26'08.477
Angel RODRIGUEZ, 3C Racing, APRILIA, 18'15.872
Michele PIRRO, WTR Blauer USA, APRILIA, 18'23.348
Nico VIVARELLI, Racing Service, HONDA, 18'50.882
Michael RANSEDER, Red Bull KTM Junior Team, KTM,14'14.459
Karel ABRAHAM, Cardion AB Motoracing, APRILIA, 8'14.959
Alexis MASBOU, Malaguti Ajo Corse, MALAGUTI, 6'18.915
Joey LITJENS, Arie Molenaar Racing, HONDA, 6'24.826
Lorenzo BARONI, Humangest Racing Team, HONDA, 4'21.145
Federico SANDI, SSM Racing, APRILIA, 2'15.636

250 ccm

Forrás: motogp.comNem kevésbé izgalmas versenyt hozott a 250 köbcentis géposztály futama Mugellóban. Kemény csata után Jorge Lorenzo motorozhatott át elsőként a célvonalon, megszerezve idei harmadik első helyezését.

Lorenzo mellett Alex de Agelis állhatott fel a dobogó második, és az olasz Andrea Dovizioso pedig a harmadik fokára, pillanatnyi reményt csillantva fel a csapat előtt a futamgyőzelemmel kapcsolatban.

A verseny nagy vesztese kétségkívül a verseny elején hatalmasat bukó cseh Jakub Smrz, Hiroshi Aoyamához hasonlóan.

Végeredmény, 250 ccm

1. Jorge Lorenzo, Fortuna Aprilia, 40'35.185
2. Alex De Angelis, Master - MVA Aspar Team, 40'35.296
3. Andrea Dovizioso, Humangest Racing Team, 40'35.505
4. Yuki Takahashi, Humangest Racing Team, 40'35.519
5. Alex Debon, Aprilia Racing, 40'38.500
6. Roberto Locatelli, Team Toth, 40'38.512
7. Marco Simoncelli, Squadra Corse Metis Gilera, 40'43.115
8. Anthony West, Kiefer - Bos - Racing, 41'01.233
9. Shuhei Aoyama, Repsol Honda, 41'01.801
10. Andrea Ballerini, Campetella Racing, 41'05.755
11. Sylvain Guintoli, Equipe GP De France - Scrab, 41'08.039
12. Manuel Poggiali, Red Bull KTM GP 250, 41'08.928
13. Sebastian Porto, Repsol Honda, 41'48.734
14. Arturo Tizon, Wurth Honda BQR, 41'51.344
15. Fabrizio Perren, Stop And Go Racing Team, 41'53.718
16. Omar Menghi, VFT Racing, 42'23.264
17. Dan Linfoot, Teng Tools Winona Racing, 42'23.573
18. Alessio Palumbo, Matteoni Racing, 40'37.939
19. Franz Aschenbrenner, Kiefer - Bos - Racing, 40'53.880

Kiesők:

Martin Cardenas, Wurth Honda BQR, 35'13.552
Alessandro Brannetti, Grillini Racing, 36'19.865
Luca Morelli, Nocable Angaia Racing, 26'15.246
Nicklas Cajback, Agesta Racing, 24'33.926
Jules Cluzel, Equipe GP De France - Scrab, 15'50.746
Jordi Carchano, WTR Blauer USA, 11'04.949
Jakub Smrz, Cardion AB Motoracing, 7'51.783
Franco Battaini, Campetella Racing, 4'07.725

MotoGP

Forrás: motogp.comA királykategóriában nem is olyan rövid időre felcsillant a remény a Ducati és főleg Capirossi számára, hogy hazai pályán győzelmet arasson. Az első sorból két Ducati rajtolt, ám pár körrel a nagyszerű kezdés után Sete Gibernau nyerési esélyei elpárologtak, miután a nem túl szerencsés versenyző az ötödik helyre csúszott vissza. Gibernau nem is tudott javítani, így ötödikként zárta az Olasz Nagydíjat.

A Ducati azonban még mindig reménykedhetett, hiszen Loris Capirossi az élen motorozott, ám az idén többször is műszaki hibával bajlódó hétszeres világbajnok, Valentino Rossi is tartogatott még meglepetést. A két olasz versenyző Nicky Hayden asszisztációja mellett végigküzdötte a versenyt, és bár Capirossi szemmel láthatóan mindent egy lapra tett fel a győzelem érdekében, mégsem előtte lendült meg elsőként a kockás zászló.

Dani Pedrosa, aki 2005-ben a 250-es kategóriában megnyerte az Olasz Nagydíjat, negyedikként motorozott át a célvonalon. Casey Stoner pedig csak a boxból követhette figyelemmel a verseny befejezését, miután hatalmasat esett, szerencsére komolyabb következmények nélkül.

[origo] / Faster Management