Ötös alá - Opel Astra OPC

2006.06.07. 13:49

Baromi ütős, kívül-belül dögös, utcai demonstrációra kiváló. Kipróbáltuk a legerősebb Opel Astrát, tetszett is, meg nem is. Egy videó erejéig az ősével versenyző kolléga véleményét is kikértük.

Mese nincs, el kell fogadnunk: gyár és termék kontra marketing van, no meg a piaci igényeknek megfelelés hülye csapdája. Mert kell az erő, a sportosság, kell a versenyfíling utcára, ugyanakkor a büdös életbe' nem adható el egy kocsi sem akkor, ha a mindennapokban használhatatlan, ha győz a teljesítmény a kényelem rovására, ha tényleg olyan masina gördülne le a futószalagról, amely karnyújtásnyira hozná az óra és a pályatársak elleni izzadságos harcot. Kivéve egy-két olyan exkluzív márkát, "aki" bármit megtehet.

Az Opel nem ilyen. Az Opel tömegtermel, jól is csinálja. Ezzel együtt van pár rétegmodellje, mindig is volt, de most aztán igazán belehúzott a sportos különítmény. Astrából, Vectrából, Merivából és Zafirából is van OPC, sőt, az új Corsából is lesz. És az Opel Performance Centerben a drága mérnökemberek naphosszat azon tanakodnak, mivel, miként paprikázhatják fel a családi járgányokat úgy, hogy azok azért anyunak, gyermeknek, bárkinek kezesek, kezelhetőek maradjanak.

Meg ilyen-olyan szabályokat is be kell tartani (károsanyag- és zajemisszió). Ezért hát alapból kultúrált, civilizált, inkább trendi sportkocsik születnek - főszereplőnk, az Opel Astra OPC abszolút az. A panaszkodó tesztelő hát hiányolja a sperrt, karcsú neki a hanghatás, és azt sem bírja nem megemlíteni, hogy az irdatlan kerekek a magyarféle utakon nem feltétlen istenesek.

De mivel részrehajló sem akar lenni az ember, sietve hozzáteszi, hogy nincs ez másképp például a nemrég agyonajnározott Ford Focus ST-vel sem. Ám a kékoválos hangban fényévnyire van az OPC-től. A MINI Cooper S JCW meg önzáró diffit és különlegesen hátborzongató akusztikai orgazmust is kínál a tehetősen sportbarát autóbuzinak. Jaj, de a franc sem akarja bántani ezt a derék OPC-t, csak egyrészt csúnyán el vagyunk kapatva, aztán meg újfent emlékeztessük magunkat arra, hogy rendben, ímhol vannak ezek a hot hatchek viszonylag elérhető áron, de még vastagon rájuk kell költeni, ha.

A viszonylag elérhető ár az Opel Astra OPC esetében 8,3 millió forintot jelent. Ami 1,3 millióval több az ST-nél. A JCW még drágább (illően fölszerelve). A Volkswagen Golf GTI 7,3 milliótól várja gazdáit, a sokkal izmosabb, már összkerekes R32 viszont 11,7, rengeteg. De nézzünk inkább egy táblázatot, az áttekinthetőbb, beszédesebb. Érdekességképp belevettük a meccsbe a Skoda Octavia RS-t, aztán igazi prémiumokat, meg ralidonorokat is, haha. Három japán nemsoká érkezik: a Honda Civic Type-R, a Mazda3 MPS, a hatos kisöccse, egyszer majd a Toyota Corolla TS is. Várjuk őket is sok szeretettel. Egy Lancia Delta Integralét meg mennyire üdvözölnénk... Az Alfa Romeo 147-esből sincs már sajnos GTA.

Forrás: [origo]

képgaléria > videó

A táblázatban a személygépjárművek neve után balról jobbra sorrendben a motor fajtájára, a lökettérfogatra, a teljesítményre, a nyomatékra, a végsebességre, a gyorsulásra, végül az árra utalnók a lehető legegyszerűbben, tán mindenki számára világosan.

Opel Astra GTC Turbo Sport S4 2,0 200 262 234 7,8 6,3
Opel Astra OPC S4 2,0 240 320 244 6,4 8,3
Ford Focus ST S5 2,5 225 320 241 6,8 7
VW Golf GTI S4 2,0 200 280 233 6,9 7,3
VW Golf R32 V6 3,2 250 320 250 6,5 11,7
Audi A3 3.2 FSI V6 3,2 250 320 250 ? 12,3
BMW 130i S6 3,0 265 315 250 6,1 10,3
Mercedes-Benz C350 Sportcoupé V6 3,5 272 350 250 6,2 11,7
Seat Leon 2.0 TFSI S4 2,0 185 270 221 7,8 5,9
Skoda Octavia RS S4 2,0 200 280 240 7,3 6,7
 
MINI Cooper S JCW S4 1,6 210 245 230 6,6 7,5
Renault Mégane RS S4 2,0 225 300 236 6,5 6,9
Mazda6 MPS S4 2,3 260 380 240 6,6 9,4
Subaru Impreza WRX STi B4 2,5 280 392 255 5,4 10,5
Mitsubishi Lancer Evo IX S4 2,0 280 355 250 5,7 11

A törés az Octavia RS után azért lett, hogy érzékeltessük a német fölényt. És egy Audi, egy BMW meg egy Merci azért ugye egészen más tészta, ahogy a WRX, az Evo, az MPS is. És felszereltségről, kivitelekről most nincs szó, ezek csak mutatók. Hogy melyik turbós, melyik nem? Na ja, a hathengeresek nem azok, a többi az. Kivéve a JCW-t, ő kompresszoros. A számok alapján az OPC mindenesetre rendben van. Öccsénél, a háromajtós, nagyturbós Astránál (mert van ötajtós és visszafogottabb, 170 lovas is) kettő millió forinttal kerül többe, de a másfél másodperces gyorsulási különbségen túl is vannak jelentős eltérések, lássuk.

Forrás: [origo]

hosszú (4290 mm), lapos (1420), széles (1794)

Agresszívabb megjelenés. Szériában 18, a tesztautón 19 collos alukerekek (és überperes gumik). Az ültetett sportfutóművel, a kemény rugózással együtt rossz úton nem jó, parkolásnál, padkázásnál nem filléres mulatság. Látványilag csillagos ötös. Az egyedi lökhárítókkal, ködlámpával, köténnyel, szárnnyal, trapezoid kipufogóvéggel, a kék féknyergekkel. Arden-kék, Star-ezüst, Zafír-fekete vagy Magma-vörös festéssel. Diszkrét OPC-jelzéssel. Bent már gazdagabb az OPC-dizájnosztás (kormány, váltó, küszöb, szőnyeg, műszerfal). És betyárosan tartó Recaro-sportüléseink vannak, kékes, már-már vicces számlapok, fémpedálok, háromküllős, négy irányban állítható bőrös sportvolán.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK