Ön szerint melyik legyen az Év Autója?

2006.10.27. 11:39

Elvileg november 13-án derül ki, melyik gyár melyik újdonságának szavazzák meg a szakújságírók a 2007-es Év Autója-címet. Minket viszont az önök véleménye érdekel. Szavazzon, abból baj nem lehet!

Hogy a díj valójában mit is ér, azt most hagyjuk. Tény, hogy fontos. Mi, külsősök meg szeretünk izgulni, szurkolni, értetlenkedni, mérgelődni. Egy évvel ezelőtt például miért a Renault Clio nyert? 2005-re hogy hozhatták ki a Toyota Priust? Korábban Fiat Panda, Renault Mégane, Peugeot 307, stb., finoman szólva is vitatható döntések. (A második oldalon láthatja a győztesek listáját.) Bármibe beleköthetnénk, s persze mindent meg is lehet indokolni jól.

No, ennek szellemében nézzük a jelen főszereplőit! Még nyolcan vannak. Nem heten, mint szoktak, mert pontegyenlőség alakult ki. Hogy miként is megyen a szavazás: itt megtudhatja. Szóval a 2007-es jelöltek között három kisautóra bukkanunk, ABC-rendben: Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Peugeot 207. Aztán két kompakt: Honda Civic, Volvo C30. Egy kakukktojás, a Skoda Roomster, majd két méretes egyterű: Citroën C4 Picasso, Ford S-Max. A felhozatalból kettőt nem ismerünk: a Volvóról és a Citroënről még csak félinformációnk vannak.

Mégis menjünk bele, de csak kicsit, miért lehet egy autó egyesek szerint a legjobb (már a PR-en, a lobbikon kívül). Legyen (pozitíve) forradalmi, mégis racionális, trendi, formás, (relatíve) olcsó. Lássuk azt is, hogy a Fiat nyilván szándékosan tolta el annyival a Grande Punto bemutatásának idejét, hogy elkerülje a Cliót. Az Opel (a GM) pedig minden bizonnyal a legjobbkor rukkolt elő a Corsával, hisz' pillanatnyilag nagyon ez van a fejekben. Peugeot? Ha a 207 kapná a legtöbb voksot, az eléggé cliós lenne, dezsavu.

Peugeot 207

Meg amúgy is: az elmúlt öt évben három francia diadalmaskodott. És az olaszokat is inkább tüntetik ki, mint a németeket vagy a japánokat. Miközben a jó, minőségi autó minden más megközelítésből a német vagy a japán, míg a francia és az olasz más kontextusban szokik felemlegetődni. És ha már nemzetileg, sőt földrajzilag kutakodunk: ez az Év Autója választás továbbra is javarészt Európáról szól. Rendben, a bővebb listán már (Európának szánt) amerikai, koreai modellek is helyet kaptak, de ennyi. És well, angol gyártmány sem volt mostanában a topon, tuti nem is nagyon lesz.

Opel Corsa (OPC)

Tovább: a Civic ufóságával komolyat robbantott a Honda, ezzel párhuzamosan a nagy rivális Toyota Corolla sztorija külön cikket is megérne. Győzhet a Civic? Miért ne? Aztán C30: rég nem volt kompakt Volvo, a kocsi ígéretes, svéd konstruktőr (se Volvo, se Saab) még sosem uralkodott, hm. És itt a Roomster. Voltaképp nem más, mint egy kisautó, de egészen új vonalat mutat, a Skoda mind népszerűbb (meg jobb), és még a "csehek" is szüzek...

Forrás: [origo]

Skoda Roomster

Végül a két "batárról": a C4 Picassóval a Citroën, az S-Maxszal a Ford büszkélkedhet, mindkettő elképesztő térkínálattal és variálhatósággal emelkedik ki a masszából, no meg persze az újdonság erejével. És passz.

Focivébés vagy olimpiás szemüvegen át, "politikailag korrekt" rotációs elv alapján a 2007-es Év Autója német vagy japán kell, hogy legyen. Nem francia, nem olasz. Nem PSA- és nem Fiat-féle.

Forrás: [origo]

Honda Civic

Logikailag hát "kizártuk" a Grande Puntót, a 207-et és a Picassót. Az S-Max meg túl nagy, túl drága, nem? De egyterűs a divat, és néha egyáltalán nem - viszonylag - olcsó, kvázi népautó a befutó. A Roomster és a C30 mellett az egyediség, a meglepetés szól, de a két nagy esélyes szerintünk, e gondolatmenet alapján meg csakazértis a Corsa és a Civic. És mivel csak egy maradhat: az [origo] autós rovatának kiválasztottja a Corsa. (Épp tesztelünk egy 1.4 Sportot, jövő héten olvashatnak róla.)

Volvo C30

Húsz év elteltével győzne ismét Opel (Vauxhall, GM). És a kisautóké a jelen/jövő. Vagy nem. Lehet, hogy tökre nem így van/lesz. Mi csak vélekedünk. Az azért vicces, hogy másfél hónappal ezelőtt, amikor csak 41-ből "dobogóra" jelöltünk, így tettük:

  • Bertalan Gábor: Civic, S-Max, Corsa
  • Kántor István: Corsa, Roomster, S-Max
  • Koncz Dávid: Grande Punto, 207, Corsa
  • Nagy Tibor: Citroën C6, Lexus IS, C30
  • Nógrádi Attila: Corsa, Grande Punto, Civic
  • Smidt Éva: Roomster, Grande Punto, 207
  • Varga András: Mazda MX-5, Volvo S80, Civic

Forrás: [origo]

Ford S-Max

Szóval a fellegekben járó Nagy és Varga urak kivételével mindannyian csak olyanokkal dobálóztunk, akik aztán be is kerültek a fináléba. Melyikünknek lesz igaza, melyikünk fog a jövőben nyerni a lottón? A helyes megfejtés: mindegy és senki. És most ismét átgondoltuk, íme 8-3 jelöléseink:

  • Bertalan Gábor: Civic, Corsa, S-Max
  • Kántor István: Corsa, Roomster, S-Max
  • Koncz Dávid: Corsa, Civic, Grande Punto
  • Nagy Tibor: C30, Roomster, Civic
  • Nógrádi Attila: Corsa, Grande Punto, Civic
  • Varga András: S-Max, Corsa, C30

Citroën C4 Picasso

De most már tessék szavazni! Szavazni rokon- (és ellen)szenv, esetleg saját gondolatmenet szerint. Szavazni ingyen és felelősség nélkül. Kicsit jobbra, a fórum és a vizsla között, köszönjük. Szavazni újra és újra. Mi meg napról napra követjük az eseményeket, beszámolunk, hajrá. És írják meg véleményüket, ide! Írja meg, hogy Ön szerint ér-e bármit is ez az elismerés, esetleg másnak adná a díjat, hogy nézne ki az ön listája, írjon nekünk!

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK