A mi Cupránk - Seat Leon 2.0 TFSI Monster

2006.10.24. 8:06

Különben nem kényelmetlenül sportos a futómű. És hátul is el lehet férni. Remek ez a rejtett kilincsesen ötajtósság (Alfa 156, 147...), praktikus. A csomagtartó 340 literje átlagos, a hátsó üléstámlák ledöntögetésével bővíthető. De jaj, ez itten egy sport-, de mindenképp sportos autó, szóval: bent már kevéssé dögös a Monster. Ülései ugyan kagylósak, kiváló a tartásuk, kormánya vastag, kicsi, bőrös, és mivel minden mindenfelé állítható, tökéletes vezetői pozíció lőhető be, de.

De semmi több. Az egész hangulat egyenseatos, alteás, toledós. A már említett, még monsteres váltógomb alakja egyszerűen hülye, hogy bőrös-fémes-lukas - és? Nem jó markolászni - márpedig mit markolásszunk a volánon kívül, hm? A megvezetés, a fokozatok elosztása egyébként rendben van, a kar járhatna rövidebb utakon is. A kormányzás pontos. A fék erőteljes, adagolhatósága precíz. A kuplung használata nem fárasztó, a pedálrend ötös, az meg csillagos, hogy a jobb oldali érintésére pusztán haladunk, határozott lenyomására pedig az "élénk gázreakció" több mint elcsépelt frázis.

Forrás: [origo]
Képek > Videó
Hogy a beltér semmi érdekessel nem gazdagodott, úgy is beállítható, hogy akkor nincs, mi elvonná figyelmünket a vezetéstől, a Leon Monster vezetésének élményéről. Mert az ESP off gombot már megtaláltuk, a félautomata klímán beállítottuk az erőteljes izzadásgátlást, a kemény műanyagok kemények és műanyagok, a sebességmérő 260-ig skálázott, kiakasztható (?), mind a négy ablakunkat villanymotor mozgatja, tempomat is akad, ha kell (Stylance felszereltségi szint), tudjuk, hogy 6 légzsákkal nem szeretnénk randevúzni, a már-már kupés bunkerből a kilátás korlátozott, esetleg CD a hifibe, és menjünk még egy komolyat, pályán.

Az országúton túl sportosnak talált futómű (elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés) minőségi aszfalton megmutatja tudását, ilyenkor a hatalmas kerék is partner. A csúcsszörny féktávon nem ideges, kanyarban minimálisat dől és enyhén alulkormányzott - dehát milyen lenne? (Sperrel jobb...) Bődületes nyomatéka pazar kigyorsításokat eredményez, turbólyukat szinte nem érezni.

Kikocsiztuk magunkat, hazasztrádázunk, hatodikban 3500-at forog 140-145-nél, csak picit zajosabb, mint a többség, a fedélzeti számítógép 10 literes fogyasztást mér. A tesztátlag 12,5-re jött ki, ez a teljesítményhez képest nem vészes. Amúgy 98-as benzint kér. Jó autó. Ára? Hát igen, 8,5 millió forint. Középárfolyam, már ha az osztálytársakat is nézzük. A Focus ST, az Astra OPC, a Mégane RS, az Octavia RS olcsóbb, az MPS olcsóbb lesz. Az R32, az S3, a 130i drágább. Erőre, technikára is úgy fest a Monster, hogy van, akinek ad, mástól meg kap.

Forrás: [origo]

Kormányváltás > Főszerepben a fodulatszámmérő

Forrás: [origo]

Importőr: Porsche Hungaria Kft.

Dizájnban, külsőben bezzeg nem biztos, hogy van nála veretesebb. És a képek szerint a majdani Cupra sem lesz féktelenebb. Akinek meg elég egy menő kompakt, ott a "sima" TFSI 185 pacival, valamint az FR (ezt is elismétlem: benzinesként 200, dízelként 170 lóval) 1,5-2 millióval kevesebbért. A márkabarátok mondjuk már most biztos olyanokon agyalnak, hogy ebből a Leonból is lesz-e összkerekes, meg R vagy ki tudja, mi - meglátjuk.

Kántor István

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK