Kicsi a rakás - Mercedes-Benz R 320 CDI L

2006.09.13. 8:56

Azt tehát már tudjuk, hogy az R osztály - nálunk - kétféle méretben kapható. A belépő ár - a kisebbik, 190 lóerős, 440 Nm maximális nyomatékot biztosító háromliteres, V6-os dízelmotorral - 15,2 millió forint. Fordítva: az alapmotorhoz nem is párosítható az L változat, viszont már nála is széria a 4Matic, az ESP, a 7 fokozatú automata, kormányról kapcsolható váltó, egy csomó légzsák, a hátul légrugós felfüggesztés, az utasvédelmi rendszer, illetve a részecskeszűrő.

Az ugyanebből a lökettérfogatból 224 lóerőt és 510 Nm-t kihozó R 320 CDI 600 ezerrel drágább, az L-ért, főhősünkért még vagy 600-at kell leszurkolni. A benzines választék V6-os, 3,5 literesből, valamint két nagyágyúból, a V8-as R 500-ból és az R 63 AMG-ből áll. Utóbbi már több mint 500 lovas, nem több mint 5 mp alatt katapultál 100-ra, igazi vaddisznó, 30 mikulásért.

A márkatársakhoz képest az R osztályt akkor "lőhetjük be", ha megvan, hogy az E 320 CDI 4Matic 14,7 M, a T-modell 15,4 M, a szintén extravagáns CLS 320 CDI 17,2 M, a zászlóshajó S 320 CDI 20,5 M, az ML 320 CDI 14,9 M, a GL 320 CDI 18,9 M. Ergó drága, persze, hogy drága az R osztály, de nem a fékevesztett luxusról szól.

Inkább M-közeli, mint S-konkurens. Alkotói szerint Grand Sports Tourer, jó nagy túrakocsi, s ha kint egyesek még fel is fedeznek némi S-hasonlóságot, az M-es belső meggyőzi őket. Arról, hogy az R osztály ugyan hithű Mercedes-Benz nem kis adag klasszikummal, ám az elsődleges feladat itt egy olyan autó létrehozása volt, amely bárkinek, bármire alkalmas. Már a tehetősebbek körében.

Elöl fejedelmi a helykínálat. Középen szultáni. Hátul emberi. A harmadik üléssorba nem is túl egyszerű bekászálódni, de nem is láttunk még ennél kényelmesebb megoldást. És ezeket a székeket pillanatok alatt állítgathatjuk, ledönthetjük, csomagtér-roló, tárolórekesz kivesz, és a síkpadlós hangárba ép ésszel bármit bepakolhatunk. Vagy matrac, takaró és jó éjszakát. Hatalmas.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Ha meg papa, mama és például két gyerek utazik, a poggyásztér ebben a - szokványos - felállásban is gigantikus. Aztán a csemeték légtere külön hűthető-fűthető, üdítőiket is van hol rögzíteni, a lakásban fellelhető összes játék meg gyönyörűen szétszórható az ülések előtt, között, mellett. Első osztály, komforthegy.

A kényelemérzethez persze remek zajszigetelés, stabilitás, szórakoztató extrák is szükségeltetnek. A közös nyomócsöves, nagynyomású (1600 bar) szivattyúval, piezo-befecskendezővel, változtatható geomteriájú turbófeltöltővel szerelt, már több modellben is próbált és szeretett V6-os dízel halk, nyugodt járású. Ha van hol, és a családfő megkergetné, 220 fölött is lazán hasít, 9 mp sem kell neki ahhoz, hogy 100-ra gyorsítsa a 2,3 tonnát.

Forrás: [origo]

Különben csöppet tunyának tetszik. De legalábbis megfontoltnak. Az automata szinte észrevétel nélkül pakolgatja a fokozatokat, ha nagyon akarunk, beleszólhatunk a kormány hátoldalán elrejtett gombokkal - fölösleges. A kormányzás hajós, azonban sem pontatlansággal, sem azzal nem vádolható, hogy ne lenne viszonylag közvetlen. A változó rásegítéssel városban és autópályán egyszerre könnyű és masszív.

A 17-es kerekekre húzott ballonos gumikkal és a teljes légrugózással (opció), a futómű Comfort állásba kapcsolásával az úthibákat átlépi, kellemesen ring, hömpölyög az R osztály. Komolyabb sebességnél automatikusan lejjebb ereszkedik, aztán a terheléstől is függ a magasság-állítás. A futómű (kapcsoló Sport állásban) fel is keményíthető, ekkor kevésbé dülöngélünk, "cserébe" rossz felületen ráz, zavar. Maradjunk tán a kényelemnél.

Forrás: [origo]

Na ja, és annak, akinek további extrákra is van pénze (az ebben a kategóriában már nem tétel bőr, elektromos kütyük, parkolósegéden túl), nyilván érdemes panoráma-tetőt, DVD-s navigációt Comand-rendszerrel, radaros követési távolságtartót, tolatókamerát, szellőzős üléseket, Bi-xenont, kanyarba világító lámpát, képernyőket a fejtámlákba, meg még ki tudja, mit rendelni és élvezni.

Színek, anyagok, kidolgozás, ergonómia - mind rendben vannak. Ezek, az R osztály hamisítatlan csillagossága is tuti hozzájárul ahhoz, hogy "a gépkocsivezető szívfrekvencia-méréssel vizsgált stresszterhelése az R osztály modelljeiben lényegesen alatta marad a kategória más képviselőiben tapasztaltaknak."

Mercedes-Benz R 320 CDI L - alapadatok

motor: V6/24 turbódízel, 2987 ccm
max. teljesítmény: 165 kW/224 LE (3800/min)
max. nyomaték: 510 Nm (1600-2800/min)
hajtás, erőátvitel: összkerékhajtás, 7 fokozatú automata váltó
végsebesség: 222 km/h
gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
átlagfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 253 g/km
h/sz/m/tt: 5157/1922/1656/3215 mm
gumiméret: 236/65 R17
saját tömeg: 2270 kg
csomagtartó: 314-2385 l
üzemanyagtank: 80 l
ár: 16 459 000 Ft
importőr: DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft.

Szóval jó lenni az R osztályban. Még említsük meg, hogy ha centizve is, de befér a mosóba. A tesztfogyasztás 10-10,5 liter körül alakult. Tán a fordulókörébe lehetne belekötni, mert az 12,4 m, értelemszerűen nem kicsi. Ami kicsi, az állítólag a rakás, és nagyot kíván. Tessék.

Kántor István

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK