Év Autója: dübörög a Civic

2006.11.06. 9:12

Egy hét múlva szembenézünk a valósággal, addig még játszunk. És egyre többet megtudunk a Civicről, és ez jó.

November 13-án kiderül, melyik gyártó melyik modelljének szavazza meg az 58 tagú szakzsűri  a 2007-es Év Autója-díjat. A végső körben az illetékeseknek 25 pontot kell szétosztaniuk legalább öt típus között, döntésüket írásban kell megindokolniuk.

Önnek nem kell indokolnia, de véleményét szívesen vesszük. Játékunkban pedig az a helyzet, hogy kompakt éllovasunk növelte előnyét. Meglepetés-második egyterűnk picit vesztett népszerűségéből. A kisautó-szépség megerősítette harmadik helyét. A többiek jól elvannak.

Az állás november 6., hétfő reggel 9-kor (8160 szavazatnál):
1. Honda Civic 26,2 %
2. Citroën C4 Picasso 17,6 %
3. Fiat Grande Punto 13,7 %
4. Skoda Roomster 11,9 %
5. Volvo C30 10,9 %
6. Opel Corsa 8,3 %
7. Ford S-Max 6,9 %
8. Peugeot 207 4,5 %

Olvasóink újabb hada tette le voksát írásban is a Civic mellett. Mások már kérdőjeleznek. Megint mások a Mazda3-ra esküsznek. Szemelvények:

"Igazán csodálatos autó. Hatalmas élmény vezetni, kiszolgál, és elvarázsol. Mindemellett igazán tetszetős! Hajrá Honda!"

Ön is véleményezne? Ide írjon!

"Ültem a Civicben, mind komfortban, mind sportosságban (és ráadásul állatul néz ki) megesz idén mindenkit."

Szavazzon! (jobbra, a fórum és a vizsla dobozok közt)

"Honda Civic: Az autó valóban szép, tetszetős a külső, tetszetős a belső. Szerintem az autó szebb mint jó! Miért? Hat hónap, 42 ezer km használat után belül zörög, nyikorog a műszerfal, két garnitúra fékbetét, 2.2 i-CTDI motornál olajfogyás, hátsó teló kopog... Szóval a Hondának nem ez az autó sikerült a legjobban, a régebbi modellekkel összevetve. Ettől függetlenül még lehet az év autója!"

"Csakis a Honda kerülhet ki nyertesen, már ha nincsenek lefizetve a döntnökök. Egy francia fos nevetséges lenne, pláne egy Citroen, ami két hétig nem megy el meghibásodás nélkül, szar a futóműve, rossz a váltója, stb... A franciák jobb, ha parfümöt gyártanak! (Használtautós vagyok 20 éve, láttam már pár autót.)"

"Nagyon komolytalan dolognak gondolom az Év Autója-szavazást, mert a közelébe sem jut a valóságnak! Mit keresnek olyan márkák a jelöltek között, akik az ADAC megbízhatósági listáján sehol nincsenek??? Kukkantsuk meg az első hét helyet! Mind japán, és pont belőlük alig jut ide? Vagy csak ők nem 'áldoznak' eleget a döntnökökre? Szerintem ezen a szavazáson mindig az nyer, aki a legtöbbet fizet érte. Ugyanolyan gusztustalannak tartom, mint a politikát!"

"Nem szeretnék az ajnározott Hondában ülni egy koppanásnál. A technikai elismert bravúrjai roppant költséges javításokat rejtenek a mit sem sejtő tulajnak, mivel végtelenül telizsúfolt mindegyik. Uram bocsá' egy nagyobb koppanásnál meg nem ő a nyerő a törésteszten sem. Megvenni nem minden, fenntartani is kell tudni. Inkább német autó a hétköznapi ember megoldása, Corsa szerintem. A franciák pedig mára már nem a kéthetente megálló autók, többszörös tapasztalatom, de tény, hogy aki kifogja, extrém nyavajákkal találkozhat."

Volt egy Honda Civicem, 1997-es gyártású. Csodálatos autó. Addig nem ültem Hondában, de párhuzamosan vezettem egy Opel Astrával (a mostani Classickal), és mit mondjak? Zongorázni lehetett a különbséget a kettő között, nem vitás, hogy a Honda volt Liszt Ferenc, míg az Astra mondjuk Benkő László. Az új Civic pedig minden értelemben telitalálat. Kár, hogy jelenleg kevés esélyem lehet arra, hogy vegyek egyet. Ezt kutyául bánom."

"Mindenki a Civicre szavaz, vagy legalábbis sokan. Jómagam vizuális szakember vagyok, tehát szegről-végről van közöm a formatervezéshez, és igaz ami igaz, a Civic formatervét nagyon eltalálták. Kívül. Belül a sokat hozsannázott műszerfalat nem érzem meggyőzőnek. Ellenkezőleg, kuszaság és rendetlenség fogad a volánnál. Nem, nem az opeles unalom-szimmetria híve vagyok, dehogyis! De ha formabontás, akkor számomra az etalon a műszerfal tekintetében a Focus 1. Tökéletes asszimetria, teljesen új felfogás, semmi sem úgy van, ahogy várnánk, és mégis harmonikus. A Civic belseje viszont rendetlen. Ráadásul bármennyire 'üt' is a design, és bármilyen unalmas is volt a Civic előző generációja, visszalépés, hogy kevesebb a hely, mint volt, hogy ha nem is túl zavaróan de megint van kardánalagút, míg az előző Civicben tengernyi hely volt hátul is, és teljesen sík volt a padló... Ennek tetejében gyengébb az 1,4-es, mint három éve, ami már-már használhatatlanná teszi a kis benzinest. Nem csak a design számít, legaláb is nem mindenkinek. Skoda? Semmi újat nem hoz, és unalmas. 207? Rémesen ronda szegény. C4 Picasso? Előbb bizonyítson megbízhatóságban, utána beszélhetünk. Fiat Grande Punto? Csinos darab, de kisebb benne a hátsó férőhely, mint a jóval kisebb Yarisban. Nálam egyértelmű a helyzet: S-Max. Nagy előrelépés a középkategóriás családi egyterűk piacán, szép is, jó is, és 6-7 litert fogyaszt a korszerű dízelmotorral."

"Kipróbálhattam a szomszédét, azóta és sajnos ezután is csak álmodhatok róla anyagiak hiányában. Csakis a HONDA!"

"Újszerűségben évekkel előzi meg a mai autókat! Az ár/érték arány döntő, a többiről nem is beszélve. Persze leginkább az 1.8 Sportra vonatkozik. HONDA!!!"

"Javaslatom a következő: hasonlítsátok össze a Civic és a Mazda3 adatait (menettulajdonságok, beltér-méretek stb.), és egyből kiderül, melyik a jobb autó. Persze az egyéni vélemények ettől eltérhetnek, amelyek nem mindig a racionális indokok alapján születnek. Ha így lenne, akkor bizony nem tudna ilyen sok autógyártó fennmaradni (itt nem a japánokra gondolok). Nagyon sajnálom, hogy a vásztható autók között nincs a Mazda3 (nem is értem, miért??!), hiszen szerintem is messze jobb az itt válaszható kínálatnál. Pill. egy Mazda6-ot hajtok legnagyobb megelégedésemre, de, ha eljön az ideje, egy Mazda3 lesz az utódja. Nos, mivel csak az itt felkínált lehetőségből lehet választani, szerintem vitán felül, egyértelműen csak a HONDA lehet az év autója!!"

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK