Freon Nagyúr - Seat Leon FR 2.0 TDI DPF

2006.11.07. 13:47

A Birodalmi Csillagromboló parancsnoki hídján szinte vibrált a levegő. A mélyűrből kibontakozó kékes színű bolygó elemzése épp az imént ért véget. Kétségkívül alacsony technológiai fejlettségű, civilizálatlan lázadók lakják csipkézett szélű szárazföldjeit. Az utolsó bolygó, az utolsó lázadók, a halálra ítéltek. A tábornok remegő hangon tett jelentést Freon Nagyúrnak. A Nagyúr parancsot adott a bolygó elpusztítására, de előtte még személyesen indul alá, hogy felkutassa és megsemmisítse a rebellisek vezérét. Ekkoriban, mint karbantartó dolgoztam a Csillagrombolón.

- Tábornok, készítse elő a hajómat! Viszek egy szárazföldi gépet is! - sziszegte a Nagyúr.
- Melyiket, Uram? - hebegte a tábornok.
- A Büntetőt! - recsegte a Freon Nagyúr összeégett gégéjére szerelt apró hangszóró.

Engem küldtek érte. Ideges voltam, hisz' az elődöm tragikus hirtelenséggel távozott a Csillagromboló zsilipjén keresztül a mélyűrbe. Megkarcolta a Nagyúr egyik vad és zabolázatlan játékszerét.

Freon Nagyúr és játékai

A Nagyúr pár dologról volt híres, hírhedt. Kegyetlen és igazságtalan ökle volt a Császárnak, aki megnyerte magának a benne lüktető gyűlöletet, és ezzel átállította a sötét oldalra. Freon nagyúr nem kért, hanem elvett, de közben fájdalmat osztott arra a kis időre, amíg a halál utol nem érte azt, aki az akarata és közé került. A Nagyúr földöntúli, belső Erővel rendelkezett. Teste réges-régen összeégett. Mondják, csak a benne lüktető fekete tűz, a gyűlölet tartotta akkoriban életben. A Nagyúrnak nem voltak hobbijai, hacsak a gyilkolás, pusztítás és ezek eszköztárának birtoklása nem az. Ezért is tartott ősrégi leleteket a személyes parancsnoki szintjén. Olyan antik eszközöket birtokolt, amelyeket még fosszilis alapon működő erőművek hajtottak meg, s irányításuk többnyire manuális felkészültséget igényelt. Csak páran tudtuk -rajta kívül - egyáltalán beindítani ezeket a furcsa és kegyetlen masinákat.

A Büntető színrelép

A hangárban sorra megyek el a Nagyúr játékszerei előtt, amíg végre megtalálom a Büntetőt. Fekete, mint a Nagyúr lelke, vagy mint a szeme elé épített optikai lencse. Óvatosan körbejárom. Azt már megfigyeltem, hogy az ebben a szekcióban tárolt gépek egyike sem tud repülni, csak gurulni. Az elején érdekes emblémát találok. A stilizált S betűt még egy pár - a közelében parkoló - eszközön is meglátom. Ahogy vizsgálom őket sorra, egyértelmű a hasonlóság. Nekem mégis ő tetszik a legjobban. A formája izgalmas. A letűnt korok tervezői kecses és különleges idomokkal áldották meg. Elsősorban a hátulja más, mint a többieké. Az elejében visszatetszik a Nagyúr kegyetlen tekintete. Érzem, ahogy a pulzusom emelkedik. A motorteret elrejtő acéllemezbe két élet préseltek, amely a lökhárítóba rejtett szemfogakhoz hasonló alsó alakzatokhoz futnak. Vérszívó. A lökhárító két oldalán a rácsozat úgy áll, mint a Nagyúr sisakjának két oldalán a levegőszűrő és -tisztító berendezések fedelei. Megborzongok. Vajon ezt a szörnyeteget valaha tényleg így gyártották? Szinte érzem, amint a vasba oltott forma megmozdul. Sietve oldaltlépek, majd hátramegyek. A Nagyúr monogramja a gép hátulján szerepel. FR. Középen felirat: L E O N. Feljegyzem, hogy utána tudjak nézni az archívumban. Úgy gondolom, annak az uralkodónak a neve lehet, akitől a Nagyúr a játékszerét kapta - vagy elvette. Kicsit vizsgálódom még. Feltűnik a dupla cső az autó alján. Tudom, hogy ez szolgál az elhasznált gázok kieregetésére. A lámpabúrák alatt ősrégi, LED-es fénykibocsátó eszközt látok. A kezemben lévő kulcson gombok. Megnyomom az egyiket, mire a szerkezeten belül fény gyúlik, és az ajtó zárja kiold.

A Vezérlő

Forrás: [origo]
Képek > Videó
A kitárt ajtón keresztül óvatosan ereszkedem a vezérlőülésbe. Ezt az eszközt a kör alakú iránymódosító segítségével lehet irányítani. Manapság már nem divat az ilyen, úgy párezer éve az volt. Az iránymódosító - "kormány", ugrik be a neve - rafináltan izgalmas. Nem szabályos kör alakú, hanem az oldalai finoman ellapítottak. Ráteszem izzadó tenyerem és érzem, milyen kiváló munkát végeztek a tervezői. Belesimul a rákulcsolódó ujjaimra. Csodálattal adózom a régi idők mesterei előtt! Az ülés, bár ez is ősrégi, mégis meglepően kényelmes. Ez még messze van az intelligensen formálódó, gélalapú anyagoktól, szövet és szivacs a gerincvázon. Mégis érzem, hogy olyan, mintha rám idomult volna. Sejtem, hogy gyors irányváltásokkor határozottan megtámasztja a testem, akárcsak a Nagyúr béna és összeégett törzsét is. A Büntető belső hangulata komor. Freon Nagyúr monogramja több helyen visszaköszön benne. Az eszköz középkonzolja egyhangú és sivár, mint a tömegoszlató birodalmi rohamosztagosok lelke, de a Nagyúr ki nem állhatja a felesleges dolgokat. A Büntető belseje pedig nem az a hely, ahol a szépérzék a legfőbb erény. A műszereire emelem a tekintetem. Archaikus, míves órák három kör alakú mélyedésben. Rajtuk számok. A középső kör számai jelzik az erőforrás fordulatszámát. Valamiért itt kiemelt szerepet kapott.

A kulcs becsusszan a helyére. Lábamat a pedálokra helyezem. Kicsit magasan van a kuplungnak nevezett darab, talán a csonkított lábú Nagyúr helyeztette picit feljebb, mint a többit. Beindítom. Kerregő remegés fut végig a gépen. Úgy tudom a Büntető motorja dízel meghajtású. Ennek bizonyítéka a hangos kerepelés, amely később sem szűnik. A Büntető álló helyzetben meg-megremeg. Olyan, mint az álmából ébresztett mitológiai szörny. Azonnal vérre vágyik. Bekötöm magam, és elindulok a hangár tesztpályájára. Feladatom, hogy a Nagyúr összes eszközét kipróbáljam, mielőtt elviszi őket halálos bevetésükre.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK