Kicsi a rakás - Mercedes-Benz R 320 CDI L

2006.09.13. 8:56

Elképesztő, hogyan hat az emberekre egy hatalmas, fekete, puccos autó - frizbinyi csillaggal az elején. Mert összképileg hiába inkább ormótlan és formabontó, mint szép és harmonikus az R osztály, a méret, a tudás, a presztízs és az embléma mindent visz.

Autósmozi: Mercedes R 320 CDI L - 6:41 p.

Halomnyi kategória, skatulya találtatott kifelé az elmúlt pár évben. Rakat meghatározás, fantázianév, korábban nem létező igényeket kialakítani, majd kielégíteni igyekvő akármi. A legleleményesebbek pedig ahány helyen csak lehet, ott és annyiszor vannak jelen, sőt. A Mercedes R osztálya kitűnő példája e közhelyes felvezetőnek.

Hisz' mi a vihar ez? Már azontúl, hogy kocsi, személygépjármű. Egy tárgy, amit arra használ az ember, hogy többedmagával akár innen oda eljusson, és vissza is jöjjön. Meg amellett, hogy kifejezze hovatartozását, hódoljon szenvedélyének, elérje a célját, megmutassa, hogy.

Az R osztály egyszerre (sport)limuzin, kombi, egyterű, SUV, crossover, MPV és terepjáró, mondhatni. Amerikának készült, de naná, hogy Európa is megszeretheti. A tengerentúlon ez az L, azaz Lang verzió az alap, mifelénk akad a tesztautónál 23,5 centivel rövidebb is, nem nyújtott tengelytávú. Ő, picinyem még 5 méter hosszú sincs, alig férni el benne, ugye.

És az R osztály 6 személyes - jövőre talán már 7 polgár is el lehet benne egyszerre. Nyilván ezt a lépést diktálja a piac. Különben tisztelendő ez a 6-os kialakítás, hogy csöppet előreszaladjak: én a középső sorban éreztem magam a legjobban, a legirigyeltebb kényelemben.

Szóval (sport)limuzin, mert benga nagy motorokkal szerelt prémium vas, kombi, mert meredek a "hátfal", egyterű, mert nem több, SUV, mert szabadidős-túrázós, sokcélú, crossover, mert tényleg műfaji mix, MPV, mert buszos, terepjáró, mert állandó összkerékhajtású. Huh, fújjuk ki magunkat, és ne gondoljuk, hogy ennyire bonyolult a szitu.

Bár utóbbit leszámítva nagyjából mindet tudja az R osztály. Nem, nem terepjáró, a kiváló 4Matic rendszer "csak" csúszós úton, sárban, hóban, lejtős-emelkedős közlekedésben kölcsönöz biztonsági pluszt, extra tapadást az autónak és utasainak. De se komoly hasmagasság, se alvázvédelem. Bezzeg "jaj, ne vigyél semmi dzsuvába" érzés, az van. Ne is. Húzós lesz a számla.

Forrás: [origo]

Gyorsan fussuk körbe a (nem halottas) kocsit, mondjuk erre az átlagosnál nem árt több időt szánni. Az R osztály "kerületének" kiszámítását a nálam is hülyébbekre bíznám, lényeg, hogy bizony nem kis méretekkel büszkélkedhet. Nagysága egyébként hamar szokható, ahogy formája is.

Szemből még egészen rendben van, ha mindenképp valami állatos hasonlóságot kéne fölfedezni, hát olyan bernáthegyis, szerintem. Mókásan búsulós, tohonya. Hátulról egész semleges, kombis-buszos. Na de oldalról, komolyan, meg nem bírom fogalmazni, milyen. Mindegy, nem is fontos. Az összkép dönt. És az olyan fölényes. Mercis. Az embereknek javarészt bejövős.

Forrás: [origo]

Ennek fényében vizsgáljuk hát az R osztályt. Milyen, mekkora belül? Milyen vezetni? Hogy megy? Mennyi fogyaszt? Mennyibe kerül?

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK