Hárman a ralitrónért

2006.09.14. 11:07

Megérezni, hogy mikor kell támadni

A mindent eldöntő összecsapásra készül az ifjabb Tóth János, Bahor Bea, Peugeot 307 trió - a hét végén tartják ugyanis az idényzáró országos bajnoki futamot Pécsett, ahol a rutinos pilóta nyolcadik bajnoki címét szerezheti meg. Mivel a Peugeot-páros előnye 8 pont az összetettben, a végső sikerhez még csak nyernie sem feltétlenül muszáj (ha másodikként végez, és legfőbb riválisa, Benik Balázs az első, akkor is Janika nyer), persze, lehet azon vitatkozni, hogy ez megkönnyíti, vagy inkább megnehezíti a helyzetét.

Letölthető itiner a Mecsek-ralira

"Nem tudom, melyik a nehezebb szituáció. Ha támadó pozícióban vagy, akkor nincs dilemma, rá kell pattanni a gázra" - mondta ifjabb Tóth. "A mi helyzetünk ennél bonyolultabb, hiszen gondolkodhatunk, mérlegelhetünk, viszont ha eljön az ideje, muszáj elkapni a ritmust, és a maximumot nyújtani. Nem tudom eldönteni, hogy üldözöttnek, vagy üldözőnek lenni jobb egy ilyen helyzetben. Egyik sem könnyű."

Forrás: Duen

Ifjabb Tóth elmondta, szerinte ebben a magas színvonalú mezőnyben nem nagyon lehet számolgatni vagy taktikázni, és verseny közben is csak azt érzi az ember, hogy jól vagy rosszul megy, azt nem, hogy mennyire, és hogy ez időben mit jelent. A számolgatás tehát életveszélyes. Csakúgy, mint egy évvel ezelőtt, amikor szintén az idényzárón (igaz, nem a mecseki viadalon) dőlt el a bajnoki cím sorsa. Akkor ifjabb Tóth János jól bírta az idegek harcát, és bajnok lett. Az idei nehéz szezon után megkockáztatja, hozzá lehet szokni az effajta feszültséghez.

"A magyar versenyek azért speciálisak, mert évek óta ugyanazokon a pályákon autózunk. Mindenki mindenféle autóval ment már ezeken a gyorsaságikon. Az élmezőnyben a versenygépek nagyjából egyformák, az egyik ebben jobb, a másik abban. Hogy ezek után miből lehet előnyt kovácsolni? A gumiválasztásból és abból, hogy mennyire tudja az ember a saját stílusának megfelelőn beállítani az autót."

Szonja, Janika, 307 WRC

Sokan kérdezik a hétszeres bajnokot, vajon mi az, amivel a saját javára döntheti el a verseny (és ezzel együtt a bajnokság) sorsát. Erre a válasz viszonylag logikus: "Ha higgadtan tudok versenyezni, viszont megérzem azt a pillanatot, amikor rá kell lépni a gázpedálra, és ezt meg is tudom tenni..." Ilyen egyszerű.

Két év után újra az élre törnek
 
A tavalyi és tavalyelőtti ezüst után most ismét itt a lehetőség, hogy Benik Balázs visszaszerezze 2003-as abszolút elsőségét. Ehhez "csak" meg kellene nyernie a Mecsek-ralit... A leírva szemtelenül egyszerűnek láttatott feladatról persze tudjuk, hogy micsoda verítékes munka szükségeltetik hozzá - ráadásul önmagában még nem is lenne elég az üdvösséghez, hiszen Janikáék szereplése ez esetben is befolyásolná a végső sorrendet. Ám Benik Balázs mégis a sportszerűbbik oldaláról közelít a kérdéshez: "Kétségkívül nem mi vagyunk az esélyesebbek, ám az, hogy még nyílt a bajnokság, a nézőknek és a sportágnak is nagyon jót tesz. Budapesten végre semmi gondunk nem volt a Forddal és a csapat is kitűnően végezte a dolgát, így remek, a végére, mondhatnám örömautózással sikerült diadalmaskodnunk" - tekintett vissza még egy pillantásnyira a Michelin-ralira a trónkövetelő.

benikmotorsport.hu

"A Mecsek?" - néz aztán vissza már a közeli jövőt firtató kérdésünkre kissé összeráncolt szemöldökkel. "Nem felejtettem el, hogy tavaly már az első napon cserbenhagyott bennünket az autó, ennek ellenére mindig szívesen megyek Baranya fővárosába. Nagyon kellemesek a pályák, szép a környezet, egyre színvonalasabb maga a verseny, úgyhogy csupa jóra gondolva készülünk. A feladatunk adott, teljesíteni persze nem lesz könnyű, de ha az autóval ezúttal nem lesz gond, és a szurkolók is a szokásos módon, hathatósan támogatnak bennünket, talán nem lehetetlen véghezvinni, amit szeretnénk. Vagyis visszahódítani a bajnoki címet." (mecsekrallye.hu)

Mindenképpen nyernünk kell

Az abszolút bajnoki címért versenyezhet Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós a Mecsek-ralin, ahol pályafutásuk első aszfaltos győzelmét szeretnék megszerezni a gyári Mitsubishi Lancer WRC-vel.

Spitzmüller Csaba: "A sikeres Veszprém-rali után rá kellett jönnöm, hogy aszfalton egy kicsit tovább tart az ismerkedés a Mitsubishi WRC-vel. Ebből a szempontból nagyon hasznos volt a Budapest-rali. Az autó aszfaltos tesztjét még a Budapest-rali előtt végeztük el. Pesten magasabb hasmagassággal kellett versenyeznünk, ezért ott csak a második legjobb beállítást tudtuk használni, Pécsen viszont a legjobbal tudunk menni. Nagyon szeretnénk aszfalton is bizonyítani, és megmutatni a Mitsubishi-csapatnak, hogy képesek vagyunk nyerni. Ez a jövő év szempontjából nagyon fontos lehet a számunkra. Matematikailag még van esélyünk a bajnoki cím megszerzésére is, de csak akkor, ha nyerünk. Így megpróbáljuk a kellemeset összekötni a hasznossal, és az első helyre hajtunk."

Kazár Miklós: "A pályabejáráson túl vagyunk. Megérkezett az angol csapat is. Az autó felkészítése is megtörtént, amit a Pacotti Motorsport műhelyében végeztek. Minden a legnagyobb rendben van. Mindig szívesen jövünk Pécsre, mert egyrészről nagyon jó versenyt rendeznek, másrészről a környék hasonlít Miskolcra, és elég sok szurkolónk is van errefelé. Nagyon tetszik az új pálya, igazi ralis gyorsasági lesz. Ami az eredményt illeti, egyértelműen nyerni szeretnénk. Nagyon komoly, izgalmas versenyre számítok, mert szerintem senki sem fog kivárásra autózni."

Letölthető itiner a Mecsek-ralira

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK