Maci a málnásban - Nissan Pathfinder 2.5 dCi LE aut.

Vágólapra másolva!
Három ilyen egymás mellett vagy mögött, s máris kormánydelegációra gyanakszik az ember. Keresi a felvezető motoros rendőrt, elmormol egy imát, átmegy sötétzöld környezetvédőbe. Pedig barátunk, ha át is gázol mindenen, csak egy melegszívű behemót. Hétüléses dízel szabadidőautó.
Vágólapra másolva!

A pickupos, platós jön be? Chuck Norris az etalon? Irány a Dakar (de legalábbis a telek)? Navara. Az X-Trail még túl kicsi? A Patrol már túl nagy? A Murano túl szép, túl divatos? Nem kell tovább keresni az utat, a megfelelő modellt. Pathfinder.

Nem, nem PR-posztra fenem a fogam, ez a helyzet. Mert a "normál" autós fronton is végre-valahára felfrissülni látszó, a közelmúltban olyan újdonságokkal, mint a praktikus, családi egyterű Note-tal, a vicces, üvegtetősen is C+C Micrával vagy a 160 SR-rel, avagy a még ütősebb 350Z-vel előrukkoló Nissan 4x4-es kínálata több mint bőséges.

A sportos, összkerekes, sokcélú szabadidőautók térnyerése meg már lerágott csont. A Nissan amúgy nem SUV-ozza a Pathfindert, szimplán terepjárózza, de. De a Pathfinderbe heten is beférnek, a Pathfinder utas- és raktere gyorsan és sokféleképp átalakítható, a Pathfinder városban, közúton sincs bajban, terepen meg brillírozik - hát mi a Pathfinder, ha nem SUV?

Tán túlságosan is elemében van, ha terepezésről, dzsuváról, úttalan utak leküzdéséről van szó. Való igaz, a mostanság oly' trendi batárokat inkább a betondzsungelekbe szánják egy kis síeléshez-szörfözéshez-kiránduláshoz szükséges hajtásrendszerrel. Egy Audi Q7-tel, egy BMW X3-mal vagy X5-tel, egy Cadillac SRX-szel, egy Lexus RX-szel, egy ML-Mercivel, egy Porsche Cayenne-nel, egy Saab 9-7X-szel, egy VW Touareggel vagy egy Volvo XC90-nel mégsem ront az átlag, boldog maci a málnásba...

És nem feltétlen azért, mert ott rekedne, sokkal inkább a karakter, a pompa a "ludas". Egy Jeep Grand Cherokee vagy Commander, egy Kia Sorento, egy Land Rover Discovery, egy Mitsubishi Pajero, egy SsangYong vagy egy Toyota Land Cruiser kevesebb fenntartással képzelhető el a világ végén. Vagy nem. Mindegy is. Lényeg, hogy egy nem kis lemezhasábból vágj ki (lehetőleg baltával) egy drabális valamit, érd el, hogy bent se legyen szűk, lehessen variálni a végtelenségig, a ruha alá szuszakolj be egy strapabíró, mégis komfortos futóművet, naná, hogy mind a négy kerék legyen hajtott, jobb esetben önzáró diffi is jussék, meg felező, meg ilyenek.

Ha a főnökök azt akarják, aggass rá felkapott cuccokat, fújj mindent színre, hagyd meg védtelennek, extrázd unásig, semmiképp se teherautót vagy terepjárót lásson benne az ügyfél, csakis személykocsit, gigadurvát, polgárpukkasztót, félelmeteset, csajozósat, felvágósat, megjelenőset. Nem tudod majd kikerülni egy presztizsmotor, egy benzinfaló sportszív implantálását, de a nyomatékos, csöndes és kultúrált dízellel mindig tiéd a nyerő kártya. Ó, bocsánat, mindenképp tudasd a népekkel, a tehetősebbikkel, hogy szükségük van termékedre, simán.

Forrás: [origo]

képgaléria > videó

Na, de már konkrétan a Pathfinderről (amelynél olcsóbbat, drágábbat is találni gazdagon): induló ára 10 millió forint alatt van. Pár ezressel. XE felszereltséggel. Ami nem rossz, de van jobb. Hatsebességes, manuális a váltó, öt az ülés, négy a légzsák, hujj, a három kimarad, kétzónás az automata klíma. Egy meg mindenkiért, mindenki egyért.

A következő, SE szint plusz másfél mikulásért már agyonnyom arzenáljával. Csak kiragadva: deréktámaszos, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető harmadik üléssor, tetősín, 17-es alukerék, bőrös kormány és váltógomb, volánról vezérelt, 6 hangszórós, 6 CD-s hifi, fedélzeti számítógép, tempomat, ABLSD önzáró diffi aktív fékkel, sötétített hátsó ablakok, ködlámpa, esőérzékelős ablaktörlő, függönylégzsák, ESP.

Forrás: [origo]

Sóhajt, kilélegez, és még egy nagy levegő: az LE csúcsfelszereltség további másfél millióért már hátsó légkondi-vezérléssel, memóriás üléssel és tükörrel, elektromos ülésállítással "száz" irányban, intelligens kulccsal, színrefújt mindennel, fellépővel, bőrkárpitozással, bixenonnal kényezteti a szerencséseket.

Meg egy ötsebességes automata váltó, és meg is vagyunk: 13,5 millió forint. Tesztautónk mondjuk ennél is többet kóstál, hisz' navigációs, tolatókamerás, tetőablakos, bluetoothos, ülésfűtéses. Ja, a motort majd' elfelejtettük: a Renault specialistáinak segítségével kirittyentett, második generációs, négyhengeres, 16 szelepes 2.5 dCi (közös nyomócsöves turbódízel) 174 lóerővel, 403 Nm-rel, automatán is 11,6 mp-es gyorsulással, 10 literes gyári átlagfogyasztással. "Természetesen" kapható egy 4.0 literes, V6-os benzines is 269 lóval, LE felszereltséggel, 16 millióért.

Forrás: [origo]

Ennyit az elméletről, a helyzetről a japánok Spanyolországban gyártott Pathfinderével kapcsolatban. Egy klikkre tapasztalatok, konklúzió, még egyre pár alapadat.