Egy jó ötlet, és - kis túlzással - az autó eladva. Valami, bármi újdonság, és a vevő csapdában. De nem minden csak marketing, több kütyütől tényleg szebb, praktikusabb az élet. Szabadjára engedtük hát fantáziánkat, és csokorba szedtük elképzeléseinket. Aztán Ön jön.

Lehet, hogy csúnyán elszúrtuk, de elméletileg azért szabadalmaztattuk ötleteinket. A cikk apropója pedig egyértelműen az új Opel Corsa kormányfűtése. Korábban ebben a kategóriában a PSA-féle illatpatron uralkodott, mint érdekes apróság, amellyel fel lehet dobni egy kisautót. Utóbbi inkább jópofa, előbbi bezzeg  - főleg így télvíz idején - abszolút hasznos. Nem létfontosságú, de megéri a felárát.

Úton a végtelenbe

Az elektromos ablak ma már nem megy extraszámba. Az még igen, ha az összes automata, becsípődésgátlós, ha távirányítósan zárva felhúzza magát. A szervokormánnyal is így vagyunk (így a változó rásegítés, úgy elektromos vagy hidraulikus vagy aktív meg kétállású, stb.). Meg a központi zárral, légkondival, ABS-szel, légzsákkal, alufelnivel, miegymással. Lassan a bőrkárpitot sem veszi észre az elkapatott emberfia.

Forrás: [origo]

Kormányfűtés az Opel Corsában

Mi számít ma csúcsnak? Távolságtartós tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, tolatókamera, önparkoló, kompjúter, szélvédőre vetített infó, prémium hifi DVD-vel, mp3-mal, wma-val, bluetooth-kapcsolattal, telefonnal, panorámatető, 7 ülés, légrugózás, a négykerékhajtás kismillió változata, a programozható, ezerzónás klíma, a nem csak fűthető, de hűthető, szellőztethető ülés, a hibrid hajtás, a kilincs-, a pohártartó-világítás... A nyolcsebességes automata váltó. A lejtmenet-vezérlés, emelkedőn a gurulásgátlás, a rajtprogram, az ikerturbó, a navigáció, a hangvezérlés, a kanyaros bixenon, az akármi. Csak vagdalkozunk, csipegetünk - egyes márkáknál novellányi a lista, végtelen a konfigurálási lehetőség.

Forrás: [origo]

Illatpatron a Peugeot 207-ben

A rendszerváltás környékén meg már a jobb oldali visszapillantó tükör is komoly fegyverténynek számított. Mármint nálunk. Vagy az ötsebességes váltó, a fordulatszámmérő, egy GLS-felirat - atyavilág, fullos volt a gép. Elképzelni sem tudtuk, hogy néhány éven belül eljön a kánaán, és "csak" bankszámlánk szab határt vágyainknak.

Jövőkép

Filmekben azért látunk még olyanobbakat is. Bond úr autóiról, Haselhoff barátunk Knight Rideréről mindenki tud mindent, a Mad Max-, Batman-mozikból is építkezhet, aki akar. Az ötödik elemben Bruce Willisék autói már repkednek - nem mintha anno Fantomas Citrója ne "tudta" volna ezt a csekélységet. A Dredd bíróban meg például robotpilóta vezetget, a sofőr meg csak kedélyesen mosolyog - mindent a gépek uralnak és kormányoznak, amelyeket persze humanoidok programoznak.

HUD a Citroën C6-ban

Mindezek alapján lassan tök fölöslegesek leszünk, a benzinért eljön a kaszás, zéró károsanyag-kibocsátású hiperszuper valamik gondoskonak majd arról, hogy eljussunk A-ból B-be. Vagy nem. És marad némi vezetési öröm, erő, hang, sebesség, gyorsulás, drift, evés-ivás. Meglátjuk. Mindenesetre szerkesztőségünkben közel nem terminátoros aggyal igyekeztünk pár olyan ötletet összeszedni, mellyel jobb lehetne, praktikusabb, értékesebb a kocsizás. Találkozunk odaát, a következő oldalon.