Csúcsra tör az új Kia Sorento

A Kia bemutatta három felfrissült modelljét a hazai sajtónak, a Carens, a Carnival és a Sorento is új bőrbe bújva harcol ezentúl a vásárlók kegyeiért. Legutóbbival komoly tervei vannak a honi importőrnek.

Jól ismert környezetbe, a gödi golfos hotelbe invitálta a sajtó munkatársait csütörtökön a Kia, hogy ott aztán jól bemutassa három megújult modelljét, ABC-sorrendben a Carenst, a Carnivalt és a Sorentót. De mielőtt róluk szó esett volna, Stekl László, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója néhány szóban elmesélte, hogy a márka az év első kilenc hónapjában 25 százalékos növekedést produkált, ami azzal együtt, hogy "lentről könnyű nagyot ugrani", azért kiemelkedőnek számít a hazai piacon.

Eztán jött egy szimpatikusan önkritikus rész, aminek felvezetése arról szólt vala, hogy egy márka esetében a legfontosabb egy vérprofi kereskedői hálózat felépítése, hiszen az értékesítők találkoznak először az ügyféllel, ők tudnak jó képet kialakítani 'a' termékről. "Ha valamiben, hát ebben nem voltunk igazán jók eddig" - állapította meg Stekl, majd emlékeztetett rá, hogy szeptember elsejével a Kiát felkarolta a Pappas Auto, ami garanciát jelent arra, hogy ezentúl a legjobban felkészült szakemberekhez fordulhatnak a Kia-vásárlók.

Volt szó a tavasszal bemutatott Magentisről is, amelynek bevezetéséhez nem fűzött túl nagy reményeket a Kia. 53 darab eladását tervezték év végéig, na ehhez képest eddig 58 ment el, így legalább van egy kis sikerélmény is. És akkor jött a három újdonság, "fejenként" egy-egy rövid prezentációval; ezekről a fejtágítókról nem sokszor szoktunk érdemben beszámolni, vannak jobbak és rosszabbak, most viszont annyi feltétlen idekívánkozik, hogy rendkívül látványos imidzsfilmekkel vezették fel az egyes szakaszokat. Ötletes képi világ, igaz, nem túl jól sikerült, '80-as évekből származó zene jellemezte a filmeket, de látszott, érződött, hogy a Kia valóban kíméletlenül furakodik a legjobbak közé, vizuálisan legalábbis már semmivel sem adja alább náluk.



galéria

A bemutatási sorrend szerint haladva: a felfrissített Kia "nagy egyterű" Carnival kétféle tengelytávval készül, a hosszabb az amerikai piac privilégiuma. Az európai kiadás rövidebb lett, hosszából 12, tengelytávjából másfél centit vágtak, magasságához viszont hozzátoldottak két és felet. Ezzel és az utastér szélesítésével elérték, hogy az új Carnivalban kényelmesebben lehessen utazni, immár a más gyártók által is alkalmazott 2+3+2 üléselrendezési szisztéma szerint.



galéria

A méretnyirbálásra egyébként a fordulékonyság javítása miatt volt szükség, ehhez további adalékként a Kia kifejlesztette a VRS-rendszert (Variable Stroke System), amelynek lényege, hogy a fogasléc extra nyúlványa segítségével az alapból 11,6 méteres fordulókör 11 méteresre csökkenthető. További újdonság, hogy alapfelszereltségileg a légzsákok száma kettőről hatra nőtt, valamint, hogy a Carnival immár elektromos oldalsó toló-, illetve csomagtérajtóval is rendelhető. Motorból kétféle szerepel a palettán, egy 2,9 literes, 185 lóerős, VGT-turbós dízel 343 Nm-es csúcsnyomatékkal, és egy 189 lóerős, 2,7 literes benzinmotor 246 Nm-rel. Váltóból ötsebességes kézi és négy vagy ötsebességes automata alkotja a kínálatot, a tervezett indulóár 7 999 900 forint. Cél 60-80 autó eladása és tízszázalékos piaci részesedés kiharcolása.



galéria

A Kia "kis egyterű" Carenssel kapcsolatban - szintén önkritikusan - elhangzott, hogy a rosszul kalibrált ár miatt volt eddig kevésbé sikeres. Hogy mi változott? Hadd idézzek a sajtóanyagból: "a legújabb Carens hosszabb, szélesebb és magasabb elődjénél (+55, 50, illetve 40 mm), egyetlen karosszériaeleme sem egyezik meg a régi modellel. Az új Carens levedlette korábbi konzervatív stílusát, és kívül-belül vadonatúj, ízig-vérig modern külsőt öltött magára." Ennél szebbeket szerintem képtelenség írni.



galéria

Az új Carensből lesz öt- és hétüléses kivitel is, kompakt egyterűhöz illően középső üléssora mozgatható, tárolórekeszből pedig tengernyi van benne. Kétliteres, 140 lóerős (305 Nm) dízel, vagy 144,5 lóerős (188,8 Nm) benzinmotorral vihető haza, előbbihez hat-, utóbbihoz ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik, a feláras automata négysebességes. A kiadott sajtóanyagban tervezett indulóárról nincs szó.



galéria

És végül a Kia "terepjáró" Sorentóról, amely a koreaiak egyik legsikeresebb modellje, és amellyel merészek a hazai célok. A SUV a Kia reményei szerint piacvezető lesz saját szegmensében, ahogy Stokl fogalmazott: "ettől már a 140 lóerős motorral sem voltunk messze." Na most ez a 2,5 literes dízel a hódítás jegyében immár 170 lóerős a VGT segítségével, nyomatéka 350-ről 392 Nm-re nőtt. A benzines palettáról kiesett a 139 lóerős 2,4-es és a 195 lóerős 3,5-ös erőforrás, helyettük 3,3 literes, 241 lóerős hajtómű választható 307 Nm-es csúcsnyomatékkal. A dízelhez ötfokozatú kézi váltó jár, de kérhető ötfokozatú automatával is, a benzineshez kizárólag utóbbit adják.



galéria

Ami a Sorentóval kapcsolatos további változásokat illeti, elöl új a hűtőrács és a hátsóhoz hasonlóan kicserélődött a lökhárító. A faron újdonság még a rendszámkeret, ezen felül az oldalvédő elemek is felfrissültek. A beltért illetően új a krómkeretes középkonzol, és immár elérhető a teljes bőrkárpitozás, amúgy újrahangolták a felfüggesztéseket is. Menetpróbálni elviekben mindhárom modellt lehetett, idő viszont csak a Sorentóra maradt, a tízkilométeres kör élményeit viszont megtartanám magamnak. Ennyi semmire sem elég, ígérjük, a tesztautókat majd alaposan kivesézzük. Részletes árlistát amúgy a Sorentóhoz sem kaptunk, annyit viszont sikerült kideríteni, hogy a próbált fullosan extrázott "főnökautó" még éppen - egy ezressel - tízmillió forint alatt marad.

kd

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK