41-en az aranyért

2006.09.07. 13:55

Immár végleges a 2007-es Év Autója-címre pályázók listája, a kitüntetésért 41-en harcolnak. Kis elemzés és esélylatolgatás.

A korábban közölt listához képest néhány változás történt a 2007-es Év Autója-címre pályázók névsorában, ketten kikerültek, kilencen pedig be. A kihullók kupé-kabriók, a Volkswagen Eos és a Volvo C70 esélyei elszálltak. A belépők között ott van például a Peugeot 207 és a Jeep Compass. A leendő győztesnek új modellnek kell lennie, s a szavazás időpontjában legalább öt európai országban kell forgalmazni, minimum évi ötezres eladással.

A névsorban  41-en (ha az SX4-et és a Sedicit különvesszük, 42-en) szerepelnek, még két forduló van hátra. Az első után az európai szakújságírók (58-an 22 országból) szavazatai alapján hétre szűkül az esélyesek köre, a bejelentés október elején várható. A második forduló már a végső győztesről dönt, az aranyérmest november 13-án ismerhetjük meg.

A lista tele van érdekességgel, mást ne mondjunk, európai szavazás ellenére van egy nagy csomó amerikai autó rajta, de ami még meglepőbb, hogy a nagy német hármasból a BMW és a Volkswagen egyáltalán nem szerepel a jelöltek között. Pedig tavaly mindketten delegáltak egy-egy képviselőt az utolsó körbe, a 3-as limuzin jócskán, a Passat viszont éppen csak lemaradt a címről, tovább nyújtva a német sikertelenségi sorozatot.

Nézzék csak meg a következő oldalt, német kötődésű modell utoljára '99-ben nyert, amikor a Ford Focust emelték trónra, de "igazi" germán sikerért egészen '92-ig, a Volkswagen Golf diadaláig kell visszalapozni. Hogy a versengést mennyire befolyásolják marketingérdekek, az ugyan megérne egy misét, maradjunk most mégis annyiban, hogy eddig 14 francia és 11 olasz siker született, amivel a kiosztott 43 aranyból 25 csak ezé a két nemzeté.

Forrás: [origo]

A szakírók fejébe nyilván nem láthatunk bele, de az elmúlt évek trendjei alapján idén is egy kompakt modell lehet a nyerő - az egyterűsítési lázat látva akár egy családi modell is befuthat. A túl drága és túl szűk réteghez szóló autók eleve nem nyerhetnek, szerkesztőségünk így hasraütéses alapon alaposan leszűkítette a lehetséges nyertesek körét.

Autósmozink ikonja, Bertalan kolléga a leírtak szellemében a Honda Civicet várja befutónak, kaján vigyor helyett más indoklást ugyan nem kaptunk tőle, de nyilván forradalmi külseje varázsolta el. Dobogóra a nemzetközi szaksajtóban egekig magasztalt Ford S-Maxot (teszt hamarosan nálunk is) és az Opel Corsát várja még, amely a már érintett német sikertelenség ellenére idén nagy esélyes lehet.

Az Opel ugyanis utoljára 1987-ben, az Omegával nyert, hát most épp ideje lehetne, hogy egy innovatív "kisautóval" elfoglalja a trónt. Nógrádi "motoros" Attila szerint nincs is vita, a Corsa nyer, dobogóra pedig a közös padlólemezre épülő Fiat Grande Puntót, valamint a Civicet tette. Kétségtelen, az új Punto is remek esélyekkel indul, hiszen formailag egészen egyedi darab, s a voksolókat erősen befolyásolhatja, hogy szinte letarolta az európai piacot. Koncz szakíró éppen ezért első helyre várja, de jó szereplésre számít a Peugeot 207-től és a Corsától is.

A franciák esélyeit ronthatja, hogy a 207-es alig különbözik a 307-estől, amely 2002-ben már nyert, viszont pont olyan rengetegnyit fognak eladni belőle, hogy annak súlya legyen. Körte kollegina inkább az egyterű-teóriában hisz, ezért a Skoda Roomstert tette az első helyre, kevéssé valószínű azonban, hogy cseh autógyár nyerhet ilyen versenyt. Aztán ki tudja. Listáján azért ott vannak a biztos pontok is, úgy mint Grande Punto és 207.

Forrás: [origo]

Nagy Tiborunk nem bírt magával, és a Citroën C6, Lexus IS, Volvo C30 hármast dobta be a közösbe - tudva, hogy esélyük nincs. Varga András listáján az "ikonikus" Mazda MX-5 mellett ott van a Volvo S80, mert elhiszik róla, hogy a legmodernebb, meg ember-kiborg, meg minden, hát, ha ők nem is feltétlen esélyesek, harmadik nevezett, a Civic feltétlen.

Kántor úr szerint is nagyon itt lenne már az ideje, hogy egyterű nyerjen, réveteg tekintettel az S-Maxot és a Roomstert emlegette, aztán az opeles összefüggést felfedezve és az S-Max esélyeit borúsabban látva egyből a Corsa jutott eszébe.

2007-es Év Autója-jelöltek:

* új belépő az előző listához képest

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK