Annak idején a Hét fok felett című írásunkban örömködtünk a tavasznak, a melegnek. Most kevesebb az ok a mosolyra, de azért télen is szerezhetünk magunknak vidám perceket az autóban. Főleg ha felkészültünk, s nem ér meglepetésként az első hó...

Ha március-áprilisban vettük a fáradtságot és kipucoltuk a verdát, akkor most se sajnáljuk rá az időt, pénzt, energiát. A nyári huzatos, pollenes, poros egyebeket ki kell porszívózni. Jó alaposan, tetőkárpittól taposólemezig. Ne hagyjunk ki semmit, mert az első ajtóbecsapásnál szétszáll a maradék... A nyári szőnyeggarnitúra helyett pedig jöhet a téli, a gumi. Könnyebb takarítani, nem ázik ronggyá, nem büdösödik be. A kédereket szilikonozzuk be, nehogy befagyjanak az ajtók. Bár erővel akkor is nyithatóak, nem árt az óvatosság.

Hatványozottan érvényes télre az ablak belső takarításának fontossága. Koszosan könnyebben párásodik, és ha tenyérrel szétdörzsöljük, akkor a fényt is ezerfelé szórja. Ezért ne legyünk restek, töröljük át belülről az ablakot. Érdemes a szélvédőket és a két első oldalablakot páramentesítővel is befújni... A hátsó kettőt ne, mert a párának valahol le kell csapódni, és ha nem hagyunk helyet neki, akkor nem ért semmit a párátlanító folyadék felvitele. Ha már a páránál tartunk, figyelmet érdemel, hogy a klíma bekapcsolásával szinte másodpercek alatt tűnik el a fehér folt a szélvédőről, mert a klíma száraz levegőt fúj. Ráadásul havonta, hogy a rendszert átjárassuk, úgyis be kell kapcsolni legalább tíz percre. Így egyben hasznos munkát is végez...

Sokan feleslegesnek tartják, de jobb a közérzet jó illatban. Cseréljük hát le a tavaszit, ha eddig nem tettük meg, valami meleg illatra. A frissességet megkapjuk a hidegtől, nem kell, hogy citromot szagoljunk a következő három-négy hónapban. Vanília, fahéj, stb. oldja a csúszkálós, sötét, komor hangulatot.

Forrás: [origo]Ha már belülről látunk, éljen, de ehhez az is kell, hogy kívülről is minden rendben legyen. Bár tavasszal érdemes ablaktörlőt cserélni, mert az kitart egy évig - télen ugyanis könnyebben sérülnek, majd csíkoznak a lapátok - de ha nem tettük meg, akkor most meg kell. Ötvennél egy autó 13-14 métert tesz meg másodpercenként. Ha a rossz ablaktörlő miatt csak egyetlen pillanatig hezitálunk, az máris a zebra túlsó vége. A következményeket mindenki képzelje el... Szóval csere!

A latyak lemosásához pedig ablakmosó folyadék kell. Szigorúan téli, mert az nem fagy bele a rendszerbe, nem teszi tönkre a szivattyút, stb. A nyárit spricceljük ki még idejében, aztán jöhet a bármilyen, csaknefagyjonbele, téli. Persze ez sem igaz teljesen, mert ezek az ablakmosók károsítják a fényezést, de nem fordított arányban árukkal.

Forrás: ICICOMAz egyik melegebb hétvégén kocsimosás után járjuk körbe autónkat, nézzük meg a lámpákat is, mindegyiket ellenőrizzük le. Természetesen a rossz izzók újakért kiáltanak. A beállítást pedig bízzuk szakemberre, mert ugye mi is utáljuk, ha elvakítanak, és télen már ötkor (sőt, négykor) sötét van. Kapcsoljuk fel a városit, majd sétáljunk arrébb egy kicsit, és nézzük meg, vakít-e valamelyik. Ha igen, mindenki érdekében szabályoztassuk be.

A biztos indításhoz pedig gondoljuk végig, hány éves az akku, mikor ellenőrizték. Súlyos mínusz fokokban előfordulhat, hogy csak a fele teljesítményt adja le a batteri. Érdemes két percet rászánni, hogy mindig elindulhassunk.

Ha már kinyitottuk a motorháztetőt, akkor a hűtőfolyadékot is ellenőriztessük. Jobb benzinkutaknál a két szép szemünkért, esetleg párszáz forintért megmondják, hány fokos. Százezeres-javítós tételeket úszhatunk meg vele, ha nem fagy szét a blokk.