Az új Evo X bemutatkozása előtt még van egy kis idő erősíteni a IX-es szériát, Londonban debütál a 366 lóerős változat.

A közelgő Londoni Autószalonon mutatkozik be a Mitsubishi Evo IX-es sorozatának erősebb tagja, amelyet a gyártó az FQ-360 elnevezéssel illet.

Az autóból a motorvezérlő elektronika átprogramozásával 366 lóerőt préseltek ki a japán mérnökök, ám az autó nyomatéka több szót érdemel, ugyanis a felpiszkált sorozat 492 newtonmétert produkál, majdnem tizeneggyel többet, mint az FQ-400.

Ráadásul ehhez a nyomatékhoz alacsonyabb fordulatszám is tartozik, már 3200-as percenkénti fordulaton leadja a maximumot az autó.

A teljesítménynöveléshez hozzájárult, hogy nagyobb nyomáson üzemelő benzinpumpát, és nagyobb kapacitású katalizátort szereltek az autóba. Ez a két alkatrész egyébként ugyanaz, amelyet a korlátozott számban gyártott Evo VIII FQ-400-ban is alkalmazott a Mitsubishi.

Az új Evo IX a 100 km/óráig tartó sprintet 4,1 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig várhatóan 257 km/óra környékén alakul majd.

Mivel az autó futóművét és fékrendszerét is jókora ráhagyással tervezték a mérnökök, ez alkalommal nem kellett hozzányúlni egyikhez sem. Az FQ-360 viszont új spoilert kapott az orrára, és áttervezett szárnyat a hátuljára, természetesen mindkét aerodinamikai elem szuperkönnyű karbonból készült.


A belteret minimális változtatás érte, a hifi alatt található kis tárolót most egy Ralliart gyártmányú multiméter foglalja el, amelyről leolvasható az akkumulátor töltöttsége, az olajhőmérséklet és figyelemmel követhető a turbónyomás.

Az új Mitsubishi Evo IX FQ-360 a Londoni Autószalonon mutatkozik be, és szeptember környékén érkezik majd a kereskedésekbe.

A Mitsubishi egyébként megújítja magát a Lancer modellt is, amelyet egyelőre csak kémfotókon láthattunk, és amely az Evo X-hez hasonlóan, várhatóan 2008-ban mutatkozik majd be.