Két finn főiskola, valamint negyven cég együttműködésében elkészült a City-Cab, a résztvevők szerint a jövő taxija.

London és néhány egyéb város kivételével a taxitársaságok a legkülönfélébb autókkal szállítják az utasokat, minden sofőr azt teszi a közösbe, amije van. A City-Cab projekt mögött álló két finn főiskola, valamint negyven egyéb cég ezzel szemben azt mondja, hogy a jövő taxijai csakis funkcionálisak lehetnek, azaz kifejezetten személyszállítási céloknak kell megfelelniük.


Ezen csapásirány mentén született meg az első City-Cab, amelynek utasterében akár öt személy is szállítható, az oldalsó, nagy tolóajtónak, a variálható székeknek és a teljesen sima padlónak hála pedig még kerekesszékesek is igénybe vehetik. A funkcionalitást a finnek modern vonal- és belső formatervezéssel párosították, az autó 4,5 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,87 méter magas. Csomagtartónak hátul nem maradt hely, így az a sofőr mellé, az anyósülésre került, a kényelmes beszállást légrugózással kombinált süllyesztő funkció segíti.


A City-Cabot a Toyota hibrid rendszere hajtja, a karosszéria szénszálas anyagból, az alváz alumíniumból és acélból készült, a súly ezzel együtt is 1550 kiló. Hajtás az első kerekeken, a kormány viszont a könnyű manőverezhetőség érdekében az összes kereket forgatja. A City-Cab a hétköznapokban Helsinkiben, a finn fővárosban bizonyíthat, amennyiben a teszt sikeres lesz, a szériagyártás sem kizárt.