Amikor a menedzser bakancsot húz - Audi A6 Allroad

2006.07.17. 8:25

Éppen hat éve dobta piacra az első, A6-osból kialakított Allroadot az Audi, így időszerű az utód csatasorba állítása. Megszépült, megnőtt, terepezésre azonban még kevésbé alkalmas, mint az előd, de legalább nem rontja házon belül az új Q7 eladási statisztikáit. Állítólag.

Akinek bejönnek a nagy bálna Audik, az imádni fogja az új Allroad quattrót is, hiszen ezen a modellen látszik és teljesedik ki igazán a singleframe hűtőrácsdesign, egyedül csak a rendszámtábla töri meg a gazdag krómdíszítést. A "mezei" A6-oshoz képest újdonság még az első és hátsó lökhárítók aljára szerelt acéllemez, amely sokat nem véd ugyan, de legalább jól néz ki, akárcsak az autó alján és a kerékjárati íveken végigfutó vastag műanyag védőréteg. A terepjárós összképet a kiemelt tetősínek hivatottak még emelni, ám ezzel végleg kifújt az újítások sora, hacsak nem számítjuk annak, hogy az Allroadhoz alapból 17-es felnik járnak. Belül a sprődebb padlóborítás és szőnyegek, feliratozott küszöbök, továbbá a kéttónusú ülések jelentik a különbséget, a lényeget azonban a középkonzolon kell keresni. Itt kapott helyet az a kijelző, amelyen - többek között - a légrugózás beállításit lehet nyomon követni az allroad funkciótól kezdve a sportos dynamic fokozatig.

Az Allroad quattro lényege továbbra is az A6-os karosszéria alá pakolt állítható légrugózásban rejlik, melynek segítségével 6 centivel tudjuk növelni, illetve csökkenteni a hasmagasságot. Ez nem hangzik túl soknak egy ekkora batár esetében, ám a hazai bemutatón nem győzték hangsúlyozni, hogy az Allroad célja továbbra sem a sárdagasztás, arra újabban ott van a Q7. Ennek fényében már kevésbé hat lelombozónak, hogy a hosszabb túlnyúlások miatt az elődhöz képest csökkent a terepezési képesség, ám egy kijárt földút így sem okoz gondot, és vélhetően ennél nagyobb próbatételnek nem is lesz kitéve az Allroadok többsége.

Forrás: [origo]A motorválaszték két benzinesből és két dízelből áll, közös vonásuk a V-alakú hengersor. A kisebbik dízel 2,7 literes TDI 380 Nm-es nyomatékkal és 180 lóerővel, e felett a 3 literes TDI pöffeszkedik 450 Nm-es nyomatékkal és 233 lóerővel. Aki tartani tudja az iramot a benzinár emelkedésével, az vélhetően - a Q7-ből már ismert - 4,2 literes FSI motorral fogja magát kényeztetni, így 350 lóerő és 440 Nm jut a négy kerékre. Akinek sok a 8 henger, egy 3,2 literes 6 hengeres blokkal is rendelheti az Allroadot, ez esetben 255 lóerő és 330 Nm található a krómdíszítés mögött.

Forrás: [origo]A hajtáslánc fontos eleme még az állandó összkerékmeghajtás, a nyomaték automatikusan vándorol előre-hátra akár 75 százalékban is helyzettől függően. A kizárólag csak kombi, azaz Audi-nyelven Avant karosszériával rendelhető Allroad quattro felára mintegy 1,2 millió forint egy hasonló motorizáltságú A6-os képest, melynek közel felét a légrugózás teszi ki. Ez annyit tesz, hogy a legolcsóbb, 2,7-es dízellel szerelt Allroad is mintegy 15 millió forintba kerül, ami már drágább, mint a Q7 belépőmodellje, abban ráadásul már a 3 literes TDI-van. Az árkülönbség oka az Allroad gazdag alapfelszereltségében és légrugózásában keresendő, ha mindezeket valaki kéri a Q7-hez, már drágábban jön ki, igaz csak 1 százalékkal.

Fel van adva tehát a lecke, aki csak túrabakancsot húz, válassza az Allroad quattrót, aki még a jégcsákányt, illetve a mászóköteleket is a csomagtartóban tartja, Q7-et vegyen, de előtte különítsen el egy kisebb vagyont a bankszámláján.

Forrás: [origo]

Nógrádi Attila

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK