Kiss célegyenesben

2006.09.19. 9:51

Csak a márkakupások különversenyével folytatódott az autós gyorsasági ob, hétfőn a Hungaroringen volt izgalom, borulás, safety car, büntetésnek nézett figyelmeztetés, minden.

DuEn-képek a versenyről

Szeptember utolsó, október első hétvégéjén rendezi a Zengő Motorsport az autós gyorsasági országos bajnokság szezonzáró futamait a Hungaroringen, lesz GT-meccs is. Egy korábbi alkalommal viszont nem volt, csak szó róla, mindenesetre annak betétfutamaként (szép magyarosan) be lett tervezve egy extra viadal a márkakupásoknak.

Lényeg, hogy rendhagyó módon, hétfőn ezt pótolta a szakág (a Zengő Motorsport szervezte Skyguard-InterSoft Kupával). És nem esett az eső, csak lógatta a lábát, így hát száraz időben és aszfalton mérkőzött meg előbb a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa, majd a Suzuki Swift Kupa mezőnye.

Előbbi nagy kérdése az volt, hogy a korábbi bajnok Wéber Gábor (Zengő) az örkényi visszavágást követően a Hungaroringen is tartja-e a lépést a trónkövetelő Kiss Norberttel, vagy a Proex fiatalja hozza - szokásos, kiváló -  mogyoródi formáját. Nos, az időmérő edzés már jelezte, hogy ismét Kiss a leggyorsabb, kettejükön kívül pedig más - reális eséllyel - nem szállhat harcba a 20 pontért.

És a futamon aztán az történt, amire számítani lehetett: jó rajt után Kiss meglépett, Wéber leszakadt, a többiek még inkább. Ráadásul Wéber benézett egy bírói jelzést (sorozatos pályaelhagyás miatt figyelmeztették utoljára), és boxutcai áthajtással büntette magát. Így lett egy negyedik hely a másodikból, Gál Szabolcs és Bárkovics Zoltán (mindkettő Servo Motorsportos) is előtte végzett.

Két versennyel a záróra előtt Kiss előnye 26 pont - szinte biztos, hogy ő lesz a Clio legjobbja. A harmadik helyért Gál és Bárkovics még bokszolhat egy jót.

Végeredmény (14 kör), élcsoport:
1. Kiss 31:15.706 p
2. Gál + 24.771 mp
3. Bárkovics + 26.295 mp
4. Wéber + 29.947 mp
5. Czollner (Zengő) + 33.878 mp
6. "Oliva" (Zengő) + 34.902 mp

Kiss Norbert: "Nagyon nehéz idők járnak, mert már így év végére eléggé elfogytak a gumik, és elég nehéz volt két olyat találnom, amelyik egyformán jó. A verseny felétől ezek sem viselkedtek már igazán jól, mert jobbra és balra nem egyformán tudtam kanyarodni velük. A Wéber Gabi szerencsétlen tévedése miatt nagyon nagy előnnyel nyertem. Amikor már láttam, hogy nem jön mögöttem, akkor egy kicsit vissza is vettem a tempóból. Ezzel az első hellyel most újra a biztonságos 20 pont fölé ment az előnyöm a bajnokságban. Ezzel most már talán befordultunk a bajnoki cím felé vezető utolsó kanyarba."

Gál Szabolcs: "A reggeli edzések után álmomban sem gondoltam, hogy ez a második hely összejöhet ma! Rossz volt a gumim, kifogyott a benzinem, úgyhogy csak mások hibáira számíthattam a futamon. Czollner Gyuszinak elromlott az autója, Bárkovics Zoli is hibázott, őt sikerült megelőznöm, meg a végén derült ki számomra, hogy még Wéber Gabitól is kaptam egy helyezést ajándékba. Úgyhogy csak végig kellett mennem."

Bárkovics Zoltán: "Nagyon rosszul mentem! Biztosan kirúgnám magam, ha én lennék a csapatfőnök! Lehet, hogy rossz volt a gumim, mert az időmérőkön sokkal jobbakat mentem egy másik, már eléggé elkopott garnitúrával. Egy másik fajta fékbetétet használtam, ami szintén nem nagyon jött be. A következő versenyre veszek egy új garnitúra gumit, és visszatérek a régi fajta fékbetéthez, úgy hátha jobb lesz!"

Wéber Gábor: "Elrontottam a egy kicsit a rajtot, aztán a Bárkovics Zoli nagyon rajtam volt, és ezért a Norbi egy kicsit meg tudott lépni. Aztán nagyon elmelegedhetett a gumi, mert nagyon ment keresztbe az autó, csúszkált a hátulja. Ott nagyon sok időt vesztettem. Már letettem a Norbi utoléréséről, és akkor bemutatták az átlós fekete-fehér zászlót a rajtszámommal, és nem tudtam eldönteni, hogy ez most utolsó figyelmeztetés, vagy már a boxba hajtásra figyelmeztet. Inkább nem kockáztattam meg egy nullapontos versenyt és egy kizárást, és inkább áthajtottam a boxutcán. Aztán visszajöttem ötödiknek, de csak a Czollner Gyuszit tudtam visszaelőzni, akinek elromlott a szervója. Ez az én butaságom volt, most négy pontot ajándékoztam a Norbinak."

---

A Suzuki Swift Kupában bezzeg nem az üldözött győzött, hanem az üldöző. Történt ugyanis, hogy az időmérőn - sorozatos pályaelhagyás miatt - megbüntették az éllovas Michelisz Norbertet (Zengő), és csak a kilencedik helyről rajtolhatott. Legnagyobb riválisa, Szelényi Alfréd (Proex) az elsőről.

A futamon aztán parázs csatában Szelényi diadalmaskodott, Michelisz a negyedik helyig kúszott vissza - kettejük közt 15 pontosra csökkent a különbség. Ezzel együtt természetesen Michelisznek áll a zászló. A versenyen amúgy második helyen a Suzukit először hajtó Oláh Gyárfás (G-Kart), harmadikon Hatvan Bálint (Kecskeméti Motorsport) ért célba.

És volt dolga a Safety Carnak is, miután egy alapos adok-kapok után Pápai László (Proex) Swiftje tetőn landolt (mint egyébként legutóbb, az Euroringen is, csak "külső segítség" nélkül). Összetettben a Clióhoz hasonlóan itt is lesz még harc a bronzért, Pápain és Hatvanin kívül még Lamara Rolandnak (Zengő) van némi sanszna.

Végeredmény, 14 kör (élcsoport):
1. Szelényi 36:06.27 p
2. Oláh + 0.197 mp
3. Hatvani + 0.686 mp
4. Michelisz + 1.020 p
5. dr. Grigalek (Proex) + 2.537 mp
6. Vida (Zengő) + 7.248 mp

Szelényi Alfréd: "Nagyon jó kis versenyt vívtunk! Elég nagy előnyre tettem szert a rajt után, utána nagyon fogyatkozott az előnyöm, mert romlott a gumik állapota. Gyafi elkezdett feljönni rám, majd meg is előzött. Próbáltam vigyázni a gumikra, hogy majd a végén kicsit gyorsíthassak. Aztán bejött a biztonsági autó, aminek nem örültem, mert nagyon rám húzta a mezőnyt. Az utolsó körökben aztán sikerült visszaszerezni és megtartani az első helyet."

Oláh Gyárfás: "Zengő Zoltán felajánlotta, hogy próbáljam ki a Suzuki Kupát, amit örömmel fogadtam el, mert nagyon jó kis versenyt vívtunk, nagyon jól éreztem magam! Ajánlom mindenkinek! Azt nem tudom, hogy az utolsó hétvégén indulok-e majd. Talán ki kéne próbálnom a Clio Kupát is!

Michelisz Norbert: "Sajnos az időmérőn elvették a legjobb két körömet, így eléggé hátulról indultam. A versenyen inkább biztosra mentem, ugyan egy kis kockáztatással lehetett volna jobbat is menni, de most a biztos pontszerzés volt a legfontosabb!"

Hatvani Bálint: "Nagyon jó kis verseny volt ez! A nyolcadik helyről indultam, és nagyon jól jöttem felfelé. Egy kicsit nagyobb kockázatvállalással még talán az első helyet is megcsíphettem volna! Jó volna, ha az év végére fel tudnánk jönni a harmadik helyre!"

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK